Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

Η ΚΡΙΣΗ ΓΕΜΙΖΕΙ ΤΑ ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ...


Ρεπορτάζ : Μαρία Βασιλείου
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Στα εκπτωτικά πολυκαταστήματα στρέφονται οι καταναλωτές που αναζητούν τρόπους να μειώσουν το κόστος των αγορών τους και να αντιμετωπίσουν την κρίση. Oι κυριότεροι «παίκτες» του κλάδου βλέπουν τον τζίρο τους να αυξάνεται κατά 10%-15%, την ώρα που οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο εμφανίζουν πτώση έως και 30%. Πρόκειται...
για μια νέα, υπό μία έννοια, αγορά, η οποία αναπτύσσεται διαρκώς ευνοούμενη από το οικονομικό στρίμωγμα των καιρών αλλά και από τις τάσεις που επικρατούν διεθνώς, με τα outlets να αποτελούν- σύμφωνα με τους ίδιους τους επιχειρηματίες - τρόπο ζωής. «Υπάρχει σαφής στροφή των Ελλήνων καταναλωτών, καθώς αναζητούν επώνυμα και ποιοτικά ρούχα σε καλύτερες τιμές καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου», επισημαίνει ο κ. Μίλτος Γαλάνης, γενικός διευθυντής των δύο Factory Οutlet της εισηγμένης Εlmec Sport. «Από τότε, μάλιστα, που ξέσπασε η κρίση, βλέπουμε ότι τα εκπτωτικά καταστήματα περιλαμβάνονται στις επιλογές καταναλωτών που δεν ενδιαφέρονταν γι΄ αυτά παλαιότερα». Το δέλεαρ, άλλωστε, δεν είναι ευκαταφρόνητο. Στα δέκα εκπτωτικά πολυκαταστήματα που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα, συνολικής έκτασης περίπου 80.000 τ.μ., στεγάζονται επώνυμοι οίκοι που πωλούν τα προϊόντα τους- περασμένης σεζόν- σε τιμές χαμηλότερες κατά 30% έως και 70% όλο τον χρόνο. Ανάλογη είναι η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν και τα εκπτωτικά καταστήματα που ανοίγουν οι ίδιοι οι έμποροι, πολλοί εκ των οποίων βλέπουν τον τζίρο στα outlets των αλυσίδων τους να αυξάνεται, την ώρα που μειώνονται οι πωλήσεις στα κεντρικά τους καταστήματα. Και εκπτωτικό χωριό
Πάντως, τα περισσότερα εκπτωτικά πολυκαταστήματα βρίσκονται στην Αττική, όπου θα ξεκινήσει τη λειτουργία του - αν και με πάνω από ένα χρόνο καθυστέρηση- το πρώτο εκπτωτικό χωριό της χώρας, την άνοιξη του 2011, διευρύνοντας περαιτέρω τη συγκεκριμένη αγορά. Οι φίρμες που θα «στεγαστούν» στο εκπτωτικό χωριό των Σπάτων θα πωλούν τα είδη τους τουλάχιστον κατά 35% φθηνότερα.
Κατά τον κ. Νίκο Χρυσουλίδη, ο οποίος φροντίζει να πηγαίνει για αγορές σε εκπτωτικά πολυκαταστήματα ανά δίμηνο, η μόδα στα ανδρικά είδη δεν αλλάζει τόσο γρήγορα. Μπορείς να βρεις και ρούχα τα οποία είχαν βγει στην αγορά πριν από έναν ή δύο μήνες».
«Σε ένα outlet θα αναζητούσα αποκλειστικά επώνυμα ρούχα, ένα κοστούμι Αrmani, για παράδειγμα, το οποίο είναι κλασικό και διαχρονικό. Θα αναζητούσα να αγοράσω ακόμη έπιπλα, καθώς οι τιμές τους είναι χαμηλότερες», λέει η ιδιωτική υπάλληλος κ. Μαρία Καγκελίδου, η οποία πιστεύει, ότι η ελληνική αγορά διαθέτει σήμερα πολλές επιλογές για τον καταναλωτή.
fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: