Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

ΟΙ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ "ΤΡΩΝΕ" ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΕΙΔΗ...


Ρεπορτάζ : Μαρία Βασιλείου
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Οι εισαγωγές στην ελληνική αγορά λευκών ειδών αυξάνονται συνεχώς, με τα ξένα προϊόντα να εκτοπίζουν την εγχώρια παραγωγή από τις βιτρίνες τόσο των ακριβών όσο και των πιο προσιτών καταστημάτων. Παράλληλα, η κρίση ψαλιδίζει τον τζίρο τουλάχιστον κατά 15% οδηγώντας τις εταιρείες σε μπαράζ προσφορών. «Τα λευκά είδη... που εισάγονται από τις τρίτες χώρες έχουν κατακτήσει τη μερίδα του λέοντος στην ελληνική αγορά», παρατηρεί ο κ. Χαράλαμπος Ασλαματσίδης, επικεφαλής της εταιρείας Βianco. «Η παραγωγή λευκών ειδών έχει εκτοπιστεί». Πράγματι, τα δύο τελευταία χρόνια ο ρυθμός μείωσης της εγχώριας παραγωγής σεντονιών διπλασιάστηκε και έφτασε στο 11%, ενώ την τελευταία εξαετία η ετήσια μείωση ήταν 6,3%. Ίδιες συνθήκες επικράτησαν, όπως αναφέρει σχετική μελέτη της ΙCΑΡ, και στην παραγωγή πετσετών, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης την τελευταία πενταετία να διαμορφώνεται γύρω στο 13,8%. Μείωση, αν και μικρότερη, παρουσίασε η παραγωγή σε τραπεζομάντιλα, η οποία διαμορφώθηκε στο 2,4%. Η τάση αναμένεται να κλιμακωθεί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης ασκώντας ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις στις ομοειδείς ελληνικές βιοτεχνίες. Πρόκειται, άλλωστε, για έναν τομέα που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, όπως δηλώνουν στελέχη της αγοράς, από το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. «Αν και η πτώση στα λευκά είδη είναι μικρότερη από τη μείωση του τζίρου στα είδη σπιτιού, είναι αισθητή στην αγορά η επίπτωση της οικονομικής κρίσης», δηλώνει ο κ. Ασλαματσίδης. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις του κλάδου προχωρούν συνεχώς σε προσφορές που κινούνται συνήθως μεταξύ 20% και 30%. «Κάθε μέρα έχουμε προσφορές. Χωρίς προσφορές, ο πελάτης δεν κοιτάει ούτε τη βιτρίνα», συμπληρώνει ο κ. Ασλαματσίδης. Ξένα προϊόντα το 80% Η παροχή προσφορών ευνοείται και από την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση φθηνότερων προϊόντων στην αγορά, τα οποία ως φαίνεται έχουν αρχίσει να κερδίζουν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές. Μάλιστα, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι γύρω στο 70% των προϊόντων στην ελληνική αγορά λευκών ειδών κινούνται πλέον σε προσιτές τιμές, ενώ τα ξένα προϊόντα αντιστοιχούν στο 80%. Άλλωστε, χώρες χαμηλού κόστους, όπως είναι το Πακιστάν, η Κίνα και η Ινδία, αποτελούν σημαντικές πηγές προέλευσης λευκών ειδών για την ελληνική αγορά, η οποία εκτιμάται ότι κινείται γύρω στα 350 εκατ. ευρώ ετησίως και αποτελείται από μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων με μικρά μερίδια αγοράς. Από σούπερ μάρκετ το 30% Η διείσδυση των προϊόντων σε προσιτές τιμές έχει ευνοηθεί, όπως παρατηρούν στελέχη της αγοράς, και από την ανάπτυξη αλυσίδων που πωλούν επώνυμα αλλά φθηνότερα λευκά είδη, όπως είναι η Ζara Ηome, η οποία διαθέτει ήδη επτά καταστήματα στη χώρα, αλλά και τα ΙΚΕΑ, τα οποία διαθέτουν ευρεία γκάμα από λευκά είδη. Παράλληλα, στην αγορά έχει μπει με προσιτές τιμές και η αλυσίδα Sprider Stores. Επίσης, αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις λευκών ειδών στα σούπερ μάρκετ, τα οποία διαθέτουν και προϊόντα ίδιας ετικέτας σε ανταγωνιστικές τιμές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πωλήσεις λευκών ειδών από τα σούπερ μάρκετ ενδέχεται να αντιστοιχούν ακόμη και στο 30% της συνολικής αγοράς.

fimotro.

Δεν υπάρχουν σχόλια: