Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ "1+1" ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ


Ρεπορτάζ : Δήμητρα Σκούφου
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Σε πακέτα προσφορών αγοράζουν τα 3 στα 10 προϊόντα που πωλούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι Έλληνες καταναλωτές. Η σωστή επιλογή προσφορών που «κρύβονται» καθημερινά στα ράφια των σούπερ μάρκετ μπορεί να μειώσει ακόμα και κατά 50% το...
ετήσιο κόστος για την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων (γαλακτοκομικών, απορρυπαντικών κ.λπ.) για τους καταναλωτές, αφού πλέον πολλές βιομηχανίες τροφίμων, αλλά και άλλων καταναλωτικών ειδών χαρίζουν ένα στα δύο προϊόντα που πωλούν.
Η τάση, η οποία άρχισε πριν από μερικά χρόνια ως πολιτική προώθησης νέων προϊόντων από τις βιομηχανίες, σήμερα αποτελεί πάγια τακτική σε μεγάλο αριθμό ειδών, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν έτσι να ανακόψουν τη μείωση των πωλήσεων που τις πλήττει το τελευταίο διάστημα λόγω της οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Νielsen, που παρουσιάστηκαν σε συνέδριο για το ελληνικό λιανεμπόριο, το 30% των προϊόντων που πωλούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι προϊόντα προσφοράς, ποσοστό το οποίο είναι αυξημένο σε σχέση με το 2008 (που οι πωλήσεις προϊόντων σε προσφορά αντιπροσώπευαν το 26% του συνολικού όγκου των πωλήσεων των αλυσίδων). Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι μέσα σε έναν χρόνο αυξήθηκε πάνω από 10% ο αριθμός των προϊόντων σε προσφορά.
Η οικονομική κρίση αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες που οι προσφορές έχουν πλέον την τιμητική τους στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών. Όπως λένε στελέχη του λιανεμπορίου, «είναι σημαντικό για τους καταναλωτές που πλέον κάνουν περικοπές ακόμα και σε βασικά είδη και δεν προχωρούν σε αγορές πέραν της λίστας με τα απαραίτητα, να μπορούν να αγοράζουν στην τιμή του ενός δύο προϊόντα και μάλιστα επώνυμα».
Μόνιμες πια οι προσφορές
Από την άλλη, για τα σούπερ μάρκετ και τις βιομηχανίες οι προσφορές αποτελούν την άμυνά τους απέναντι στα εκπτωτικά καταστήματα που διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων. Έτσι, οι προσφορές αποκτούν μόνιμο χαρακτήρα και οι καταναλωτές μπορούν καθημερινά να τις βρουν σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι απορρυπαντικά ρούχων, υγρά πιάτων, αφρόλουτρα, σαμπουάν, καθαριστικά γενικής χρήσης, αναψυκτικά, ζυμαρικά, γιαούρτια, είδη για μωρά κ.ά. Μάλιστα, ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι προσφορές των εταιρειών ήταν η παροχή ενός δώρου με την αγορά ενός προϊόντος (π.χ. είδη οικιακής χρήσης, λευκά είδη, κ.λπ.), σήμερα τα δώρα αυτά έχουν αντικατασταθεί με προσφορές τύπου «1+1» ή «2+1», ή εκπτωτικά κουπόνια, με τις οποίες ο καταναλωτής παίρνει ως δώρο το ίδιο προϊόν που αποτελεί το αντικείμενο αγοράς του ή κερδίζει από τη μείωση της τιμής μέσω της έκπτωσης που προσφέρει το κουπόνι.
Αλλάζουν συνήθειες οι Έλληνες
Σε αυτή την «επιδημία προσφορών» στο λιανεμπόριο οδηγούν και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων που πλέον δίνουν όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα στις προσφορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙRΙ Ηellas, σήμερα, το 54% των καταναλωτών στην Ελλάδα δίνει μεγάλη προσοχή στις προσφορές, όταν πραγματοποιεί κάποια αγορά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πριν από δύο χρονιά ήταν 47%.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι οι προσφορές είναι πολύ πιο ουσιαστικές και για τον λόγο αυτό πολύ πιο δελεαστικές σε σχέση με το παρελθόν. Με σωστή επιλογή αγορών, ο καταναλωτής μπορεί να καταφέρει να μειώσει το ετήσιο κόστος για την αγορά ζυμαρικών και γιαουρτιών κατά 1/3 και να πληρώσει έως και 50% λιγότερα χρήματα για να αγοράσει σαμπουάν και αφρόλουτρα επιλέγοντας τις συσκευασίες «1+1 δώρο».

fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: