Θεσσαλονίκη
Τις βάσεις για τη λειτουργία ενός εμπορευματικού κόμβου (hub) στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα αξιοποιείται για τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων στη βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία, θέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντός του επόμενου εξαμήνου.
Η λειτουργία του hub -το οποίο ουσιαστικά θα αξιοποιεί, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, ήδη υφιστάμενες υποδομές- συνδέεται, κατά τα φαινόμενα, με τις συμφωνίες συντονισμένης μεταφοράς «ομαδοποιημένων» φορτίων βιομηχανιών με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες και με τη διοίκηση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), ώστε και δικά του μέλη να «προσχωρήσουν» στη συμφωνία συνεργασίας για τη δρομολόγηση καθημερινής εμπορευματικής αμαξοστοιχίας από Ικόνιο (Πειραιά)- Θριάσιο -Σίνδο- Παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και λιμάνι.
Στην εν λόγω συνεργασία, η οποία προβλέπει «ομαδοποιημένες» μεταφορές προϊόντων των συμμετεχουσών εταιρειών, συμμετέχουν ήδη περίπου 25 μεγάλες επιχειρήσεις-μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων (ΣΕΒ).
«Εμείς δημιουργούμε το hub για εμπορεύματα στη Θεσσαλονίκη και ο επενδυτής, αφού ο διαγωνισμός πώλησης [της ΤΡΑΙΝΟΣΕ] βρίσκεται σε εξέλιξη, θεωρώ ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες ευκαιρίες, που υπάρχουν για να δημιουργήσει ένα ακόμη hub στην Κεντρική Ευρώπη, ενώ ακόμη ένα κέντρο θα μπορούσε να δημιουργηθεί στα Βαλκάνια» σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος μίλησε στο 39ο IATTO FORUM - EXPORT SUMMIT II, το οποίο διοργανώνει ο ΣΕΒΕ υπό την αιγίδα των υπουργείων Εξωτερικών, Ανάπτυξης και Μακεδονίας Θράκης, με μέγα χορηγό την Εθνική Τράπεζα.
Νέα τακτικά δρομολόγια προς Βαλκάνια και Τουρκία
Στο πλαίσιο της έμφασης που η εταιρεία δίνει στις κερδοφόρες εμπορευματικές μεταφορές, εντός του επόμενου εξαμήνου σχεδιάζεται να δρομολογηθεί τακτική εμπορική αμαξοστοιχία (cargo train) από Θεσσαλονίκη σε Αλεξανδρούπολη, σε εβδομαδιαία βάση.
To δρομολόγιο, που θα γίνεται σε συνεννόηση με τους τουρκικούς σιδηρόδρομους θα φτάνει στο Πύθιο και από εκεί μέχρι την Κωνσταντινούπολη. Επιπρόσθετα, θα δρομολογηθούν block train από Θεσσαλονίκη προς Σόφια, δύο φορές εβδομαδιαίως, αλλά και καθημερινή αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη, προς Σκόπια και Βελιγράδι.
Στόχος τιμές χαμηλότερες κατά 50% σε σχέση με τις οδικές μεταφορές
Όπως είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ανταγωνιστική, καθώς αρχικά προσφέρει κόστη χαμηλότερα κατά 20%, σε σχέση με τις εταιρείες οδικών μεταφορών.
«Στόχος μας είναι οι τιμές να φτάσουν να είναι χαμηλότερες κατά 50%, κάτι που θα επιτευχθεί με την προσέλκυση μεγαλυτέρων φορτίων και την ολοκλήρωση, μέχρι το τέλος του 2014, της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Αθήνα- Τιθορέα και , όλου του άξονα μέχρι και το 2017».
Για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει τη συνεργασία με εταιρείες οδικών μεταφορών και ήδη έχει ζητήσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το κομμάτι της υπηρεσίας που αφορά τη μεταφορά φορτίων από το σταθμό ως το πελάτη και το αντίστροφο.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιμετωπίζει προβλήματα ως ΔΕΚΟ»
Κατά τον ίδιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τις δυνατότητες να «στέλνει» καθημερινά 20-30 τρένα στην Ευρώπη, υπό την προϋπόθεση ότι θα πάψει να είναι ΔΕΚΟ και θα περάσει στον ιδιωτικό τομέα.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου, ως ΔΕΚΟ, η εταιρεία «είναι μπλεγμένη στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, στο πάγωμα των προσλήψεων, στις άπειρες άδειες που πρέπει να εξασφαλίσει για να βγει στο εξωτερικό».
Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι σήμερα είναι αναγκασμένος να δαπανά το 90% του χρόνου του δίνοντας απαντήσεις σε πολιτικούς, συνδικαλιστές, δημάρχους και δημοσιογράφους για θέματα που ουδεμία σχέση έχουν με τη δουλειά του καθεαυτήν.
Η λειτουργία του hub -το οποίο ουσιαστικά θα αξιοποιεί, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, ήδη υφιστάμενες υποδομές- συνδέεται, κατά τα φαινόμενα, με τις συμφωνίες συντονισμένης μεταφοράς «ομαδοποιημένων» φορτίων βιομηχανιών με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες και με τη διοίκηση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), ώστε και δικά του μέλη να «προσχωρήσουν» στη συμφωνία συνεργασίας για τη δρομολόγηση καθημερινής εμπορευματικής αμαξοστοιχίας από Ικόνιο (Πειραιά)- Θριάσιο -Σίνδο- Παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και λιμάνι.
Στην εν λόγω συνεργασία, η οποία προβλέπει «ομαδοποιημένες» μεταφορές προϊόντων των συμμετεχουσών εταιρειών, συμμετέχουν ήδη περίπου 25 μεγάλες επιχειρήσεις-μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων (ΣΕΒ).
«Εμείς δημιουργούμε το hub για εμπορεύματα στη Θεσσαλονίκη και ο επενδυτής, αφού ο διαγωνισμός πώλησης [της ΤΡΑΙΝΟΣΕ] βρίσκεται σε εξέλιξη, θεωρώ ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες ευκαιρίες, που υπάρχουν για να δημιουργήσει ένα ακόμη hub στην Κεντρική Ευρώπη, ενώ ακόμη ένα κέντρο θα μπορούσε να δημιουργηθεί στα Βαλκάνια» σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος μίλησε στο 39ο IATTO FORUM - EXPORT SUMMIT II, το οποίο διοργανώνει ο ΣΕΒΕ υπό την αιγίδα των υπουργείων Εξωτερικών, Ανάπτυξης και Μακεδονίας Θράκης, με μέγα χορηγό την Εθνική Τράπεζα.
Νέα τακτικά δρομολόγια προς Βαλκάνια και Τουρκία
Στο πλαίσιο της έμφασης που η εταιρεία δίνει στις κερδοφόρες εμπορευματικές μεταφορές, εντός του επόμενου εξαμήνου σχεδιάζεται να δρομολογηθεί τακτική εμπορική αμαξοστοιχία (cargo train) από Θεσσαλονίκη σε Αλεξανδρούπολη, σε εβδομαδιαία βάση.
To δρομολόγιο, που θα γίνεται σε συνεννόηση με τους τουρκικούς σιδηρόδρομους θα φτάνει στο Πύθιο και από εκεί μέχρι την Κωνσταντινούπολη. Επιπρόσθετα, θα δρομολογηθούν block train από Θεσσαλονίκη προς Σόφια, δύο φορές εβδομαδιαίως, αλλά και καθημερινή αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη, προς Σκόπια και Βελιγράδι.
Στόχος τιμές χαμηλότερες κατά 50% σε σχέση με τις οδικές μεταφορές
Όπως είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ανταγωνιστική, καθώς αρχικά προσφέρει κόστη χαμηλότερα κατά 20%, σε σχέση με τις εταιρείες οδικών μεταφορών.
«Στόχος μας είναι οι τιμές να φτάσουν να είναι χαμηλότερες κατά 50%, κάτι που θα επιτευχθεί με την προσέλκυση μεγαλυτέρων φορτίων και την ολοκλήρωση, μέχρι το τέλος του 2014, της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Αθήνα- Τιθορέα και , όλου του άξονα μέχρι και το 2017».
Για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει τη συνεργασία με εταιρείες οδικών μεταφορών και ήδη έχει ζητήσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το κομμάτι της υπηρεσίας που αφορά τη μεταφορά φορτίων από το σταθμό ως το πελάτη και το αντίστροφο.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιμετωπίζει προβλήματα ως ΔΕΚΟ»
Κατά τον ίδιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τις δυνατότητες να «στέλνει» καθημερινά 20-30 τρένα στην Ευρώπη, υπό την προϋπόθεση ότι θα πάψει να είναι ΔΕΚΟ και θα περάσει στον ιδιωτικό τομέα.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου, ως ΔΕΚΟ, η εταιρεία «είναι μπλεγμένη στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, στο πάγωμα των προσλήψεων, στις άπειρες άδειες που πρέπει να εξασφαλίσει για να βγει στο εξωτερικό».
Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι σήμερα είναι αναγκασμένος να δαπανά το 90% του χρόνου του δίνοντας απαντήσεις σε πολιτικούς, συνδικαλιστές, δημάρχους και δημοσιογράφους για θέματα που ουδεμία σχέση έχουν με τη δουλειά του καθεαυτήν.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου