Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

ΠΡΟΩΡΟ ΚΑΠΕΛΟ ΦΠΑ ΣΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ...


Ρεπορτάζ : Γιώργος Φιντικάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Δεν μετακύλισαν στις τιμές αντλίας μόνο την αύξηση του ειδικού φόρου, αλλά και την επιβάρυνση από τον νέο, υψηλότερο ΦΠΑ (21% αντί 19%) που κανονικά τίθεται σε ισχύ από την προσεχή Δευτέρα 15 Μαρτίου. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της δειγματοληψίας της περασμένης Παρασκευής που... ανακοινώθηκαν χθες, σύμφωνα με τα οποία η μέση πανελλαδική τιμή αυξήθηκε κατά 10 λεπτά το λίτρο, αντί για 8 λεπτά που είναι η αύξηση του φόρου.
Σε σχέση με την προηγούμενη μέση τιμή των 1,27 ευρώ, ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 1,369 ευρώ, που σημαίνει ότι σε ακριβά πρατήρια ακόμη και εντός Αθηνών πλησιάζει στο 1,50 ευρώ, ενώ στις εθνικές οδούς και σε βενζινάδικα απομακρυσμένων περιοχών και νησιών ξεπερνά αυτά τα επίπεδα.
Το ερώτημα λοιπόν που θα πρέπει να απασχολήσει από την προσεχή εβδομάδα τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, υπό τον κ. Στέφανο Κομνηνό, είναι κατά πόσον οι εμπλεκόμενοι στα καύσιμα θα εκμεταλλευθούν την αύξηση του ΦΠΑ από την προσεχή Δευτέρα για να ανεβάσουν και άλλο τις τιμές. Πάντως, χθες, σε δηλώσεις της η υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη επεσήμανε ότι δεν υπάρχει πρόθεση από την κυβέρνηση επιβολής πλαφόν στις τιμές της βενζίνης, στους νομούς εκείνους όπου διαμορφώνονται σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα.
Στα 1,56 ευρώ στο Λασίθι
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών (www. fuelprices.gr) η απλή αμόλυβδη 95 οκτανίων φτάνει στη Ζάκυνθο έως 1,439 ευρώ, στην Εύβοια έως 1,45 ευρώ, στην Κεφαλονιά έως 1,48 ευρώ, στη Θεσπρωτία έως 1,498 ευρώ, στις Κυκλάδες έως 1,50 ευρώ, στο Ηράκλειο έως 1,52 ευρώ, στο Ρέθυμνο έως 1,55 ευρώ και στο Λασίθι έως 1,56 ευρώ. Στο μεταξύ, προϋποθέσεις για την έκδοση αποδείξεων στους πελάτες τους από τις υπάρχουσες ταμειακές μηχανές θέτουν οι πρατηριούχοι καυσίμων, ενώ παράλληλα προειδοποιούν για δραστικές κινητοποιήσεις. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων- η μία από τις δύο ομοσπονδίες που υπάρχουν στον χώρο- οι πρατηριούχοι είναι υπέρ της άμεσης χρήσης των ταμειακών μηχανών που διαθέτουν για την έκδοση αποδείξεων λιανικής για πωλήσεις βενζίνης, εφόσον όμως δεν θα χρησιμοποιούνται για έλεγχο των διακινούμενων ποσοτήτων καυσίμων. Ζητούν μάλιστα αυτή η εξαίρεση να ισχύσει για όσο διάστημα δεν θα έχουν εγκατασταθεί ολοκληρωμένα, πιστοποιημένα συστήματα ελέγχου εισροών- εκροών όγκου καυσίμων.
Σε διαφορετική περίπτωση, φοβούνται ότι θα τους επιβληθούν εξοντωτικά πρόστιμα από την Εφορία για διαφορές που δεν θα μπορούν να ελεγχθούν, ούτε να αιτιολογηθούν (εφόσον δεν υπάρχουν τα ολοκληρωμένα συστήματα ελέγχου), καθώς ο όγκος των καυσίμων αυξομειώνεται από παράγοντες όπως π.χ. τη διαφορά θερμοκρασίας. «Θα ήταν οξύμωρο το υπουργείο Οικονομικών να ζητεί από τους πρατηριούχους να δικαιολογήσουν αυτές τις διαφορές, τη στιγμή που εδώ και χρόνια έχει θεσπιστεί και ισχύει διάταξη με την οποία δικαιολογούνται διαφορές μεταξύ εισροών και εκροών καυσίμων της τάξεως του 8 %», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: