Την εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών να υπογράψουν για λογαριασμό του Δημοσίου τις συμβάσεις για την μεταβίβαση των μετοχών των Ελληνικών Ναυπηγείων και τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, παρείχε απόψε η Βουλή ψηφίζοντας κατά πλειοψηφία (ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ) το σχετικό νομοσχέδιο. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος αφού χαρακτήρισε «επωφελείς» για το Δημόσιο τις συμβάσεις αναφέρθηκε στην επιλογή εκ μέρους της κυβέρνησης να ακολουθηθεί η διαδικασία της κύρωσης από την Βουλή των συμβάσεων εν σχεδίω, για να πει...
«Όπως σπάμε τον γόρδιο δεσμό της παθολογίας των συμβάσεων επί δέκα χρόνια, έτσι θέλουμε να σπάσουμε και ένα νοσηρό κλίμα στο δημόσιο βίο γι αυτό ακολουθήσαμε αυτή την διαδικασία και αποζητούμε την συναίνεση η οποία θα μας επιτρέψει να βγάλουμε το κεφάλι μας μέσα από έναν βούρκο τον οποίο εν πολλοίς εμείς οι ίδιοι ως πολιτικό σύστημα κι ως κοινωνία έχουμε διαμορφώσει». Η σύμβαση προβλέπει ότι η ελληνική πλευρά αποδέχεται την είσοδο της Άμπου Ντάμπι Μαρ στο μετοχικό κεφάλαιο των Ελληνικών Ναυπηγείων σε ποσοστό 75%. Το 25% το διατηρεί η γερμανική Χα ντε βε, παραμένοντας στα Ναυπηγεία ως μέτοχος της μειοψηφίας και ως υποκατασκευαστής των συμβάσεων. Όπως έχει εξηγήσει ο κ. Βενιζέλος η «Τίσενκρουπ» είναι στρατηγικός εταίρος της Άμπου Ντάμπι Μαρ όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη Γερμανία, είναι αποδεκτή από την Γερμανία και ως εκ τούτου από την Ελλάδα, και για τον επιπλέον λόγο ότι ο Σκαραμαγκάς αποκτά υπεραξία. Ακόμη, επετεύχθη διακανονισμός σύμφωνα με τον οποίο αποσύρονται από την γερμανική πλευρά οι καταγγελίες των συμβάσεων στις οποίες είχε προβεί και παύει η διαιτητική δίκη, την οποία είχε κινήσει ζητώντας αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο για αντισυμβατική του συμπεριφορά. Ο κ. Βενιζέλος ξεκαθάρισε αναφορικά με τον «Παπανικολή» ότι δεν θα στερηθεί ενός όπλου ετοιμοπόλεμου το Πολεμικό Ναυτικό, ανακοίνωσε ότι στις 15 Οκτωβρίου θα υψωθεί η ελληνική σημαία στο Κίελο ως πράξη επαναξίωσης του πλοίου το οποίο έχει πιστοποιηθεί και από τον γερμανικό φορέα και το Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης, συμφωνήθηκε να συνεχιστεί η σύμβαση των τριών νέων υποβρυχίων στον παλαιό προϋπολογισμό και να καταργηθεί ο εκσυγχρονισμός της δεύτερης σύμβασης ο οποίος «ήταν ατελέσφορος και οικονομικά παράλογος», να ολοκληρωθεί ο «Ωκεανός», και να γίνουν καινούργια τα δύο υποβρύχια που ήταν να εκσυγχρονιστούν. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η επιλογή να κατασκευαστούν δύο καινούργια υποβρύχια 2.14 είναι από κάθε άποψη συμφέρουσα καθώς το ένα υπό εκσυγχρονισμό «Ωκεανός» έχει απορροφήσει 400 εκ. και δεν ξέρουμε αν είναι αξιόπλοο ενώ αγοράζουμε τα καινούργια άνευ προσαυξήσεως 500 εκ.. Σε κάθε περίπτωση ο υπουργός Εθνικής Άμυνας εξήγησε ότι υπήρξε πολύ σκληρή διαπραγμάτευση, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν επ’ ωφελεία του Δημοσίου δεδομένου ότι σε άλλη περίπτωση κινδυνεύαμε να κλείσουν τα Ναυπηγεία, να έχουν απολυθεί οι εργαζόμενοι, να έχουν χαθεί τα 2 δισ. που έχουμε δώσει, να μην έχουμε πάρει κανένα υποβρύχιο, να μην μπορούμε να τα τελειώσουμε και να πληρώνουμε και αποζημίωση. Τώρα - όπως είπε - το Ναυτικό αποκτά την προοπτική να πάρει τα υποβρύχια ξεκινώντας από τον «Παπανικολή», και «σώζουμε μια μεγάλη βιομηχανία και πολλές θέσεις εργασίας». Εκ μέρους της ΝΔ, ο εισηγητής Κώστας Τασούλας εξέφρασε την αντίρρησή του τονίζοντας ότι δεν ψηφίζει το νομοθέτημα καθώς θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη συμφωνία. Όπως ανέφερε με την αλλαγή στις συμφωνίες για την κατασκευή των υποβρυχίων υπάρχει σημαντική δημοσιονομική επιβάρυνση της τάξης των 500 εκ. ευρώ ενώ δεν λύνεται το θέμα της εργασιακής αποκατάστασης. Ανέφερε ακόμη ότι η σύμβαση έχει και νομικές αδυναμίες σε θέματα που άπτονται του ανταγωνισμού γιατί έχει φοροαπαλλαγές που μπορούν να θεωρηθούν επιδοτήσεις. Η βουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου ανέφερε ότι ολοκληρώνεται η διάλυση του Σκαραμαγκά και υποστήριξε πως η σύμβαση είναι επιζήμια για την χώρα καθώς και για τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία ενώ ωφελημένοι είναι η Τίσσεν Κρουπ και η Αμπου Ντάμπι Μαρ. Στην παρέμβασή του ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης ανέφερε ότι λέει ένα «ξεκάθαρο ναι στην άμυνα της πατρίδας» και τόνισε ότι η περίπτωση που εξετάζει η εθνική αντιπροσωπεία είναι ιδιάζουσα και εξαιρετικής σημασίας και δεν πρέπει να την υποτιμήσουμε ούτε επιχειρησιακά ούτε και κοινωνικά. Από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Π. Λαφαζάνης είπε πως η συμφωνία είναι ετεροβαρής, βλαπτική και το χειρότερο ενισχύει μια διαδικασία κατά την οποία τα Ναυπηγεία θα γίνουν είδος προς εξαφάνιση ενώ δεν παρέχει καμία εξασφάλιση για τους εργαζόμενους.
«Όπως σπάμε τον γόρδιο δεσμό της παθολογίας των συμβάσεων επί δέκα χρόνια, έτσι θέλουμε να σπάσουμε και ένα νοσηρό κλίμα στο δημόσιο βίο γι αυτό ακολουθήσαμε αυτή την διαδικασία και αποζητούμε την συναίνεση η οποία θα μας επιτρέψει να βγάλουμε το κεφάλι μας μέσα από έναν βούρκο τον οποίο εν πολλοίς εμείς οι ίδιοι ως πολιτικό σύστημα κι ως κοινωνία έχουμε διαμορφώσει». Η σύμβαση προβλέπει ότι η ελληνική πλευρά αποδέχεται την είσοδο της Άμπου Ντάμπι Μαρ στο μετοχικό κεφάλαιο των Ελληνικών Ναυπηγείων σε ποσοστό 75%. Το 25% το διατηρεί η γερμανική Χα ντε βε, παραμένοντας στα Ναυπηγεία ως μέτοχος της μειοψηφίας και ως υποκατασκευαστής των συμβάσεων. Όπως έχει εξηγήσει ο κ. Βενιζέλος η «Τίσενκρουπ» είναι στρατηγικός εταίρος της Άμπου Ντάμπι Μαρ όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη Γερμανία, είναι αποδεκτή από την Γερμανία και ως εκ τούτου από την Ελλάδα, και για τον επιπλέον λόγο ότι ο Σκαραμαγκάς αποκτά υπεραξία. Ακόμη, επετεύχθη διακανονισμός σύμφωνα με τον οποίο αποσύρονται από την γερμανική πλευρά οι καταγγελίες των συμβάσεων στις οποίες είχε προβεί και παύει η διαιτητική δίκη, την οποία είχε κινήσει ζητώντας αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο για αντισυμβατική του συμπεριφορά. Ο κ. Βενιζέλος ξεκαθάρισε αναφορικά με τον «Παπανικολή» ότι δεν θα στερηθεί ενός όπλου ετοιμοπόλεμου το Πολεμικό Ναυτικό, ανακοίνωσε ότι στις 15 Οκτωβρίου θα υψωθεί η ελληνική σημαία στο Κίελο ως πράξη επαναξίωσης του πλοίου το οποίο έχει πιστοποιηθεί και από τον γερμανικό φορέα και το Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης, συμφωνήθηκε να συνεχιστεί η σύμβαση των τριών νέων υποβρυχίων στον παλαιό προϋπολογισμό και να καταργηθεί ο εκσυγχρονισμός της δεύτερης σύμβασης ο οποίος «ήταν ατελέσφορος και οικονομικά παράλογος», να ολοκληρωθεί ο «Ωκεανός», και να γίνουν καινούργια τα δύο υποβρύχια που ήταν να εκσυγχρονιστούν. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η επιλογή να κατασκευαστούν δύο καινούργια υποβρύχια 2.14 είναι από κάθε άποψη συμφέρουσα καθώς το ένα υπό εκσυγχρονισμό «Ωκεανός» έχει απορροφήσει 400 εκ. και δεν ξέρουμε αν είναι αξιόπλοο ενώ αγοράζουμε τα καινούργια άνευ προσαυξήσεως 500 εκ.. Σε κάθε περίπτωση ο υπουργός Εθνικής Άμυνας εξήγησε ότι υπήρξε πολύ σκληρή διαπραγμάτευση, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν επ’ ωφελεία του Δημοσίου δεδομένου ότι σε άλλη περίπτωση κινδυνεύαμε να κλείσουν τα Ναυπηγεία, να έχουν απολυθεί οι εργαζόμενοι, να έχουν χαθεί τα 2 δισ. που έχουμε δώσει, να μην έχουμε πάρει κανένα υποβρύχιο, να μην μπορούμε να τα τελειώσουμε και να πληρώνουμε και αποζημίωση. Τώρα - όπως είπε - το Ναυτικό αποκτά την προοπτική να πάρει τα υποβρύχια ξεκινώντας από τον «Παπανικολή», και «σώζουμε μια μεγάλη βιομηχανία και πολλές θέσεις εργασίας». Εκ μέρους της ΝΔ, ο εισηγητής Κώστας Τασούλας εξέφρασε την αντίρρησή του τονίζοντας ότι δεν ψηφίζει το νομοθέτημα καθώς θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη συμφωνία. Όπως ανέφερε με την αλλαγή στις συμφωνίες για την κατασκευή των υποβρυχίων υπάρχει σημαντική δημοσιονομική επιβάρυνση της τάξης των 500 εκ. ευρώ ενώ δεν λύνεται το θέμα της εργασιακής αποκατάστασης. Ανέφερε ακόμη ότι η σύμβαση έχει και νομικές αδυναμίες σε θέματα που άπτονται του ανταγωνισμού γιατί έχει φοροαπαλλαγές που μπορούν να θεωρηθούν επιδοτήσεις. Η βουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου ανέφερε ότι ολοκληρώνεται η διάλυση του Σκαραμαγκά και υποστήριξε πως η σύμβαση είναι επιζήμια για την χώρα καθώς και για τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία ενώ ωφελημένοι είναι η Τίσσεν Κρουπ και η Αμπου Ντάμπι Μαρ. Στην παρέμβασή του ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης ανέφερε ότι λέει ένα «ξεκάθαρο ναι στην άμυνα της πατρίδας» και τόνισε ότι η περίπτωση που εξετάζει η εθνική αντιπροσωπεία είναι ιδιάζουσα και εξαιρετικής σημασίας και δεν πρέπει να την υποτιμήσουμε ούτε επιχειρησιακά ούτε και κοινωνικά. Από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Π. Λαφαζάνης είπε πως η συμφωνία είναι ετεροβαρής, βλαπτική και το χειρότερο ενισχύει μια διαδικασία κατά την οποία τα Ναυπηγεία θα γίνουν είδος προς εξαφάνιση ενώ δεν παρέχει καμία εξασφάλιση για τους εργαζόμενους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου