Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΕΚΠΤΩΣΗ ΕΩΣ 50%


Ρεπορτάζ : Δήμητρα Σκούφου
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Σωσίβιο στην κρίση αναζητούν οι έμποροι, που κινούνται ήδη στους ρυθμούς των εκπτώσεων χωρίς να περιμένουν την επίσημη έναρξή τους, στις 15 Ιανουαρίου. Τα μεγάλα πολυκαταστήματα καλούν τους πελάτες τους σε προκρατήσεις ειδών έναντι μικρής προκαταβολής, τα οποία θα παραλαμβάνουν μετά την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων στη μειωμένη τιμή. Απο την πλευρά τους, οι μικρότεροι έμποροι κάνουν ήδη εκπτώσεις στο ταμείο. Δεν λείπουν και οι επιχειρήσεις που έχουν αναρτήσει εντός των καταστημάτων τους...
πινακίδες για εκπτώσεις σε συγκεκριμένα είδη. Η μεγάλη πτώση του τζίρου, η οποία τον Δεκέμβριο εκτιμάται ότι ξεπέρασε το 30%, αναγκάζει τους επιχειρηματίες- παράτυπα- να αρχίσουν νωρίτερα τις χειμερινές εκπτώσεις, στην προσπάθειά τους να μαζέψουν ό,τι μπορούν στα ταμεία τους καθώς οι υποχρεώσεις τους «τρέχουν» και η στρόφιγγα του τραπεζικού δανεισμού έχει κλείσει για τα καλά.
Χαλαροί οι έλεγχοι
Παρότι σύμφωνα με τον νόμο η επίσημη έναρξη της περιόδου των εκπτώσεων τοποθετείται στα μέσα Ιανουαρίου, συγκεκριμένα από τις 15 Ιανουαρίου και μετά, εκτιμάται ότι λόγω της κακής κατάστασης στην αγορά οι έλεγχοι θα είναι χαλαροί επιτρέποντας ουσιαστικά την άτυπη επίσπευσή τους. Άλλωστε, και η δυνατότητα που δίνει ο νόμος στους εμπόρους να κάνουν πλέον δεκαήμερες πρόσφορες σε συγκεκριμένα είδη το διάστημα πριν από τις εκπτώσεις, δίνει «άλλοθι» σε όλους να αρχίσουν σιωπηρά. Επιπλέον, το γεγονός ότι οι επιδόσεις των καταναλωτών κατά την εορταστική περίοδο ήταν φτωχές λόγω της διστακτικότητας να προβούν σε αγορές, αναπόφευκτα οδηγεί σε γενναίες μειώσεις τιμών της τάξης του 50%, που σε ορισμένες περιπτώσεις θα φθάσουν και το 70%.
Με προκρατήσεις
Ήδη τα μεγάλα καταστήματα έχουν αρχίσει τις προεκπτώσεις με τη μέθοδο των προκρατήσεων εμπορευμάτων. Με προκαταβολή περίπου το 20% της σημερινής τιμής του εμπορεύματος, ο καταναλωτής μπορεί να το προαγοράσει στην τιμή που θα ισχύσει όταν αρχίσουν επίσημα οι εκπτώσεις, στις 15 Ιανουαρίου, οπότε θα γίνει και η παραλαβή του εμπορεύματος.
Πιο επιθετικοί οι μεγάλοι
Στο μπαράζ των εκπτώσεων πιο επιθετικές αναμένεται να είναι οι μεγάλες αλυσίδες με πανελλαδικό δίκτυο, οι οποίες προσφέρουν στους πελάτες τους σιωπηρές μεν αλλά πραγματικές εκπτώσεις από 30% έως και 50%.
fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: