Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Ενδιαφέρον της «Νεώριον» για εξαγορά Σκαραμαγκά


Ενδιαφέρον της «Νεώριον» για εξαγορά Σκαραμαγκά

του Μάκη Πολλάτου

Το ενδιαφέρον της εταιρείας Νεώριον, μητρικής εταιρείας των ναυπηγείων Ελευσίνας, για απόκτηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά επιβεβαίωσε το απόγευμα της Τετάρτης η ναυπηγική εταιρεία συμφερόντων του κ. Νίκου Ταβουλάρη. Η γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp, ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων Σκαραμαγκά εμφανίζεται ανυποχώρητη στην απόφαση εκποίησης της μονάδας και οριστικής αποχώρησης από τα ναυπηγεία. Η εταιρεία «Νεώριον», εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών ενημέρωσε το ΧΑΑ (η ανακοίνωση δημοσιοποιήθηκε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων) ότι : «σε διαδικασία διαπραγματεύσεων έχει εισέλθει η εταιρία Νεώριον, με στόχο να διερευνηθούν οι όροι για την πιθανή αγορά από εταιρία του Ομίλου της των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Σημειώνεται ότι η διοίκηση της εταιρίας Νεώριον δεν δύναται να κάνει άλλες δηλώσεις, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία».

Με το κλείσιμο της συνεδρίασης του χρηματιστηρίου, η μετοχή της Νεώριον έκλεισε με τιμή 1,16 ευρώ, σημειώνοντας σημαντική άνοδο της τάξης του 20%.

Έπειτα από ουσιαστικά τρία χρόνια στασιμότητας (ή και απραξίας) στο θέμα των γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να έλθει σε συνεννόηση με τους Γερμανούς ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά για τη διευθέτηση του ακανθώδους προβλήματος.

Στη συνάντηση που έγινε την Τρίτη στο Πεντάγωνο μεταξύ του υπουργού Άμυνας κ. Βαγγέλη Βενιζέλου και του εκτελεστικού προέδρου της ThyssenKrupp Marine Systems κ. Χανς Κρίστοφ Ατζπόντιεν, αναζητήθηκαν τρόποι για να επιλυθεί η διαφορά. Οι Γερμανοί έχουν καταγγείλει τη σύμβαση που είχαν με το ελληνικό δημόσιο για την προμήθεια τεσσάρων υποβρυχίων (το πρωτότυπο σκάφος με την ονομασία Παπανικολής έπειτα από δοκιμές εν πλω είχε διαπιστωθεί ότι παρουσιάζει σημαντική κλίση) και διεκδικούν δικαστικά την καταβολή 520 εκατ. ευρώ (η διεκδίκηση αφορά και τον εν εξελίξει εκσυγχρονισμό τριών παλαιών υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού).

Η φόρμουλα που δημιουργεί υπόνοιες για επίτευξη συμβιβαστικής συμφωνίας, προβλέπει ότι το δημόσιο θα παραλάβει τα τρία από τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214 που είχαν παραγγελθεί (πρόκειται για τα σκάφη Πιπίνος – Κατσώνης – Ματρώζος τα οποία χτίστηκαν στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά), το πρωτότυπο (πρόκειται για το υποβρύχιο Παπανικολής) θα πουληθεί σε Τρίτη χώρα και οι Γερμανοί θα αναλάβουν να κατασκευάσουν δύο νέα υποβρύχια τύπου 209 – αντί της υποχρέωσής τους να αναβαθμίσουν ακόμη δύο (στο πρώτο από τα τρία έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες δομικού και ηλεκτρονικού εκσυγχρονισμού) χωρίς να λάβουν επιπρόσθετη αμοιβή.

Αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται για συμβατική υποχρέωση του ελληνικού κράτους προς την Thyssen, το δημόσιο αναμένεται να καταβάλλει τα 520 εκατ. ευρώ που διεκδικούν οι Γερμανοί, ενώ οι απερχόμενοι (από τον Σκαραμαγκά) ιδιοκτήτες των ναυπηγείων θα επιστρέψουν στο δημόσιο το αντίτιμο της πώλησης του «Παπανικολή». Εκτιμάται ότι το πρωτότυπο υποβρύχιο μπορεί να πωληθεί έναντι τιμήματος που ξεκινά από τα 350 εκατ. και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 450 εκατ. ευρώ.

Το κρίσιμο ερώτημα είναι τι θα γίνει με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τους περίπου 1400 εργαζόμενους. Ο κ. Βενιζέλος τόνισε ότι θεμελιώδης μέριμνα της κυβέρνησης είναι να προστατεύσει την ελληνική ναυπηγική υποδομή και τις θέσεις εργασίας σε όλο τον κλάδο.

Η απόφαση των Γερμανών της Thyssen να αποχωρήσουν από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά μοιάζει ειλημμένη και αμετάκλητη. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο εκπρόσωπος της Thyssen ενημέρωσε την κυβέρνηση για την πρόθεση των Γερμανών να μεταβιβάσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε μια άγνωστη γερμανική εταιρεία παροχής υπηρεσιών. Η πρόταση δεν φαίνεται να γίνεται αποδεκτή από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που επιδιώκει η διάδοχη κατάσταση στο Σκαραμαγκά να είναι αξιόπιστη. Εξελίξεις στο θέμα της παραλαβής των υποβρυχίων και της μεταβίβασης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά αναμένονται πολύ σύντομα, ίσως και τις επόμενες ημέρες.
protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: