Για τα συναισθήματά της, μετά την επίθεση που δέχτηκε, για την ασφάλεια και τον φόβο, για τη Χρυσή Αυγή και τον ρατσισμό μίλησε η Λιάνα Κανέλλη, στο Down Town Kύπρου, σε μια εξαιρετική συνέντευξη που παραχώρησε στον δημοσιογράφο Γιάννη Χατζηγεωργίου, τρείς μέρες πριν τις εθνικές εκλογές.
-Ποια είναι σήμερα τα συναισθήματά σου για όλα αυτά που συνέβησαν, μία εβδομάδα μετά τα γεγονότα;
-Είμαι σε βαθύτατη περισυλλογή, αλλά και σε βαθύτατη οργή! Σίγουρα, όμως, δεν είμαι πληγωμένη με την έννοια τη συναισθηματική. Δεν εξεπλάγην. Και πρέπει να είμαι ο μοναδικός άνθρωπος που δεν εξεπλάγη γιατί το έχω δει πολλά χρόνια πριν το τέρας, έχω φωνάξει άπειρες φορές και έχω διωχθεί γι αυτό.
Έχω περάσει από μία αριστεροειδή Αριστερά, η οποία με κατηγορούσε «φαιοκόκκινη» όταν χρησιμοποιούσα τη λέξη «πατρίδα», και εγώ τους έλεγα «δεν θέλω να την αφήσω στο μαύρο φασισταριό που έρχεται, σε αυτή την ιδεολογική μαφία»- γιατί περί μαφίας πρόκειται. Και δεν σου κρύβω ότι είμαι πάρα πολύ περήφανη που σηκώθηκα από την καρέκλα μου και ακόμη πιο περήφανη που δεν αντέδρασα στη βαρβαρότητα με βαρβαρότητα. Άκουσε με: Έχω πολύ μεγαλύτερο σοκ από το χαστούκι- και αυτό προέρχεται από την επόμενη μέρα.
Θα στο συνοψίσω σε ένα περιστατικό: Την Πέμπτη έγινε το συμβάν, την Παρασκευή πήγα να μιλήσω στον Ωροπό σε μία κομματική συγκέντρωση. Είχα φτάσει 10 λεπτά νωρίτερα. Με πλησίασαν δύο νεαρές κοπέλες- ούτε 25 χρόνων, με ντοσιέ στα χέρια- και με ρώτησαν «μπορούμε να σας απασχολήσουμε για 10 λεπτά;».
Πίστεψα ότι είναι Κνίτισσες, συντρόφισσες. Μου είπαν «μας έστειλε το αφεντικό μας». Τα έχασα. «Για να σας προτείνουμε ένα συμβόλαιο» συνέχισαν, «ένα συμβόλαιο προσωπικής ασφάλειας». Η μπουνιά δεν ήταν τίποτα μπροστά σ’ αυτό! «Έχετε καταλάβει που βρίσκεστε; Το αφεντικό σας σας έστειλε να κάνετε τις ηλίθιες;», τους απάντησα. Επομένως, δείτε και την άλλη όψη του γενικευμένου εκφασισμού, μιας κοινωνίας η οποία- προκειμένου να ζήσει- καταντάει να πουλάει συμβόλαια προσωπικής ασφάλειας και προστασίας σε πολίτες. Αυτό έχει πίσω του ένα σχέδιο αποδόμισης όλων των πραγμάτων που μπορεί να πιστεύουν οι Έλληνες.
Και στα λέω αυτά, σαν να είμαι η αλογόμυγα- όπως έλεγε και ο Σωκράτης- που ενοχλεί το Σύστημα την ώρα που χρησιμοποιεί το φασιστικό του εργαλείο- γιατί οι Ναζί είναι εργαλείο για το Σύστημα, αφού ο τρόμος πουλάει, αποφέρει χρήμα, υπαγορεύει αποφάσεις, διαλύει συλλογικότητες και στο τέλος φέρνει τον εμφύλιο και το αίμα.
-Δεν φοβάσαι πια, όταν κυκλοφορείς στο δρόμο, μήπως δεχτείς νέα επίθεση;
-Είδες πως ήρθα για να σε συναντήσω σήμερα. Μονάχη μου κυκλοφορώ. Ενώ αυτοί κυκλοφορούν 50 και 60 μαζί- γιατί αυτοί είναι αγέλη λύκων. Μετά από αυτό το επεισόδιο σας καλώ όλους σας να σκεφτείτε ποιος έθνος ξέρετε σε αυτή την καθιμαγμένη λυκοφωλιά που λέγεται Ευρώπη- δήθεν Ενωμένη, που δεν είναι Ευρώπη των λαών αλλά των πολυεθνικών- που να αυτοαποκαλείται «Νεοέλληνες». Κανένα!
Γιατί το πολιτικό σοκ είναι δεδομένο- το βλέπεις το τέρας το φασιστικό να ‘ρχεται- αλλά συμβαίνει και πολιτισμικό σοκ σε αυτή την κοινωνία όπου αυτοί οι άνθρωποι- οι αυτοαποκαλούμενοι «Χρυσή Αυγή»- πουλάνε και αγοράζεται από τον ελληνικό λαό η ιδέα ότι είναι «απόγονοι»- τίνος; Για να βαράνε γυναίκες; Ποιοι; Οι φύλακες του «περιβολιού της Παναγίας»; Έχουν καμία σχέση αυτοί με το «αρχαίο πνεύμα αθάνατο»; Είναι δυνατόν να έχουν σχέση με την παράδοση οι λάτρεις του Χίτλερ και του ναζιστικού χαιρετισμού;
-Κάποιοι υποστηρίζουν ότι εσύ προκάλεσες το επεισόδιο με τον Ηλία Κασιδιάρη, χαρακτηρίζοντας τον προηγουμένως «φασισταριό».
-Από τότε που υπάρχουν οι βασανιστές και οι φασίστες, αυτό είναι ακριβώς το ίδιο επιχείρημα. Εμένα δεν με ενδιαφέρει τι κάνουν αυτοί- ξέρω ποιοι είναι. Με ενδιαφέρει, όμως, το γεγονός ότι διεκδικούν μία νομιμότητα στην πλάτη του ελληνικού λαού. Και μάλιστα έρχονται σαν πελάτες μπορντέλου στο κοινοβούλιο- γιατί πάντα «μπορντέλο» αποκαλούσαν τη βουλή.
-Υπάρχει βέβαια και η άλλη πλευρά που λέει, «καλά της έκανε της Κανέλλη»!
-Αυτοί είναι άξιοι της τύχης τους! Αυτοί που το είπαν αυτό έβγαλαν τον φασισμό που έχουν μέσα τους, είδαν τη μούρη τους στον καθρέφτη και τους άρεσε. Να την χαίρονται! Αν αυτός είναι «ο δέκατος τρίτος άθλος του Ηρακλή»- όπως είπαν- τότε έχουν ξεχάσει τον μύθο. Γιατί ο Ηρακλής είχε να διαλέξει ανάμεσα στην αρετή και στην κακία και τελικά διάλεξε την αρετή.
-Αν συναντήσεις τον Κασιδιάρη, πρόσωπο με πρόσωπο, τι θα του πεις;
-Αν πιστεύεις ότι έχει πρόσωπο, τότε μπορεί να βρεθούμε πρόσωπο με πρόσωπο. Αλλά αυτός φοβάται το πρόσωπο του σε τέτοιο βαθμό, που θέλει να εξαφανίσει και τα υπόλοιπα πρόσωπα! Άλλωστε, μπορείς να τον δεις; Πρέπει να περάσεις μέσα από 10 σάρκινα ογκώδη πυργάκια που βρίσκονται γύρω του, για να τον κοιτάξεις. Η όλη κατάσταση είναι παθογενής για τη δημοκρατία, αγόρι μου. Αλλά εγώ αντέχω τη δημοκρατία, αυτοί όχι. Και σας βαράω συναγερμό!
-Τα χαστούκια είναι τίτλος τιμής για σένα, Λιάνα;
-Ναι. Γιατί όταν αντιστέκεσαι και δείχνεις ποιο είναι το τέρας, κάποια στιγμή θα σου κληρώσει. Και εμένα μου κλήρωσε.
-Είχες ξαναδεχτεί επίθεση στο παρελθόν;
-Τρεις τέσσερις φορές- πάντοτε σε κόντρα μ αυτούς. Και, τις πιο πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, με το «κομμούνι κομμούνι, θα σε κάνουμε σαπούνι». Σοβαρά; Τίτλος τιμής είναι αν το φας αυτό το χαστούκι! Και μάλιστα, υπό τα όμματα των άλλων. Ώστε να ξέρουν…
-Παρ’ όλα αυτά, ο Νίκος Μιχαλολιάκος, αρχηγός της «Χρυσής Αυγής», δήλωσε ότι «το περιστατικό δεν ήταν η κηδεία, αλλά η ανάσταση της Χρυσής Αυγής».
-Η απάντησή μου είναι πάρα πολύ απλή: Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει. Ίσως να έχει και δίκιο. Στο τέλος μάλιστα μπορεί να μου στείλουν και ανθοδέσμη. Γιατί, όπως κάποιος που βάσταγε τσεκούρι πριν από πολλά χρόνια έγινε υπουργός, φαίνεται ότι τώρα του άνοιξα καριέρα του γεωπόνου.
-Το Ε.ΛΑ.Μ ήταν η μοναδική παράταξη στην Κύπρο που, αμέσως μετά το επεισόδιο, εξέδωσε ανακοίνωση-στήριξης ουσιαστικά στη θέση της «Χρυσής Αυγής»-, στην οποία ανέφερε μεταξύ άλλων πως ο Κασιδιάρης «περιέσωσε την αξιοπρέπειά του».
-Να τον χαίρονται τον «αξιοπρεπή» φαπαδόρο! Άκουσέ με: Το φαινόμενο αυτό δεν είναι φαινόμενο φυσικό- είναι πολιτικό και πολιτισμικό. Γιατί ο ρατσισμός είναι πολύ κατώτερο είδος προσέγγισης της κοινωνίας. Και ακυρώνει τον Αριστοτέλη που έλεγε ότι «ο άνθρωπος είναι πολιτικό ζώον»- γιατί δεν έλεγε «ο άνθρωπος είναι πολιτικό κτήνος».
Διάβασα κάπου ότι ο περί ου ο λόγος «περιέσωσε την αξιοπρέπειά του» ήθελε κάποτε να γίνει χορευτής του ταγκό. Κρίμα που δεν έγινε χορευτής του ταγκό… Αλλά, σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν σώζει ούτε το ταγκό ούτε η μουσική. Γιατί οι Ναζί, στα στρατόπεδα, έβαζαν τα θύματά τους που ήξεραν μουσική να παίζουν σε κουαρτέτα υπέροχες μελωδίες, μέχρι να πάνε και να γίνουν σαπούνι.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου