Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009

ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΜΕ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ


Ρεπορτάζ : Ελένη Δελβινιώτη

Θέμα 1ον: Αξιοκρατία στις προσλήψεις και τις προαγωγές στο Δημόσιο, με προγραμματισμό και υπαγωγή όλων των συμβάσεων -και των συμβάσεων έργου- στη δικαιοδοσία του ΑΣΕΠ. Θέμα 2ον: Μαχαίρι στο σπάταλο κράτος με μείωση του υπέρογκου στόλου των 57 και πλέον χιλιάδων κρατικών αυτοκινήτων, που κοστίζουν τουλάχιστον 350 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο στο... πτωχό ελληνικό κράτος... Είναι οι τομές των 100 ημερών που σχεδιάζει η πολιτική ηγεσία του... υπουργείου Εσωτερικών και προσωπικά ο υπουργός Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος γι' αυτό τον σκοπό είχε χθες συνάντηση με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ, καθηγητή Γιώργο Βέη, και το Προεδρείο της ΑΔΕΔΥ, ενώ σήμερα θα ενημερώσει τον πρωθυπουργό ειδικά για το θέμα των κρατικών αυτοκινήτων, που φτάνουν σύμφωνα με την επίσημη απογραφή του υπουργείου Εσωτερικών (Δεκέμβριος 2006) τα 57.654 οχήματα, που κοστίζουν 350 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο στους φορολογούμενους Ελληνες και συμπληρώνουν το κυκλοφοριακό χάος με 2,6 εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα μόνο στο λεκανοπέδιο της Αθήνας. Ο στόλος των κρατικών αυτοκινήτων είναι υπέρογκος, ρυπογόνος και πολύ ακριβός για τον κρατικό κορβανά, αφού μόνο τα λεγόμενα υπουργικά αυτοκίνητα, που είναι περίπου 260 Κία, στοιχίζουν στο Δημόσιο περί το ένα εκατομμύριο ευρώ τον χρόνο. Σχεδόν όλα είναι πολυτελή, υψηλού κυβισμού και παρουσιάζουν συχνές και ακριβές βλάβες. Μάλιστα το υπουργείο Εσωτερικών πληρώνει κάθε χρόνο 400.000 ευρώ μόνον σε ανταλλακτικά. Στο κονδύλι αυτό θα πρέπει να προστεθούν τα έξοδα εργασίας των συνεργείων, περίπου 150.000 ευρώ, και 170.000 ευρώ για βενζίνη. Το υπέρογκο κόστος στον τομέα των καυσίμων είχε ενοχλήσει και την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών της προηγούμενης κυβέρνησης, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες εκτιμούσαν ότι η συγκεκριμένη δαπάνη ανέρχεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και ότι ορισμένες δημόσιες υπηρεσίες εμφανίζονταν να καταναλώνουν τις διπλάσιες ή και τις τριπλάσιες ποσότητες καυσίμων που δικαιολογούσαν οι υπηρεσιακές τους ανάγκες και υπήρχε βάσιμη υποψία ότι το 1/3 του ποσού των καυσίμων κατέληγε σε αυτοκίνητα... ιδιωτών. Σημαντική συμβολή στους ρύπους και το κυκλοφοριακό της Αθήνας έχουν επίσης τα κρατικά αυτοκίνητα, αφού σε έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα το τμήμα Συγκοινωνιολόγων του Πολυτεχνείου της Αθήνας, καταγράφηκαν 2,6 εκατομμύρια μετακινήσεις των κρατικών οχημάτων κάθε ημέρα στο Λεκανοπέδιο της Αττικής σε σύνολο 6,5 εκατομμυρίων μετακινήσεων που πραγματοποιούνται. Η ίδια έρευνα ανέβαζε τις μετακινήσεις των υπουργικών αυτοκινήτων στην Αθήνα σε ένα εκατομμύρια 250 χιλιάδες μετακινήσεις.
Υπαγωγή όλων των προσλήψεων στο ΑΣΕΠ είναι η τομή που σχεδιάζεται να γίνει στις προσλήψεις, με παράλληλη απλούστευση των διαδικασιών του συστήματος. Οι προσλήψεις θα είναι αυστηρά προγραμματισμένες ανά υπουργείο, θα γίνονται κάθε χρόνο και την ευθύνη θα έχει το ΑΣΕΠ. Η επιλογή θα πραγματοποιείται έπειτα από διαγωνισμό συνολικά για όλους τους κλάδους των δημοσίων υπαλλήλων και όλες τις ειδικότητες.
Για πρώτη φορά επίσης ένας σημαντικός αριθμός των μετακλητών υπαλλήλων του υπουργείου Εσωτερικών θα επιλεγεί ύστερα από προκήρυξη ανάμεσα σε υπαλλήλους της δημόσιας διοίκησης που με αυτό τον τρόπο θα αξιοποιηθούν. Προτεραιότητα στις θέσεις αυτές θα δοθεί σε πτυχιούχους αποφοίτους της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό παραμένουν αναξιοποίητοι.
Την επιλογή με κριτήρια ΑΣΕΠ στα λεγόμενα stage ζήτησε και η ΑΔΕΔΥ, στη συνάντηση που είχε με τους κυρίους Γιάννη Ραγκούση και Ντίνο Ρόβλια. Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Σπύρος Παπασπύρος δήλωσε ότι το ΑΣΕΠ πρέπει να έχει την ευθύνη για όλες τις προσλήψεις και υπογράμμισε ότι ένας ανεξάρτητος φορέας πρέπει να αναλάβει την αξιολόγηση και την επιλογή των στελεχών στη δημόσια διοίκηση με κριτήρια αξιοκρατικά, ώστε να αποφεύγεται η λαφυραγώγηση του κράτους από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Επιφυλακτικός δηλώνει επίσης ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ και στην προφορική συνέντευξη, καθώς, όπως τονίζει, το πολιτικό μας σύστημα δεν έχει αποδείξει ότι διαθέτει την κουλτούρα να την αξιοποιήσει. Οσον αφορά το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, η ΑΔΕΔΥ ζήτησε να έχει την ευθύνη του σχεδιασμού το υπουργείο Εσωτερικών και όχι το υπουργείο Οικονομικών και να συνυπολογίζεται στον πληθωρισμό και το μέσο κόστος ζωής.

fimotro.

Δεν υπάρχουν σχόλια: