Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

ΤΑ 700 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ...


Ρεπορτάζ : Γιώργος Χάτσιος
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Ρωτώντας πας στην... Αθήνα. Απαιτούνται όμως πάνω από δέκα ώρες ταλαιπωρίας και ατσάλινης υπομονής, σχεδόν διπλάσια χρήματα για καύσιμα και ικανότητες... ντετέκτιβ για να μη χαθείς στο εγκαταλειμμένο οδικό δίκτυο. To επαρχιακό δίκτυο λόγω των αγροτικών μπλόκων «εκτελεί χρέη» διεθνούς αυτοκινητοδρόμου παρότι δεν υπάρχουν πινακίδες, είναι...
γεμάτο με λακκούβες, πέτρες, κλαδιά. Κάθε τόσο γίνεσαι κομμάτι κάποιου κομβόι, στο οποίο αναγκαστικά προπορεύεται μια νταλίκα...
Το ταξίδι των «ΝΕΩΝ» με αυτοκίνητο άρχισε προχθές το μεσημέρι από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα. Σε κανονικές συνθήκες- δηλαδή χωρίς κατολισθήσεις και τα μπλόκα- θα χρειάζονταν γύρω στις τεσσερισήμισι ώρες. Αντί για 500 χλμ. που είναι η απόσταση Θεσσαλονίκη- Αθήνα, χρειάστηκε να διανύσουμε επιπλέον περίπου 200 χλμ. αφού μετά τη Νίκαια Λάρισας, όπου ήταν το πρώτο μεγάλο μπλόκο των τρακτέρ, έπρεπε να παρακάμψουμε άλλα τρία μέσα από βουνά, παραθαλάσσια χωριά και επικίνδυνους δρόμους.
Στη διαδρομή, πολλές φορές αναγκαστήκαμε να κάνουμε επικίνδυνες προσπεράσεις και ελιγμούς. Η υπομονή των οδηγών δοκιμάζεται σε κάθε χιλιόμετρο, ενώ οι διαδρομές μέσα από χωριά προκαλούν κινδύνους για τους κατοίκους που κυκλοφορούν στους στενούς δρόμους και βλέπουν σχεδόν κάθε χρόνο μποτιλιαρίσματα την εποχή των μπλόκων. Οι κάτοικοι των χωριών πάντως είναι σχεδόν οι μόνοι που δίνουν πληροφορίες στους οδηγούς για τη σωστή κατεύθυνση προς την εθνική οδό πριν από την επόμενη παράκαμψη μπλόκου. Τροχονόμοι, όπως διαπιστώσαμε, υπήρχαν σε ελάχιστες διασταυρώσεις και οι πινακίδες που μπήκαν τις τελευταίες ημέρες δεν αρκούν.
«Ευτυχώς, ακόμη δεν έχει χιονίσει. Τι θα γίνει από αύριο- μεθαύριο που ο καιρός χαλάει;» αναρωτιούνται οι οδηγοί των φορτηγών.
Ξεκινήσαμε από τη Θεσσαλονίκη περίπου στις τρεις το μεσημέρι. Είκοσι λεπτά μετά την αναχώρηση, στα διόδια των Μαλγάρων βλέπουμε τα πρώτα παρατεταγμένα τρακτέρ να απειλούν να διακόψουν την κυκλοφορία. Μεγάλα προβλήματα θα αντιμετωπίσουν σε περίπτωση κακοκαιρίας και οι επιβάτες που χρησιμοποιούν λεωφορεία των ΚΤΕΛ για να ταξιδέψουν μέσω της εθνικής οδού, αφού η εναλλακτική ορεινή διαδρομή μέσω Τυρνάβου και Κοζάνης είναι πολύ πιο δύσκολη.
Πατριδογνωσία...
Κοντά στην είσοδο της Κατερίνης διαπιστώσαμε πόσο εύκολο είναι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού να κάνεις... πατριδογνωσία. Χαθήκαμε στους στενούς δρόμους και καταλήξαμε σε κατοικημένη περιοχή αφού δεν επαρκούν οι πινακίδες της Τροχαίας και υπάρχει μόνο ένας τροχονόμος στην έξοδο της πόλης. Οι Νομοί Λάρισας και Πιερίας πληρώνουν το μεγαλύτερο τίμημα από τη μετ΄ εμποδίων κυκλοφορία στην εθνική οδό, λένε κάτοικοι και καταστηματάρχες. Στην κοιλάδα των Τεμπών έκλεισαν όλα τα εστιατόρια και τα καταστήματα πώλησης τουριστικών ειδών και οι ιδιοκτήτες δεν γνωρίζουν πότε θα ξανανοίξουν, ενώ οδηγοί φορτηγών, τουριστικών λεωφορείων, εξαγωγείς και έμποροι δεν μπορούν να κάνουν δρομολόγια και να διακινήσουν εμπορεύματα αφού τα βαριά οχήματα δεν μπορούν να κινηθούν στους περισσότερους επαρχιακούς δρόμους των δύο νομών.
Στην πόλη της Κατερίνης διακόσια και πλέον φορτηγά, κυρίως διεθνών μεταφορών παραμένουν ακινητοποιημένα και οι ιδιοκτήτες τους άρχισαν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.
fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: