Ο υπουργός κατηγόρησε τη ΝΔ για την «εκποίηση του ΟΤΕ έναντι ευτελιστικού τιμήματος» και για το «υπέρογκο έλλειμμα του ΟΣΕ, που αγγίζει τα 9 δισ ευρώ», τονίζοντας πως κύριο μέλημα της νέας κυβέρνησης, είναι η διάσωση του οργανισμού και η διασφάλιση του δημόσιου και κοινωνικού του χαρακτήρα.
Όπως υποστήριξε ο κ. Ρέππας, ο νόμος της ΝΔ για τα δημόσια έργα «δρομολόγησε προβληματικές και αδιέξοδες εξελίξεις στην κατασκευή των έργων, εκθρέφοντας τις μεγάλες εκπτώσεις και δημιουργώντας μεγαλύτερες προϋποθέσεις ενίσχυσης των ισχυρών εις βάρος των ασθενέστερων στον κλάδο των κατασκευών».
Ανέφερε πως στην πράξη παρατηρήθηκαν δημοπρατήσεις ολοκλήρωσης έργων στα όρια της νομιμότητας, απευθείας αναθέσεις, πολλές μικρές συμπληρωματικές συμβάσεις, υπερβάσεις προϋπολογισμών και υπογράμμισε πως «το παράδειγμα της Εγνατίας Οδού με τις τελευταίες 73 συμβάσεις των 5 εκατ., αποτελεί την καλύτερη τεκμηρίωση και εξοργίζει τον πολίτη».
«Με το σύστημα που θα προταθεί, θα παρέχεται από τον ανάδοχο, εγγύηση κλειστού τιμήματος χωρίς υπερβάσεις και δέσμευση χρόνου χωρίς αποκλίσεις για το φυσικό αντικείμενο, που δημοπρατείται κάθε φορά», είπε.
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι αναμόρφωση χρειάζεται και ο νόμος περί μελετών, αλλά και το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης, το οποίο ως στιγμής καλεί τους πολίτες «να πληρώνουν διόδια για έργα, που δεν έχουν ακόμα εκτελεστεί» και γεννά αιτήματα πρόσθετης χρηματοδότησης από το ελληνικό δημόσιο.
Έκανε γνωστό ότι στο ίδιο πλαίσιο, θα υπάρξει μείωση του ποσοστού των εισπράξεων διοδίων, που παρακρατούνται για το Δημόσιο, ώστε να μειωθεί η τιμή τους σε εύλογο ύψος και οι σημαντικές διοικητικές πράξεις, που θα καθορίζουν την εξέλιξη των έργων, θα υποβάλλονται στο Συμβούλιο της Επικρατείας για προδικαστικό έλεγχο.
Άλλες προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση του βασικού οριζόντιου άξονα της Εγνατίας Οδού, η προετοιμασία για την απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγοράς το 2013, η περαιτέρω ανάπτυξη του Μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη κ.ά.
Απάντηση Ευρ. Στυλιανίδη
Απαντώντας στον υπουργό Μεταφορών, ο προκάτοχός του, Ευρυπίδης Στυλιανίδης, εξέφρασε τη δυσφορία του για την «ισοπεδωτική προσέγγιση» στα πεπραγμένα της προηγούμενης κυβέρνησης και επισήμανε πως «σύγχρονη πολιτική δεν είναι να βρίζουμε και να συκοφαντούμε τους αντιπάλους μας για να παίρνουμε πολιτική υπεραξία».
Όπως υποστήριξε ο κ. Στυλιανίδης, η ΝΔ αφήνει θετικά αποτελέσματα στον χώρο των μεταφορών, με εντυπωσιακότερο την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, με οφέλη πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων για το ελληνικό Δημόσιο και επίσης, «εμείς ξεκινήσαμε την εξυγίανση του ΟΣΕ - της πλέον προβληματικής ΔΕΚΟ της Ευρώπης». Στα πεπραγμένα της απερχόμενης κυβέρνησης είναι και το «πρωτοποριακό πρότζεκτ, που βγάζει την Ελλάδα στην πρωτοπορία για οπτική ίνα στο σπίτι, σπάζοντας την απομόνωση της περιφέρειας».
Περνώντας σε έντονη κριτική των πρώτων δειγμάτων της νέας κυβέρνησης, ο κ. Στυλιανίδης αναρωτήθηκε «ποια η σκοπιμότητα αμφισβήτησης του έργου του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης;» και «είναι δυνατόν λίγοι συνδικαλιστές να ανατρέπουν το εμπορικό άνοιγμα προς την Κίνα;».
«Καταργήσατε τη λέξη ΄΄εθνική΄΄ μπροστά από τον τίτλο του υπουργείου Παιδείας», είπε ο πρώην υπουργός και κατέληξε: «Δεν παραδέχεστε πως υπάρχει εθνική παιδεία, γλώσσα, πολιτισμός, την ώρα που η κάθε χώρα επιχειρεί να προβάλει τις δικές της εθνικές πολιτιστικές ιδιαιτερότητες; Αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ποιος ο συμβολισμός της κατάργησης του υπουργείου ΄΄Μακεδονίας και Θράκης΄΄ στην παρούσα χρονική περίοδο; "΄΄Το όνομά μας είναι η ψυχή μας΄΄, έλεγε ο αείμνηστος Α. Παπανδρέου. Ελπίζω να το θυμόμαστε όλοι σ’ αυτήν την αίθουσα».
nooz.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου