fimotro
Πηγή: ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
Στον αυτόματο πιλότο φαίνεται πως βρίσκεται τους τελευταίους μήνες η ελληνική ναυτιλία μετά την απόφαση της κυβέρνησης κατά την ανάληψη των καθηκόντων της να καταργήσει το ενιαίο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και να προχωρήσει στην τριχοτόμησή του. Εδώ και έξι μήνες,
όχι μόνο δεν έχει γίνει τίποτα στον σημαντικό αυτό κλάδο που συνεισφέρει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, αλλά πάνω σε αυτόν η κυβέρνηση κάνει πειράματα, μεταφέροντας αρμοδιότητες από το ένα υπουργείο στο άλλο. Η κατάσταση αυτή, εκτός από τα προφανή προβλήματα που δημιουργούνται στη ναυτιλία μας, έχει προκαλέσει και δυσλειτουργίες στο εξαώροφο πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που βρίσκεται στην Ακτή Βασιλειάδη και έχει μείνει χωρίς καθαρίστριες, λόγω της λήξης σχετικής σύμβασης, με αποτέλεσμα εδώ και αρκετό καιρό να καθαρίζουν τον χώρο οι ίδιοι οι Λιμενικοί!
Ας δούμε όμως πως ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία… Αρχικά, η ποντοπόρος ναυτιλία μαζί με τη ναυτιλιακή πολιτική εντάχθηκε στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υπό τη Λούκα Κατσέλη, το Λιμενικό Σώμα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη υπό τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και οι άγονες γραμμές στον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Σηφουνάκη. Υπήρξαν -όπως ήταν αναμενόμενο- πολλές αντιδράσεις, αλλά η κυβέρνηση ήταν κατηγορηματική.
ΜΗΔΕΝ ΕΙΣ ΤΟ ΠΗΛΙΚΟΝ
«Η απόφαση αυτή πάρθηκε με κύριο και βασικό γνώμονα την ενίσχυση της ναυτιλίας, που αποτελεί πυλώνα της εθνικής οικονομίας». Αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως που να συνηγορεί προς αυτήν την κατεύθυνση. Και η πρόσφατη απόφαση στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο να «φύγει» από την Λούκα Κατσέλη η ποντοπόρος ναυτιλία και να ενταχθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αποδεικνύει με τον πιο περίτρανο τρόπο ότι δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός από το κυβερνητικό επιτελείο πριν προχωρήσει στην τριχοτόμηση του υπουργείου Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τις τελευταίες αποφάσεις, υπάγονται πλέον στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη όλες οι διευθύνσεις και τα τμήματα τα οποία στελεχώνονται από αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος τα οποία είχαν υπαχθεί με το Προεδρικό Διάταγμα 189/2009 που εγκρίθηκε στις 5 Νοεμβρίου του προηγούμενου έτους στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, υπό την υπουργό κυρία Λούκα Κατσέλη.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΥΠΟ ΕΝΙΑΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Με άλλα λόγια, αυτό σημαίνει ότι θα επιστρέψουν υπό την ενιαία διοίκηση του Λιμενικού Σώματος περίπου 600 λιμενικοί, καθώς και όλες οι διευθύνσεις που αφορούν σε διαμόρφωση ναυτιλιακής πολιτικής (δηλαδή στις αποφάσεις για τα ποντοπόρα πλοία), επιθεωρήσεις πλοίων, ασφάλεια πλοίων, ναυτική εκπαίδευση, εγγραφές / διαγραφές πλοίων, ναυτική εργασία κ.λπ. Ουσιαστικά, δηλαδή, ενοποιούνται οι περισσότερες αρμοδιότητες της ναυτιλίας υπό ενιαία διοίκηση του αρχηγείου Λιμενικού Σώματος και του υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Και δεν αποκλείεται να υπάρξουν και άλλες αλλαγές εν αναμονή του Προεδρικού Διατάγματος για τις νέες αρμοδιότητες του αυτόνομου αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.
...
Συνέχεια στο "Π"
Στον αυτόματο πιλότο φαίνεται πως βρίσκεται τους τελευταίους μήνες η ελληνική ναυτιλία μετά την απόφαση της κυβέρνησης κατά την ανάληψη των καθηκόντων της να καταργήσει το ενιαίο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και να προχωρήσει στην τριχοτόμησή του. Εδώ και έξι μήνες,
όχι μόνο δεν έχει γίνει τίποτα στον σημαντικό αυτό κλάδο που συνεισφέρει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, αλλά πάνω σε αυτόν η κυβέρνηση κάνει πειράματα, μεταφέροντας αρμοδιότητες από το ένα υπουργείο στο άλλο. Η κατάσταση αυτή, εκτός από τα προφανή προβλήματα που δημιουργούνται στη ναυτιλία μας, έχει προκαλέσει και δυσλειτουργίες στο εξαώροφο πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που βρίσκεται στην Ακτή Βασιλειάδη και έχει μείνει χωρίς καθαρίστριες, λόγω της λήξης σχετικής σύμβασης, με αποτέλεσμα εδώ και αρκετό καιρό να καθαρίζουν τον χώρο οι ίδιοι οι Λιμενικοί!
Ας δούμε όμως πως ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία… Αρχικά, η ποντοπόρος ναυτιλία μαζί με τη ναυτιλιακή πολιτική εντάχθηκε στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υπό τη Λούκα Κατσέλη, το Λιμενικό Σώμα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη υπό τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και οι άγονες γραμμές στον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Σηφουνάκη. Υπήρξαν -όπως ήταν αναμενόμενο- πολλές αντιδράσεις, αλλά η κυβέρνηση ήταν κατηγορηματική.
ΜΗΔΕΝ ΕΙΣ ΤΟ ΠΗΛΙΚΟΝ
«Η απόφαση αυτή πάρθηκε με κύριο και βασικό γνώμονα την ενίσχυση της ναυτιλίας, που αποτελεί πυλώνα της εθνικής οικονομίας». Αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως που να συνηγορεί προς αυτήν την κατεύθυνση. Και η πρόσφατη απόφαση στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο να «φύγει» από την Λούκα Κατσέλη η ποντοπόρος ναυτιλία και να ενταχθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αποδεικνύει με τον πιο περίτρανο τρόπο ότι δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός από το κυβερνητικό επιτελείο πριν προχωρήσει στην τριχοτόμηση του υπουργείου Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τις τελευταίες αποφάσεις, υπάγονται πλέον στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη όλες οι διευθύνσεις και τα τμήματα τα οποία στελεχώνονται από αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος τα οποία είχαν υπαχθεί με το Προεδρικό Διάταγμα 189/2009 που εγκρίθηκε στις 5 Νοεμβρίου του προηγούμενου έτους στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, υπό την υπουργό κυρία Λούκα Κατσέλη.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΥΠΟ ΕΝΙΑΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Με άλλα λόγια, αυτό σημαίνει ότι θα επιστρέψουν υπό την ενιαία διοίκηση του Λιμενικού Σώματος περίπου 600 λιμενικοί, καθώς και όλες οι διευθύνσεις που αφορούν σε διαμόρφωση ναυτιλιακής πολιτικής (δηλαδή στις αποφάσεις για τα ποντοπόρα πλοία), επιθεωρήσεις πλοίων, ασφάλεια πλοίων, ναυτική εκπαίδευση, εγγραφές / διαγραφές πλοίων, ναυτική εργασία κ.λπ. Ουσιαστικά, δηλαδή, ενοποιούνται οι περισσότερες αρμοδιότητες της ναυτιλίας υπό ενιαία διοίκηση του αρχηγείου Λιμενικού Σώματος και του υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Και δεν αποκλείεται να υπάρξουν και άλλες αλλαγές εν αναμονή του Προεδρικού Διατάγματος για τις νέες αρμοδιότητες του αυτόνομου αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.
...
Συνέχεια στο "Π"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου