Ρεπορτάζ : Γιώργος Πουλερές
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Με έμφραγμα απειλείται η αγορά από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Χθες οι εργαζόμενοι στο λιμάνι κήρυξαν νέα 48ωρη απεργία παρατείνοντας την αγωνία του επιχειρηματικού κόσμου. Oι επιχειρηματίες φοβούνται πλέον ότι αν η αδιαλλαξία κυριαρχήσει στο μέτωπο του λιμανιού, οι... ζημιές σε δεκάδες εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις θα είναι μεγάλες εν όψει και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Ήδη κάποιες ναυτιλιακές εταιρείες ετοιμάζονται να παρακάμψουν το λιμάνι του Πειραιά και να κατευθυνθούν σε άλλα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής- Τουρκία, Βουλγαρία κ.α.- για να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους. Ενδεικτικό της αγωνίας είναι το γεγονός ότι επαγγελματικοί φορείς όπως το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος αλλά και επαρχιακά επιμελητήρια, ετοιμάζονται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κατά των απεργών.
Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, ενώ νέος κύκλος επαφών κυβέρνησης- λιμενεργατών αναμένεται να αρχίσει κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ από τον κ. Γιώργο Ανωμερίτη.
Στο καυτό αυτό θέμα άρχισε ήδη να εμπλέκεται και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος, ο οποίος σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα κάνει κατά μέτωπο επίθεση κατά του ΚΚΕ αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ απευθυνόμενος στους λιμενεργάτες του Πειραιά τους καλεί «να δημοσιοποιήσουν τα πραγματικά τους αιτήματα».
Ζημιές εκατομμυρίων ευρώ
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), λόγω της απεργίας η ημερήσια απώλεια των δημόσιων εσόδων αγγίζει τα 3 εκατ. ευρώ, ενώ η ζημιά μόνο για τον ΟΛΠ είναι της τάξεως των 500.000 ευρώ. Στο λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι έχουν εγκλωβιστεί περί τα 5.000 κοντέινερ, ενώ γύρω στα 1.500 κοντέινερ ημερησίως ταξιδεύουν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Ενδεικτικές είναι οι περιπτώσεις βιομηχανιών της Αττικής και του Πειραιά, μελών του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ), οι ζημιές των οποίων από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις ή στις εξαγωγές των προϊόντων τους ξεπερνούν πλέον τα 5 εκατ. ευρώ.
Πρόστιμα ή ακυρώσεις
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τις διαδικασίες των εμπορευματικών συναλλαγών, η καθυστέρηση στην παράδοση των εμπορευμάτων σημαίνει- στην καλύτερη περίπτωση- υπέρογκα πρόστιμα και- στη χειρότερη- ακύρωση των παραγγελιών.
Οι άλλες ζημιές θα φανούν λίγο αργότερα και θα καταγραφτούν στις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στα οικονομικά αποτελέσματα όσων επιχειρήσεων είναι όμηρες της απεργίας στο λιμάνι. Στους βέβαιους χαμένους της απεργίας περιλαμβάνονται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας, που πρέπει να πληρώσουν επιπλέον μεταφορικό κόστος για να διοχετεύσουν τα εμπορεύματά τους στις αγορές προορισμού τους.
Επίσης οι εισαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας είναι υποχρεωμένες να παρακάμψουν το λιμάνι του Πειραιά και να εκφορτώσουν τα εμπορεύματά τους σε μακρινά λιμάνια. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τη... νύφη θα πληρώσουν τελικά και οι καταναλωτές, αφού το επιπλέον μεταφορικό κόστος για τα εισαγόμενα προϊόντα θα μετακυλιστεί σε αυτούς.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Με έμφραγμα απειλείται η αγορά από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Χθες οι εργαζόμενοι στο λιμάνι κήρυξαν νέα 48ωρη απεργία παρατείνοντας την αγωνία του επιχειρηματικού κόσμου. Oι επιχειρηματίες φοβούνται πλέον ότι αν η αδιαλλαξία κυριαρχήσει στο μέτωπο του λιμανιού, οι... ζημιές σε δεκάδες εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις θα είναι μεγάλες εν όψει και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Ήδη κάποιες ναυτιλιακές εταιρείες ετοιμάζονται να παρακάμψουν το λιμάνι του Πειραιά και να κατευθυνθούν σε άλλα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής- Τουρκία, Βουλγαρία κ.α.- για να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους. Ενδεικτικό της αγωνίας είναι το γεγονός ότι επαγγελματικοί φορείς όπως το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος αλλά και επαρχιακά επιμελητήρια, ετοιμάζονται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κατά των απεργών.
Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, ενώ νέος κύκλος επαφών κυβέρνησης- λιμενεργατών αναμένεται να αρχίσει κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ από τον κ. Γιώργο Ανωμερίτη.
Στο καυτό αυτό θέμα άρχισε ήδη να εμπλέκεται και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος, ο οποίος σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα κάνει κατά μέτωπο επίθεση κατά του ΚΚΕ αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ απευθυνόμενος στους λιμενεργάτες του Πειραιά τους καλεί «να δημοσιοποιήσουν τα πραγματικά τους αιτήματα».
Ζημιές εκατομμυρίων ευρώ
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), λόγω της απεργίας η ημερήσια απώλεια των δημόσιων εσόδων αγγίζει τα 3 εκατ. ευρώ, ενώ η ζημιά μόνο για τον ΟΛΠ είναι της τάξεως των 500.000 ευρώ. Στο λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι έχουν εγκλωβιστεί περί τα 5.000 κοντέινερ, ενώ γύρω στα 1.500 κοντέινερ ημερησίως ταξιδεύουν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Ενδεικτικές είναι οι περιπτώσεις βιομηχανιών της Αττικής και του Πειραιά, μελών του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ), οι ζημιές των οποίων από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις ή στις εξαγωγές των προϊόντων τους ξεπερνούν πλέον τα 5 εκατ. ευρώ.
Πρόστιμα ή ακυρώσεις
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τις διαδικασίες των εμπορευματικών συναλλαγών, η καθυστέρηση στην παράδοση των εμπορευμάτων σημαίνει- στην καλύτερη περίπτωση- υπέρογκα πρόστιμα και- στη χειρότερη- ακύρωση των παραγγελιών.
Οι άλλες ζημιές θα φανούν λίγο αργότερα και θα καταγραφτούν στις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στα οικονομικά αποτελέσματα όσων επιχειρήσεων είναι όμηρες της απεργίας στο λιμάνι. Στους βέβαιους χαμένους της απεργίας περιλαμβάνονται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας, που πρέπει να πληρώσουν επιπλέον μεταφορικό κόστος για να διοχετεύσουν τα εμπορεύματά τους στις αγορές προορισμού τους.
Επίσης οι εισαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας είναι υποχρεωμένες να παρακάμψουν το λιμάνι του Πειραιά και να εκφορτώσουν τα εμπορεύματά τους σε μακρινά λιμάνια. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τη... νύφη θα πληρώσουν τελικά και οι καταναλωτές, αφού το επιπλέον μεταφορικό κόστος για τα εισαγόμενα προϊόντα θα μετακυλιστεί σε αυτούς.
/fimotro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου