Ρεπορτάζ : Προκόπης Γιόγιακας
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Απόσυρση δύο ταχυτήτων δημιουργείται στην αγορά του αυτοκινήτου. Τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών δεν έχουν καταλήξει ακόμη στο τι πρόκειται να γίνει- δηλαδή τι θα αλλάξει από τα μέτρα Σουφλιά- για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων (υπολογίζονται σε 730.000) με συνέπεια να έχει μπλοκάρει η διαδικασία. Από το υπουργείο... Περιβάλλοντος λένε ότι σήμερα δεν πρόκειται να γίνει καμία ανακοίνωση για το τι θα ισχύσει για την απόσυρση και τα πράσινα τέλη και- σύμφωνα με πληροφορίες- ενδέχεται να συνεδριάσει η διυπουργική επιτροπή προκειμένου να καταλήξει στο ποια μέτρα θα εφαρμοστούν.
Στο μεταξύ, 63.000 αυτοκίνητα έχουν αποσυρθεί αλλά οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους από τις Εφορίες. Έτσι, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζεται και νομικά όσοι ιδιοκτήτες απέσυραν τα αυτοκίνητά τους να πάρουν το μπόνους από τη ρύθμιση Σουφλιά και οι υπόλοιποι να περιοριστούν σε μικρότερο ποσό με... δέλεαρ- υπάρχει και αυτή η σκέψη- τη χορήγηση δωρεάν καρτών απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ.
Διαρροές σεναρίων
Η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη ανακοίνωσε την Τρίτη ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα δοθούν στη δημοσιότητα τα σχέδια για την απόσυρση και τα περιβαλλοντικά τέλη. Ωστόσο, όσον αφορά την απόσυρση- τουλάχιστον μέχρι στιγμής- τα δύο υπουργεία περιορίζονται σε διαρροές σεναρίων.
Η εισήγηση από το νεοσύστατο υπουργείο Περιβάλλοντος είναι να αλλάξει το σύστημα και να μη δίνονται κίνητρα για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια, να είναι μηδενική η επιδότηση για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 κυβικά. Αυτή η λογική προβάλλεται και για τα νέα περιβαλλοντικά τέλη που επεξεργάζεται το υπουργείο. «Στόχος είναι να αμβλύνουμε την κοινωνική αδικία έτσι ώστε οι κάτοχοι μικρού κυβισμού αυτοκινήτων να πληρώνουν μικρότερα ποσά», έλεγαν χθες στελέχη του υπουργείου.
Για τα νέα τέλη θα υπάρχει η κατηγοριοποίηση όπως προβλέπεται από τη ρύθμιση Σουφλιά (4 κατηγορίες) και οι μειώσεις θα αφορούν τα αυτοκίνητα μέχρι 1.400 κυβικά. Σύμφωνα ωστόσο με πηγές από το υπουργείο Οικονομικών είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση για την πληρωμή των νέων τελών (και πέρα από την 31η Δεκεμβρίου) αφού η όλη διαδικασία έχει καθυστερήσει.
Τέλος ο Πράσινος Δακτύλιος
Την ίδια ώρα, εξετάζεται από την αρχή ο Πράσινος Δακτύλιος. Πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ανέφεραν χθες ότι «το μέτρο θα εξεταστεί συνολικά από την αρχή, αφού περιβαλλοντικά δεν προσφέρει τίποτα και στόχος είναι η μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και η αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
Σύμφωνα με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου του τέως υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά- η οποία για να ισχύσει πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή - ο Πράσινος Δακτύλιος θα εφαρμοστεί από την 1η Σεπτεμβρίου 2011. Τα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων (δηλαδή τα οχήματα 15ετίας) δεν θα μπορούν να μπαίνουν στον Πράσινο Δακτύλιο κατά το ωράριο λειτουργίας του. Τα «καθαρά» αυτοκίνητα- δηλαδή όσα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο απο 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο- θα μπαίνουν ελεύθερα, ενώ για όλα τα υπόλοιπα θα ισχύει το σύστημα μονά- ζυγά.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Απόσυρση δύο ταχυτήτων δημιουργείται στην αγορά του αυτοκινήτου. Τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών δεν έχουν καταλήξει ακόμη στο τι πρόκειται να γίνει- δηλαδή τι θα αλλάξει από τα μέτρα Σουφλιά- για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων (υπολογίζονται σε 730.000) με συνέπεια να έχει μπλοκάρει η διαδικασία. Από το υπουργείο... Περιβάλλοντος λένε ότι σήμερα δεν πρόκειται να γίνει καμία ανακοίνωση για το τι θα ισχύσει για την απόσυρση και τα πράσινα τέλη και- σύμφωνα με πληροφορίες- ενδέχεται να συνεδριάσει η διυπουργική επιτροπή προκειμένου να καταλήξει στο ποια μέτρα θα εφαρμοστούν.
Στο μεταξύ, 63.000 αυτοκίνητα έχουν αποσυρθεί αλλά οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους από τις Εφορίες. Έτσι, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζεται και νομικά όσοι ιδιοκτήτες απέσυραν τα αυτοκίνητά τους να πάρουν το μπόνους από τη ρύθμιση Σουφλιά και οι υπόλοιποι να περιοριστούν σε μικρότερο ποσό με... δέλεαρ- υπάρχει και αυτή η σκέψη- τη χορήγηση δωρεάν καρτών απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ.
Διαρροές σεναρίων
Η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη ανακοίνωσε την Τρίτη ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα δοθούν στη δημοσιότητα τα σχέδια για την απόσυρση και τα περιβαλλοντικά τέλη. Ωστόσο, όσον αφορά την απόσυρση- τουλάχιστον μέχρι στιγμής- τα δύο υπουργεία περιορίζονται σε διαρροές σεναρίων.
Η εισήγηση από το νεοσύστατο υπουργείο Περιβάλλοντος είναι να αλλάξει το σύστημα και να μη δίνονται κίνητρα για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια, να είναι μηδενική η επιδότηση για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 κυβικά. Αυτή η λογική προβάλλεται και για τα νέα περιβαλλοντικά τέλη που επεξεργάζεται το υπουργείο. «Στόχος είναι να αμβλύνουμε την κοινωνική αδικία έτσι ώστε οι κάτοχοι μικρού κυβισμού αυτοκινήτων να πληρώνουν μικρότερα ποσά», έλεγαν χθες στελέχη του υπουργείου.
Για τα νέα τέλη θα υπάρχει η κατηγοριοποίηση όπως προβλέπεται από τη ρύθμιση Σουφλιά (4 κατηγορίες) και οι μειώσεις θα αφορούν τα αυτοκίνητα μέχρι 1.400 κυβικά. Σύμφωνα ωστόσο με πηγές από το υπουργείο Οικονομικών είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση για την πληρωμή των νέων τελών (και πέρα από την 31η Δεκεμβρίου) αφού η όλη διαδικασία έχει καθυστερήσει.
Τέλος ο Πράσινος Δακτύλιος
Την ίδια ώρα, εξετάζεται από την αρχή ο Πράσινος Δακτύλιος. Πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ανέφεραν χθες ότι «το μέτρο θα εξεταστεί συνολικά από την αρχή, αφού περιβαλλοντικά δεν προσφέρει τίποτα και στόχος είναι η μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και η αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
Σύμφωνα με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου του τέως υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά- η οποία για να ισχύσει πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή - ο Πράσινος Δακτύλιος θα εφαρμοστεί από την 1η Σεπτεμβρίου 2011. Τα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων (δηλαδή τα οχήματα 15ετίας) δεν θα μπορούν να μπαίνουν στον Πράσινο Δακτύλιο κατά το ωράριο λειτουργίας του. Τα «καθαρά» αυτοκίνητα- δηλαδή όσα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο απο 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο- θα μπαίνουν ελεύθερα, ενώ για όλα τα υπόλοιπα θα ισχύει το σύστημα μονά- ζυγά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου