Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

Στοκάρουν καύσιμα για να πουλήσουν με υψηλότερο φόρο

Γ.Παπακωνσταντίνου: ‘Ερχονται οι ταμειακές μηχανές

Ανεξάντλητοι σε εμπνεύσεις είναι οι κερδοσκόποι της εγχώριας αγοράς καυσίμων και, αυτήν την φορά, “πάτησαν” στην 48ωρη απεργία των τελωνειακών που ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου για να παρουσιάσουν τεχνητές ελλείψεις στην αγορά.

Ο λόγος προφανής: αναμένεται τις επόμενες ημέρες η κατάθεση του φορολογικού νομοσχεδίου στο οποίο, όπως προανήγγειλε την προηγούμενη Τρίτη ο πρωθυπουργός, θα περιλαμβάνεται και αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, με τις σχετικές πληροφορίες να αναφέρονται σε άνοδο της τάξης του 15% με 20%, η οποία θα έχει ως εξέλιξη να επιβαρυνθεί η τελική τιμή της αμόλυβδης κατά 8 με 10 λεπτά το λίτρο.

Το protothema gr. δέχθηκε από το απόγευμα του Σαββάτου καταγγελίες από πολίτες κατά τις οποίες βενζινάδικα κυρίως στην Δυτική Αττική δεν πωλούσαν απλή αμόλυβδη βενζίνη στα εποχούμενα οχήματα, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει έλλειψη λόγω της απεργίας στα τελωνεία…

Ο μέσος όρος της τιμής της αμόλυβδης στην εγχώρια αγορά βρίσκεται στα 1,11 λεπτά ανά λίτρο και είναι σχεδόν κατά 1% αυξημένος στην διάρκεια των τελευταίων 4 εβδομάδων, ενώ ο μέσος όρος στην διεθνή τιμή έχει υποχωρήσει κατά 2,5% και πλέον στο ίδιο διάστημα.

Την Παρασκευή στην Βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου επανέλαβε ότι η κυβέρνηση θα παρουσιάσει σύντομα την υπουργική απόφαση με την οποία θα καθιερώνονται ταμειακές μηχανές στα βενζινάδικα, ώστε και οι πρατηριούχοι να εκδίδουν αποδείξεις για τους πολίτες αλλά και να υπάρχει σαφής εικόνα για το τι μπαίνει και το τι βγαίνει στα πρατήρια καυσίμων.

Ωστόσο, με βάση το νόμο που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις αρχές Αυγούστου, το σύστημα θα έπρεπε ήδη να λειτουργεί, καθώς προβλεπόταν η εφαρμογή του, έπειτα από την υπογραφή της απαιτούμενης υπουργικής απόφασης, εντός 6μήνου από την θέση σε ισχύ του νόμου.

Σε κάθε περίπτωση, οι “αετονύχηδες” της αγοράς κτυπούν και πάλι, περιμένοντας την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ώστε να πουλήσουν ακριβότερα καύσιμα που έχουν στοκάρει με τον φόρο χαμηλότερα και να “φάνε” με αυτόν τον τρόπο και τις μειώσεις στις διεθνείς τιμές που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα και οι οποίες θα ήταν, βεβαίως, μεγαλύτερες αν δεν αποδυναμωνόταν το ευρώ έναντι του δολαρίου.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, το πιο πρόσφατο “φάγωμα” της μείωσης στις διεθνείς τιμές έλαβε χώρα στο δίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου.

Τότε η διεθνής τιμή της αμόλυβδης ξεκίνησε μια ανοδική πορεία από τα 333 ευρώ ανά χιλιόλιτρο προ φόρων έως τα 381 ευρώ, για να επιστρέψει ακριβώς στα 333 ευρώ και πάλι.

Ωστόσο, στην εγχώρια αγορά, η αμόλυβδη ξεκίνησε να ανεβαίνει από τα 1,035 ευρώ ανά λίτρο, έφτασε έως και τα 1,080 ευρώ αλλά δεν γύρισε ποτέ κάτω από τα 1,065 ευρώ ανά λίτρο!

Μας “έκλεψαν” τότε 3 λεπτά ανά λίτρο στα ρεζερβουάρ μας και ποιος ξέρει πόσα θα μας κλέψουν τώρα, με αφορμή την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, η οποία, δυστυχώς, ανακοινώθηκε χωρίς να εφαρμοστεί άμεσα, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα ακριβώς για να αποφεύγονται φαινόμενα κερδοσκοπίας.

protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: