Ρεπορτάζ : Γιώργος Χρ. Παπαχρήστος
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Κόντρες υπουργών προκαλεί η μη, λεπτομερής και αναλυτική, κατανομή αρμοδιοτήτων, αποτέλεσμα περισσότερο της πολυνομίας που επικρατεί στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και των... ιμπεριαλιστικών τάσεων ορισμένων υπουργών να... διευρύνουν τις αρμοδιότητες που διαθέτουν. Όπως έγινε γνωστό αυτή την ώρα και μόλις δύο ημέρες πριν από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης (η τριήμερη συζήτηση αρχίζει την Παρασκευή και ολοκληρώνεται τα μεσάνυχτα της Κυριακής), είναι ανοιχτά πέντε τουλάχιστον μέτωπα, με αντικείμενο τις αρμοδιότητες των υπουργών. Πρόκειται για: ● Την κόντρα επί των αρμοδιοτήτων του καταργηθέντος υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα αρχικώς αποφασισθέντα, οι αρμοδιότητες επί της ποντοπόρου ναυτιλίας (του εμπορικού στόλου) θα περιέρχονταν στο υπουργείο Οικονομίας, οι δε αρμοδιότητες επί της ακτοπλοΐας στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που απορρόφησε το υπουργείο Μεταφορών. Ωστόσο, έπειτα από επιμονή της υπουργού Λούκας Κατσέλη, η ακτοπλοΐα αφαιρέθηκε από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και περιήλθε στην αρμοδιότητά της. Στον κ. Ρέππα απέμειναν οι αρμοδιότητες επί των άγονων γραμμών. Η εικόνα συμπληρώνεται από την ένταξη του Λιμενικού Σώματος, που έχει την αρμοδιότητα της επιτήρησης όλων των προαναφερομένων συνεργιών, στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Τον γρίφο σχετικά με τις αρμοδιότητες επί της Ναυτιλίας έχουν αναλάβει να επιλύσουν από κοινού ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης και ο γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου Σωτήρης Λύτρας, δεδομένου ότι η σύγχυση που έχει δημιουργηθεί έχει κιόλας τα πρώτα αρνητικά αποτελέσματα: τις τριβές που προκάλεσε στο εσωτερικό της κυβέρνησης η πρωτοβουλία της κ. Κατσέλη να αναγγείλει επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας με την κινεζική εταιρεία CΟSCΟ για την παραχώρηση μέρους του λιμένα του Πειραιά. ● Τη σύγχυση αναφορικά με την τύχη αρκετών ΔΕΚΟ. Για παράδειγμα η ΔΕΗ, η οποία λογικά ανήκει στο πεδίο ευθύνης της υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνας Μπιρμπίλη, διεκδικείται λόγω του μεγέθους αλλά και της στρατηγικής σημασίας της για τη χώρα και από το υπουργείο Οικονομίας. Ενώ η αρμοδιότητα επί των τιμολογίων της ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών. ● Την ανάλογη σύγχυση που υπάρχει σχετικά με την ΕΥΔΑΠ, η οποία ως φυσικό προϊόν θα έπρεπε να ανήκει στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ωστόσο φαίνεται να περιέρχεται στην αρμοδιότητα του κ. Ρέππα ως υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ανάλογο είναι το μπλέξιμο με τη θαλάσσια ρύπανση και το θαλάσσιο περιβάλλον που αποτελούν μήλον της Έριδος μεταξύ των δύο προαναφερθέντων υπουργείων. ● Τη μη κατανομή αρμοδιοτήτων (ούτε και χθες) στο υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, με την κ. Άντζελα Γκερέκου που φερόταν ως υφυπουργός Τουρισμού να παραμένει επί του παρόντος άνευ αρμοδιοτήτων. Ερώτημα εξακολουθεί να παραμένει αν τις αρμοδιότητες κρατήσει ο υπουργός Παύλος Γερουλάνος, όπως μεγαλύτερο ερώτημα παραμένει και το ποιος εκ των δύο θα αναλάβει τις αρμοδιότητες επί του Τουρισμού. Από εκεί και πέρα, θέμα αποτελεί ο καταμερισμός σε 5 υπουργούς των αρμοδιοτήτων επί του Τύπου. Σύμφωνα με την έως τώρα κατανομή, περιήλθαν στους υπουργούς: ● Εσωτερικών, Γιάννη Ραγκούση, οι διαδικασίες για την παροχή ραδιοτηλεοπτικών αδειών, καθώς και το Ίντερνετ ● Επικρατείας, Χάρη Παμπούκη, οι επαφές με τα μέσα ενημέρωσης- έντυπα και ηλεκτρονικά ● Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, τα δίκτυα και οι υποδομές για τη μετάβαση από την καλωδιακή στην ψηφιακή τηλεόραση ● Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλο Γερουλάνο, η εποπτεία των κρατικών μέσων ενημέρωσης (ΕΡΤ και Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων) ● Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Χάρη Καστανίδη, η εποπτεία επί των μέσων για θέματα διαφάνειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου