Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Χ. Βερελής:«Εγώ συγκρούστηκα με τη Siemens»

Σκληρή δήλωση του πρώην υπουργού για το ημερολόγιο Χριστοφοράκου


.protothema.gr
Με μία δήλωση, που αφήνει πολλά υπονοούμενα προς όλες πλευρές αντέδρασε ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Βερελής στη δημοσίευση του ημερολογίου του Μιχάλου Χριστοφοράκου, όπου αναφέρονται διάφορες επαφές του με τον πρώην ισχυρό άνδρα της Siemens. Ο κ. Βερελής επισημαίνει με νόημα ότι «οι επαφές αυτές ήταν απόλυτα μέσα στα καθήκοντά μου και μέρος της δουλειάς μου, ενώ για τις περισσότερες επαφές άλλων που αναφέρονται στο ημερολόγιο δεν μπορώ να φανταστώ εύκολα τι δουλειά είχαν!».


Ο πρώην υπουργός Μεταφορών σημειώνει ακόμη ότι ο ίδιος άσκησε ισχυρές πιέσεις προς τη Siemens να παραδώσει έγκαιρα τα τρένα του ΟΣΕ, ζήτησε να κηρυχθεί έκπτωτη εάν δεν ανταποκρίνονταν στις συμβατικές της υποχρεώσεις, κάτι, που δεν έγινε τελικά, άσχετα με τη δική του θέληση.

Ο κ. Βερελής προσθέτει ότι τελικά η Siemens, κατόπιν δικών του ενεργειών, κατέβαλε 30 εκατομμύρια ευρώ ποινικές ρήτρες, ενώ ξεκαθαρίζει ότι ουδέποτε είχε κοινωνικές επαφές με τον κ. Χριστοφοράκο, ούτε δέχθηκε δώρα. Υπογραμμίζει επίσης ότι ο ίδιος έχει ζητήσει να καταθέσει στην εξεταστική από τετραμένου και καταλήγει με σαφή αιχμή: «υποθέτω ότι για όποιον είχε λόγους να μην καταγράφεται σε ημερολόγια και από ενδιάμεσους γραμματείς υπήρχαν άλλοι πιο πρόσφοροι τρόποι επικοινωνίας. Άλλωστε, την εποχή εκείνη υπήρχαν ήδη καρτοκινητά τηλέφωνα».

Η πλήρης δήλωση του κ. Βερελή έχει ως εξής:

1. Με τη δήλωσή μου στις 12.2.2010 όπου λέω ότι είχα επαφές και άσκησα έντονες πιέσεις προς τη SIEMENS αλλά και προς τις υπόλοιπες 5 εταιρίες που είχαν υπογράψει συμβάσεις ήδη από το 1997 προκειμένου να παραδώσουν τα τρένα που είχαν υποχρέωση και ήταν απαραίτητα, ιδιαίτερα για τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων.

Είναι σαφέστατα καταγεγραμμένη στην εσωτερική αλληλογραφία της Siemens η έντονη δυσφορία της εταιρίας από τη σταθερή άρνησή μου, να διευκολύνω τις επιδιώξεις της, αλλά και οι πιέσεις που ασκούσε μέσω δημοσιευμάτων προς εμένα για το σκοπό αυτό, όπως στην ίδια αυτή αλληλογραφία παραδέχεται.
Είναι γνωστή επίσης πλέον, η εντολή μου για κήρυξη ως εκπτώτων όσων κοινοπραξιών δεν εκπλήρωναν τις υποχρεώσεις τους. Κάτι που δεν έγινε τελικά, άσχετα από τη δική μου θέληση.

2. Με το 12σέλιδο υπόμνημά μου προς την Εξεταστική Επιτροπή στις 22.3.2010 όπου περιγράφω όλες τις επαφές, όπως κυρίως τους λόγους για τους οποίους είχαν γίνει.Πρέπει να υπογραμμίσω ότι οι επαφές αυτές ήταν απόλυτα μέσα στα καθήκοντά μου και μέρος της δουλειάς μου, ενώ για τις περισσότερες επαφές άλλων που αναφέρονται στο ημερολόγιο δεν μπορώ να φανταστώ εύκολα τι δουλειά είχαν!

3. Έντονη προσπάθεια και πολλές ενοχλήσεις έκανε επίσης ο επικεφαλής της Siemens για τον μεγαλύτερο διαγωνισμό των ΕΛΤΑ, ύψους 40 εκατ. ευρώ την περίοδο 2001 – 2002. Τον έχασε η Siemens παρ’ ότι προσέφυγε ακόμη και στα δικαστήρια.

4. Ουδέποτε είχα γεύματα ή άλλες κοινωνικές επαφές με τον Χριστοφοράκο, όπως και δεν είχα ουδεμία επαφή μετά τη λήξη της θητείας μου. Κανένα δώρο δεν έλαβα. Μία συσκευή κινητού τηλεφώνου που μου παρουσίασαν ως επίτευγμα της Siemens όταν με επισκέφτηκαν με Γερμανούς Βουλευτές και για την οποία εξέφρασα την κρίση, ότι δεν είναι εύχρηστη και ότι δεν θα την χρησιμοποιούσα. Την κράτησα από ευγένεια και επειδή ήταν ευτελούς αξίας. Και πράγματι εγώ μεν δεν την χρησιμοποίησα ποτέ, ενώ η μονάδα παραγωγής κινητών τηλεφώνων της Siemens έκλεισε μετά από λίγο διάστημα...

5. Μέτρο της διαφάνειας ή της διαφθοράς δεν είναι οι προσπάθειες προμηθευτών και εργολάβων προκειμένου να πετύχουν κέρδος μέσω των επαφών τους με τους αρμόδιους, αλλά το αποτέλεσμα αυτών των επαφών για το δημόσιο: Επωφελές ή ζημιογόνο...

Από τις δικές μου πράξεις υπήρξαν θετικά αποτελέσματα, αφού η Siemens αναγκάστηκε να πληρώσει μέχρι τελευταίου ευρώ - όπως έχουν ήδη αντιληφθεί τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής - ποινικές ρήτρες 30 εκατ. ευρώ.! Υποχρεώθηκε ακόμη η εταιρία να δώσει δωρεάν 8 τρένα για δύο χρόνια, κάτι που ισούται με 25 εκατ. ευρώ επιπλέον. Ακόμη δεσμεύτηκε συμβατικά για 6 επιπλέον τρένα που έπρεπε να δοθούν πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά μετά την αποχώρησή μου, το Μάρτιο του 2004, δεν γνωρίζω τι απέγινε με αυτή τη δέσμευση.

6. Φαίνεται από το ημερολόγιο, ότι παρά τις επίμονες προσπάθειες από την πλευρά της Siemens και του Χριστοφοράκου για ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων με παντοειδείς προσκλήσεις, ουδέποτε ανταποκρίθηκα.! Και οι συναντήσεις έγιναν μόνο στο γραφείο μου, με συγκεκριμένη ατζέντα και τις περισσότερες φορές με πολλούς συμμετέχοντες. Ακόμη, ορισμένες φορές στη Γερμανική Πρεσβεία, όπως επιδιωκόταν με διάφορες αιτίες και προσκλήσεις του Πρέσβη.

7. Υπενθυμίζω ότι ήμουν ο πρώτος Έλληνας πολιτικός που ανήρτησε στο διαδίκτυο την εξέλιξη της περιουσίας του από την πρώτη μέρα που μπήκα στη Βουλή.Πρότεινα μάλιστα προ διετίας δημόσια, αυτή τη μέθοδο παρουσίασης αντί του ισχύοντος «έσχες» και εισέπραξα επαίνους μεν, αλλά μέχρι και σήμερα ισχύει ακριβώς το ίδιο σύστημα που ελπίζω ότι θα αλλάξει άμεσα.

8. Είναι γνωστό ότι δεν έχω υπογράψει οποιαδήποτε ανάθεση σε κανένα έργο και προμήθεια της Siemens και ότι έχω ζητήσει ήδη εδώ και τέσσερις μήνες να πάω στην εξεταστική και να ενημερώσω τα μέλη της. Γνωρίζω ότι κατά την πολιτική μου διαδρομή το γεγονός ότι ανέδειξα διάφορα θέματα με γωνίες μου δημιούργησε κόστος. Είναι ένα από τα ζητήματα που υποθέτω ότι θα ενδιαφέρουν την εξεταστική επιτροπή.

9. Τέλος, πρέπει να πω ότι υποθέτω ότι για όποιον είχε λόγους να μην καταγράφεται σε ημερολόγια και από ενδιάμεσους γραμματείς υπήρχαν άλλοι πιο πρόσφοροι τρόποι επικοινωνίας. Άλλωστε, την εποχή εκείνη υπήρχαν ήδη καρτοκινητά τηλέφωνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: