Ρεπορτάζ : Προκόπης Γιόγιακας
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Ακυρώνονται προσωρινά- μέχρι να ολοκληρωθεί ο επανασχεδιασμός-, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και τα έργα στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι. Την ίδια ώρα, το πρόγραμμα- μαμούθ για τους νέους αυτοκινητοδρόμους σημειώνει σημαντικές καθυστερήσεις με συνέπεια... 1.225 χιλιόμετρα να έχουν μπλοκάρει- κυρίως λόγω προβλημάτων με τη χάραξη και τις προσφυγές στα δικαστήρια-, γεγονός που σημαίνει ότι ο αρχικός σχεδιασμός για την υλοποίηση του έργου έχει τιναχθεί στον αέρα. Παγιδευμένα είναι και δεκάδες μικρότερα έργα εξαιτίας ατελών μελετών, επισημαίνουν από το υπουργείο, όπως το φράγμα Αποσελέμη στην Κρήτη, τα αεροδρόμια Ιωαννίνων και Θεσσαλονίκης και το έργο Άκτιο - Αμβρακικός.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα σημειώνονται εξαιτίας της χάραξης που έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση και τις προσφυγές για απαλλοτριώσεις στα δικαστήρια. Όπως λένε πηγές του υπουργείου, εξετάζεται το ενδεχόμενο- προκειμένου να αποφευχθούν οι ποινικές ρήτρες από τις καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων- να επιλεγεί το καθεστώς που ίσχυε για τα έργα των Ολυμπιακών Αγώνων. Σύμφωνα με αυτό, τα χρήματα από τις απαλλοτριώσεις κατατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και το έργο αρχίζει αμέσως. Ο ιδιώτης μπορεί να προσφύγει στα δικαστήρια και να διεκδικήσει περισσότερα.
Καυτή πατάτα. Τα παγωμένα έργα- έχουν δεσμευτεί χρήματα από το ΕΣΠΑ, δημοπρατήθηκαν με ελλιπείς μελέτες- και οι συμπληρωματικές συμβάσεις που έχουν εκτινάξει στα ύψη τους αρχικούς προϋπολογισμούς αποτελούν καυτή πατάτα για τον υπουργό και τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.κ. Δημήτρη Ρέππα και Γιάννη Μαγκριώτη.
Όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Μαγκριώτης, «οι εκπτώσεις από τον νόμο Σουφλιά που ξεπερνούν το 50% φέρνουν τις συμπληρωματικές συμβάσεις που καταφθάνουν συνεχώς στο υπουργείο».
Ο κ. Ρέππας έχει ήδη εκφράσει στους εκπροσώπους των εργοληπτικών ενώσεων και τεχνικών εταιρειών την πρόθεση του υπουργείου έως το καλοκαίρι να έχει δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη αρχή για όλα τα δημόσια έργα, αλλά και να αλλάξει το σύστημα δημοπράτησης. Αυτός είναι και ο λόγος που ενδεχομένως να ανασταλούν οι διαγωνισμοί, γεγονός που ζήτησαν και οι εκπρόσωποι του τεχνικού κόσμου.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Ακυρώνονται προσωρινά- μέχρι να ολοκληρωθεί ο επανασχεδιασμός-, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και τα έργα στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι. Την ίδια ώρα, το πρόγραμμα- μαμούθ για τους νέους αυτοκινητοδρόμους σημειώνει σημαντικές καθυστερήσεις με συνέπεια... 1.225 χιλιόμετρα να έχουν μπλοκάρει- κυρίως λόγω προβλημάτων με τη χάραξη και τις προσφυγές στα δικαστήρια-, γεγονός που σημαίνει ότι ο αρχικός σχεδιασμός για την υλοποίηση του έργου έχει τιναχθεί στον αέρα. Παγιδευμένα είναι και δεκάδες μικρότερα έργα εξαιτίας ατελών μελετών, επισημαίνουν από το υπουργείο, όπως το φράγμα Αποσελέμη στην Κρήτη, τα αεροδρόμια Ιωαννίνων και Θεσσαλονίκης και το έργο Άκτιο - Αμβρακικός.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα σημειώνονται εξαιτίας της χάραξης που έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση και τις προσφυγές για απαλλοτριώσεις στα δικαστήρια. Όπως λένε πηγές του υπουργείου, εξετάζεται το ενδεχόμενο- προκειμένου να αποφευχθούν οι ποινικές ρήτρες από τις καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων- να επιλεγεί το καθεστώς που ίσχυε για τα έργα των Ολυμπιακών Αγώνων. Σύμφωνα με αυτό, τα χρήματα από τις απαλλοτριώσεις κατατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και το έργο αρχίζει αμέσως. Ο ιδιώτης μπορεί να προσφύγει στα δικαστήρια και να διεκδικήσει περισσότερα.
Καυτή πατάτα. Τα παγωμένα έργα- έχουν δεσμευτεί χρήματα από το ΕΣΠΑ, δημοπρατήθηκαν με ελλιπείς μελέτες- και οι συμπληρωματικές συμβάσεις που έχουν εκτινάξει στα ύψη τους αρχικούς προϋπολογισμούς αποτελούν καυτή πατάτα για τον υπουργό και τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.κ. Δημήτρη Ρέππα και Γιάννη Μαγκριώτη.
Όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Μαγκριώτης, «οι εκπτώσεις από τον νόμο Σουφλιά που ξεπερνούν το 50% φέρνουν τις συμπληρωματικές συμβάσεις που καταφθάνουν συνεχώς στο υπουργείο».
Ο κ. Ρέππας έχει ήδη εκφράσει στους εκπροσώπους των εργοληπτικών ενώσεων και τεχνικών εταιρειών την πρόθεση του υπουργείου έως το καλοκαίρι να έχει δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη αρχή για όλα τα δημόσια έργα, αλλά και να αλλάξει το σύστημα δημοπράτησης. Αυτός είναι και ο λόγος που ενδεχομένως να ανασταλούν οι διαγωνισμοί, γεγονός που ζήτησαν και οι εκπρόσωποι του τεχνικού κόσμου.
fimotro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου