Ρεπορτάζ : Κώστας Τσαχάκης
Ξαφνικό τέλος μπήκε χθες στην απόσυρση. Οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη ανακοίνωσαν την... απόσυρση του μέτρου υπογραμμίζοντας ότι δεν προέκυπταν περιβαλλοντικά οφέλη, δεν συνέβαλλε στην παραγωγική δυναμικότητα της χώρας, αφού δεν κατασκευάζουμε αυτοκίνητα, και κυρίως είχε μεγάλο δημοσιονομικό κόστος σε μια περίοδο υψηλών ελλειμμάτων. Μάλιστα ο υπουργός Οικονομικών προσδιόρισε το ετήσιο κόστος της απόσυρσης στα 400 εκατ. ευρώ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, όπως διευκρινίστηκε, όσοι... μέχρι και χθες είχαν καταθέσει το ΙΧ τους για απόσυρση θα λάβουν στο ακέραιο τα μπόνους που προέβλεπε το νομοθέτημα της προηγούμενης κυβέρνησης. Η κυβερνητική απόφαση για κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς αναμένονταν απλώς κάποιες βελτιωτικές αλλαγές.
Παράλληλα χθες ανακοινώθηκε ότι καταργείται και ο Πράσινος Δακτύλιος, ο οποίος θα έμπαινε σε εφαρμογή από το 2011. Πιο αναλυτικά, ο κ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι μπαίνει τέλος στην απόσυρση καθώς δεν είχε «περιβαλλοντικό νόημα» και κόστιζε ακριβά, περί τα 400 εκατ. ευρώ ετησίως, σε μια περίοδο πολύ υψηλών ελλειμμάτων.
«Σε κάθε περίπτωση όσοι συμπολίτες μας απέσυραν το αυτοκίνητό τους θα τους δοθούν τα υφιστάμενα κίνητρα που προέβλεπε η ρύθμιση του κ. Σουφλιά», πρόσθεσε. Αυτό σημαίνει ότι οι περίπου 73.000 κάτοχοι παλιών ΙΧ οι οποίοι είχαν πάρει μέχρι χθες πιστοποιητικό παραλαβής θα λάβουν μπόνους απόσυρσης από 500 έως και 2.200 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου (έως 9.000 για μεγάλα φορτηγά).
Οι ίδιοι μπορούν να λάβουν και το χρηματικό κίνητρο των 1.000 ευρώ εφόσον θελήσουν να αγοράσουν καινούργιο ή μεταχειρισμένο ΙΧ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (κατασκευής μετά την 1η Ιανουαρίου 2005).
Η υπουργός Περιβάλλοντος μάλιστα πρότεινε στους ενεργούς πολίτες να επιλέξουν να μην εισπράξουν όλο το κίνητρο αγοράς νέου οχήματος, αλλά μέρος αυτού -το ήμισυ- και αντί του υπολοίπου να λάβουν δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
«Πρόκειται για μια δυνατότητα που έχει συμβολικό αλλά και ουσιαστικό χαρακτήρα», συμπλήρωσε. Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του προσεχούς δεκαημέρου αναμένεται να έχει εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος για να πάρουν τα χρήματά τους από τις κατά τόπους Εφορίες όσοι ολοκλήρωσαν την απόσυρση.
Να σημειωθεί πως από τους 73.000 που έχουν στα χέρια τους πιστοποιητικό παραλαβής, μόνον οι περίπου 30.000 έχουν πάρει και μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής του οχήματος, χαρτί που αποτελεί επί της ουσίας τίτλο πληρωμής.
Οσον αφορά την κατάργηση του Πράσινου Δακτυλίου, η κ. Μπιρμπίλη σημείωσε πως η κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας και στα κέντρα των μεγάλων πόλεων θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο ενός συνολικού πακέτου για την πολιτική του αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα (τεχνικός έλεγχος, κάρτες καυσαερίων, ενίσχυση μέσων μεταφοράς, δίκτυα πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων, ήπιας κυκλοφορίας κ.ά.).
Ξαφνικό τέλος μπήκε χθες στην απόσυρση. Οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη ανακοίνωσαν την... απόσυρση του μέτρου υπογραμμίζοντας ότι δεν προέκυπταν περιβαλλοντικά οφέλη, δεν συνέβαλλε στην παραγωγική δυναμικότητα της χώρας, αφού δεν κατασκευάζουμε αυτοκίνητα, και κυρίως είχε μεγάλο δημοσιονομικό κόστος σε μια περίοδο υψηλών ελλειμμάτων. Μάλιστα ο υπουργός Οικονομικών προσδιόρισε το ετήσιο κόστος της απόσυρσης στα 400 εκατ. ευρώ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, όπως διευκρινίστηκε, όσοι... μέχρι και χθες είχαν καταθέσει το ΙΧ τους για απόσυρση θα λάβουν στο ακέραιο τα μπόνους που προέβλεπε το νομοθέτημα της προηγούμενης κυβέρνησης. Η κυβερνητική απόφαση για κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς αναμένονταν απλώς κάποιες βελτιωτικές αλλαγές.
Παράλληλα χθες ανακοινώθηκε ότι καταργείται και ο Πράσινος Δακτύλιος, ο οποίος θα έμπαινε σε εφαρμογή από το 2011. Πιο αναλυτικά, ο κ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι μπαίνει τέλος στην απόσυρση καθώς δεν είχε «περιβαλλοντικό νόημα» και κόστιζε ακριβά, περί τα 400 εκατ. ευρώ ετησίως, σε μια περίοδο πολύ υψηλών ελλειμμάτων.
«Σε κάθε περίπτωση όσοι συμπολίτες μας απέσυραν το αυτοκίνητό τους θα τους δοθούν τα υφιστάμενα κίνητρα που προέβλεπε η ρύθμιση του κ. Σουφλιά», πρόσθεσε. Αυτό σημαίνει ότι οι περίπου 73.000 κάτοχοι παλιών ΙΧ οι οποίοι είχαν πάρει μέχρι χθες πιστοποιητικό παραλαβής θα λάβουν μπόνους απόσυρσης από 500 έως και 2.200 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου (έως 9.000 για μεγάλα φορτηγά).
Οι ίδιοι μπορούν να λάβουν και το χρηματικό κίνητρο των 1.000 ευρώ εφόσον θελήσουν να αγοράσουν καινούργιο ή μεταχειρισμένο ΙΧ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (κατασκευής μετά την 1η Ιανουαρίου 2005).
Η υπουργός Περιβάλλοντος μάλιστα πρότεινε στους ενεργούς πολίτες να επιλέξουν να μην εισπράξουν όλο το κίνητρο αγοράς νέου οχήματος, αλλά μέρος αυτού -το ήμισυ- και αντί του υπολοίπου να λάβουν δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
«Πρόκειται για μια δυνατότητα που έχει συμβολικό αλλά και ουσιαστικό χαρακτήρα», συμπλήρωσε. Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του προσεχούς δεκαημέρου αναμένεται να έχει εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος για να πάρουν τα χρήματά τους από τις κατά τόπους Εφορίες όσοι ολοκλήρωσαν την απόσυρση.
Να σημειωθεί πως από τους 73.000 που έχουν στα χέρια τους πιστοποιητικό παραλαβής, μόνον οι περίπου 30.000 έχουν πάρει και μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής του οχήματος, χαρτί που αποτελεί επί της ουσίας τίτλο πληρωμής.
Οσον αφορά την κατάργηση του Πράσινου Δακτυλίου, η κ. Μπιρμπίλη σημείωσε πως η κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας και στα κέντρα των μεγάλων πόλεων θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο ενός συνολικού πακέτου για την πολιτική του αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα (τεχνικός έλεγχος, κάρτες καυσαερίων, ενίσχυση μέσων μεταφοράς, δίκτυα πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων, ήπιας κυκλοφορίας κ.ά.).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου