Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Ξεκίνησε η συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα ΑΕΙ

Αναζητώντας την συναίνεση


Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου
Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου (Φωτογραφία: Eurokinissi )
Αθήνα
Με την εισήγηση της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου ξεκίνησε λίγο μετά τις 10 το πρωί η συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα ΑΕΙ. Κατά την εισήγησή της η κ. Διαμαντοπούλου απέσυρε τη διάταξη, με την οποία εξομοίωνε τις πενταετείς σπουδές με master. Η υπουργός Παιδείας φαίνεται να έχει αποδεχθεί ορισμένες αλλαγές, με στόχο να ψηφισθεί και από τη ΝΔ το νομοσχέδιο επί της αρχής. Οι αλλαγές δεν φαίνεται να ικανοποιούν τους πανεπιστημιακούς που αντιδρούν, κυρίως για το Συμβούλιο Διοίκησης, την εκλογή πρύτανη και κοσμητόρων.

Σε δήλωσή της λίγο πριν από την έναρξη της διαδικασίας η υπουργός Παιδείας δήλωσε για τη συναίνεση: «Το σχέδιο για την αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση έχει 80 άρθρα. Επί αυτών η Νέα Δημοκρατία, διά του εκπροσώπου της, κατέθεσε προτάσεις σε εννέα σημεία.

» Σε όλα έχουν γίνει παρεμβάσεις και συνθέσεις, εκτός από δύο θέματα που είναι η εκλογή του πρύτανη και του κοσμήτορα. Δεν θεωρώ ότι αυτά τα ζητήματα μπορούν να ακυρώσουν τη συναίνεση».

Το υπουργείο φαίνεται πως δέχθηκε αναβάθμιση της Συγκλήτου με αυξημένες δραστηριότητες, αύξηση της συμμετοχής των μελών ΔΕΠ στο Συμβούλιο Διοίκησης από επτά σε οκτώ, έναντι έξι εξωπανεπιστημιακών και διατήρηση του τμήματος ως βασικής ακαδημαϊκής μονάδας.

Η Σύνοδος των πρυτάνεων, που συνεδρίασε εκτάκτως την Δευτέρα στο Λαύριο, κάλεσε την ύστατη αυτή στιγμή τη Βουλή των Ελλήνων να μην ψηφίσει το νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια όπως έχει και να προασπίσει το κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα δημόσιο και αυτοδιοικούμενο πανεπιστήμιο».

Η ΠΟΣΔΕΠ με επιστολές προς τους βουλευτές του καλεί να μην ψηφίσουν το νομοσχέδιο στην παρούσα μορφή, ενώ καλεί τα μέλη της σε έκτακτες γενικές συνελεύσεις ως τις 2 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα καυτηριάζει επίσης το ότι «μία ημέρα πριν την συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου και το τελικό κείμενο δεν δόθηκε», γεγονός που οι καθηγητές ερμηνεύουν ως «επιβεβαίωση της ανυπαρξίας διαλόγου».

Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: