Εικόνα πλήρους αποβιομηχάνισης
Αθήνα
Την αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στη χώρα επιδιώκει η κυβέρνηση, με αφορμή και την κατάσταση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Προς αυτήν την κατεύθυνση δρομολογείται η εκπόνηση ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την ανάταξη του κλάδου, ενώ θα οριστεί ένας συντονιστής υψηλού επιπέδου, που να αναλάβει να χειριστεί εκ μέρους της κυβέρνησης το θέμα, στο οποίο εμπλέκονται πάνω από δέκα υπουργεία.
Σε δηλώσεις τους μετά τη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση στο Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ.Μουσουρούλης και ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ.Χατζηδάκης περιέγραψαν με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί στον συγκεκριμένο τομέα στη χώρα μας και αναφέρθηκαν στις πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν προκειμένου να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση, χωρίς να υποβαθμίζουν τη δυσκολία του εγχειρήματος.
«Συζητήσαμε για το απίστευτα δύσκολο θέμα των Ναυπηγείων. Είναι οξύμωρο ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα, διότι την ώρα που η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο στόλο σε όλο τον κόσμο, κινδυνεύουν να κλείσουν όλα τα ναυπηγεία μας. Όλα...» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
«Η Ελλάδα έχει μηδενική ναυπηγική παραγωγή και μηδαμινή επισκευαστική δραστηριότητα. Αυτό αντανακλά την αποβιομηχάνιση της χώρας των τελευταίων δεκαετιών. Οι λόγοι είναι χωροταξικοί, οικονομικοί και θεσμικοί» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Μουσουρούλης, προσθέτοντας: «Είναι παράδοξο και απαράδεκτο η Ελλάδα, η πρώτη ναυτική δύναμη παγκοσμίως, να μην μπορεί να έχει αυτή τη δραστηριότητα εδώ, στην χώρα μας: Και στη ναυπήγηση και στην επισκευή.»
Ο υπουργός Ναυτιλίας πρόσθεσε ότι ανέλαβε την ευθύνη, παράλληλα με τη λήψη άμεσων μέτρων, για την εκπόνηση ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την ανάταξη ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας. «Θα προσπαθήσουμε να αφαιρέσουμε περιττές διαδικασίες, να απλουστεύσουμε δηλαδή το επιχειρηματικό περιβάλλον και να κάνουμε τις απαραίτητες υποδομές, προκειμένου να λειτουργήσουν οι ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες της χώρας» είπε.
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι «πρώτο βήμα είναι να ορισθεί ένας συντονιστής υψηλού επιπέδου, που να αναλάβει να χειριστεί εκ μέρους της κυβέρνησης το θέμα. Θα ανακοινωθεί το όνομά του πολύ σύντομα. Ο συντονιστής θα έχει αρμοδιότητα, πέραν του να συντονίσει φυσικά διάφορες υπηρεσίες διαφόρων υπουργείων, να χειριστεί τα θέματα των Ναυπηγείων, σε σχέση με την Κομισιόν, με την εργοδοσία, με τους εργαζομένους και με τον ελληνικό εφοπλισμό».
Ερωτηθείς εάν αισιοδοξεί ότι θα αντιμετωπισθεί το θέμα των κρατικών ενισχύσεων, ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε χαρακτηριστικά: «Πού να ξέρω εγώ; Είναι δυσκολότερο και από το θέμα της Ολυμπιακής! Είναι εξαιρετικά μπερδεμένη ιστορία, πάει χρόνια πίσω, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να δουλέψουμε όσο πιο συστηματικά γίνεται, για να δούμε πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε κάθε λογής δυσκολίες».
Σε δηλώσεις τους μετά τη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση στο Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ.Μουσουρούλης και ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ.Χατζηδάκης περιέγραψαν με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί στον συγκεκριμένο τομέα στη χώρα μας και αναφέρθηκαν στις πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν προκειμένου να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση, χωρίς να υποβαθμίζουν τη δυσκολία του εγχειρήματος.
«Συζητήσαμε για το απίστευτα δύσκολο θέμα των Ναυπηγείων. Είναι οξύμωρο ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα, διότι την ώρα που η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο στόλο σε όλο τον κόσμο, κινδυνεύουν να κλείσουν όλα τα ναυπηγεία μας. Όλα...» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
«Η Ελλάδα έχει μηδενική ναυπηγική παραγωγή και μηδαμινή επισκευαστική δραστηριότητα. Αυτό αντανακλά την αποβιομηχάνιση της χώρας των τελευταίων δεκαετιών. Οι λόγοι είναι χωροταξικοί, οικονομικοί και θεσμικοί» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Μουσουρούλης, προσθέτοντας: «Είναι παράδοξο και απαράδεκτο η Ελλάδα, η πρώτη ναυτική δύναμη παγκοσμίως, να μην μπορεί να έχει αυτή τη δραστηριότητα εδώ, στην χώρα μας: Και στη ναυπήγηση και στην επισκευή.»
Ο υπουργός Ναυτιλίας πρόσθεσε ότι ανέλαβε την ευθύνη, παράλληλα με τη λήψη άμεσων μέτρων, για την εκπόνηση ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την ανάταξη ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας. «Θα προσπαθήσουμε να αφαιρέσουμε περιττές διαδικασίες, να απλουστεύσουμε δηλαδή το επιχειρηματικό περιβάλλον και να κάνουμε τις απαραίτητες υποδομές, προκειμένου να λειτουργήσουν οι ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες της χώρας» είπε.
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι «πρώτο βήμα είναι να ορισθεί ένας συντονιστής υψηλού επιπέδου, που να αναλάβει να χειριστεί εκ μέρους της κυβέρνησης το θέμα. Θα ανακοινωθεί το όνομά του πολύ σύντομα. Ο συντονιστής θα έχει αρμοδιότητα, πέραν του να συντονίσει φυσικά διάφορες υπηρεσίες διαφόρων υπουργείων, να χειριστεί τα θέματα των Ναυπηγείων, σε σχέση με την Κομισιόν, με την εργοδοσία, με τους εργαζομένους και με τον ελληνικό εφοπλισμό».
Ερωτηθείς εάν αισιοδοξεί ότι θα αντιμετωπισθεί το θέμα των κρατικών ενισχύσεων, ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε χαρακτηριστικά: «Πού να ξέρω εγώ; Είναι δυσκολότερο και από το θέμα της Ολυμπιακής! Είναι εξαιρετικά μπερδεμένη ιστορία, πάει χρόνια πίσω, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να δουλέψουμε όσο πιο συστηματικά γίνεται, για να δούμε πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε κάθε λογής δυσκολίες».
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου