Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009

"ΠΛΗΘΥΝΟΝΤΑΙ" ΟΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ


Ρεπορτάζ : Κώστας Ντελέζος
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Απλώνεται κι άλλο το δίκτυο των λεωφορειοδρόμων στην Αθήνα, ενώ οι αρμόδιες αρχές σχεδιάζουν να εντείνουν την αστυνόμευση στις λεωφορειολωρίδες που ήδη λειτουργούν και το συνολικό μήκος τους ξεπερνά σήμερα τα 50 χιλιόμετρα. Στα σχέδια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών...
της Αθήνας (ΟΑΣΑ) περιλαμβάνεται η λειτουργία από τις αρχές του νέου χρόνου (πιθανότατα εντός του ερχόμενου Φεβρουαρίου) τεσσάρων καινούργιων λεωφορειοδρόμων στην Αθήνα, το Περιστέρι, το Νέο Φάληρο και την Καλλιθέα, συνολικού μήκους έξι χιλιομέτρων.
Πρόκειται για λεωφορειολωρίδες παράλληλης ροής που θα λειτουργήσουν στις οδούς (ή τμήματά τους) Ηπείρου στην Αθήνα, Εθνάρχου Μακαρίου στο Περιστέρι, Θησέως στην Καλλιθέα και Εθνάρχου Μακαρίου στο Νέο Φάληρο.
Οι σχετικές μελέτες του ΟΑΣΑ ολοκληρώθηκαν μόλις πριν από λίγες ημέρες. Απομένει να ληφθούν- εντός των ημερών- οι απαραίτητες εγκρίσεις από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, ώστε στη συνέχεια να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για την έναρξη της κατασκευής- λειτουργίας τους. Το υπουργείο Υποδομών προτίθεται να εγκρίνει το συντομότερο τους νέους λεωφορειοδρόμους που τα τελευταία δύο χρόνια έχουν εξαγγελθεί αρκετές φορές, χωρίς να υλοποιηθούν.
Οι «αντίθετης ροής»
Στις νέες λεωφορειολωρίδες θα τοποθετηθούν «μάτια γάτας», ενώ η σήμανσή τους θα ενισχυθεί με κίτρινες διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα και προειδοποιητικές πινακίδες στα πεζοδρόμια. Πάντως, ο ΟΑΣΑ έχει ήδη εισηγηθεί στο μέλλον να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στις λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής, οι οποίες λειτουργούν αξιόπιστα, χωρίς να παραβιάζονται από τους οδηγούς των Ι.Χ. και των ταξί. Το μήκος των λωρίδων αντίθετης ροής που υπάρχουν σήμερα στην Αθήνα δεν ξεπερνά τα τρία χιλιόμετρα.
Σημειώνεται ότι στο δίκτυο των λεωφορειοδρόμων που ήδη λειτουργούν υπάρχουν λεωφορειολωρίδες δύο ταχυτήτων! Από τη μία υπάρχουν οι λωρίδες που φυλάσσονται αποτελεσματικά, επιτρέποντας στα αστικά λεωφορεία να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 23-25 χιλιομέτρων την ώρα και από την άλλη οι λεωφορειόδρομοι στους οποίους τα αστικά λεωφορεία κινούνται με ρυθμό χελώνας (7 χλμ. την ώρα!).
Από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών θα επιδιωχθεί από τη νέα χρονιά να ενισχυθεί και η αστυνόμευση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων, σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθώς τα τελευταία χρόνια οι έλεγχοι έχουν ατονήσει.
Σοβαρά προβλήματα παραβιάσεων των λεωφορειοδρόμων εντοπίζονται σήμερα στην Βασιλίσσης Σοφίας, την Κηφισίας, τη Μεσογείων (σε ορισμένα τμήματα), την Πατησίων και σχεδόν στο σύνολο των λεωφορειολωρίδων του Πειραιά (Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Ποσειδώνος, Ακτή Μιαούλη, Ηρώων Πολυτεχνείου).
Στα 150 χλμ.
Για τους αρμοδίους του ΟΑΣΑ, η αποτελεσματική αστυνόμευση των λεωφορειοδρόμων «αποτελεί στοίχημα που θα πρέπει να κερδηθεί», καθώς στους σχεδιασμούς του Οργανισμού είναι το συνολικό δίκτυο των λεωφορειολωρίδων στην Αθήνα να φθάσει σταδιακά στα 150 χιλιόμετρα από 50,9 χλμ. που είναι σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι από πλευράς ΟΑΣΑ έχει ήδη προταθεί η μελέτη δημιουργίας νέων λωρίδων στις περιοχές: Αθήνα (Λεωφόρος Βουλιαγμένης, Φιλολάου, Ευτυχίδου, Υμηττού, Ούλοφ Πάλμε, Μιχαλακοπούλου, Βασιλέως Αλεξάνδρου, 3ης Σεπτεμβρίου, Ευελπίδων, Λεωφόρος Κηφισίας, Λεωφόρος Μεσογείων, Ιερά Οδός, Λιοσίων και Πρωτοπαπαδάκη), Καλλιθέα (Λεωφόρος Θησέως, Καλλιρρόης και Λεωφόρος Συγγρού), δυτικά προάστια (Πέτρου Ράλλη και Γρηγορίου Λαμπράκη) και Πειραιάς (Ηρώων Πολυτεχνείου, Τσαμαδού, Θηβών και 2ας Μεραρχίας).

fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: