Ρεπορτάζ : Γ. Πουλερές - Γ. Χάτσιος
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Υπεγράφησαν χθες στη Θεσσαλονίκη οι συμφωνίες για τη σύσταση των εταιρειών που θα αναλάβουν τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την εμπορική εκμετάλλευση του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου ΙGΒ, με αφετηρία την Κομοτηνή και κατάληξη τη Στάρα Ζαγόρα της Βουλγαρίας. Oι συμφωνίες υπεγράφησαν παρουσία της... υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνας Μπιρμπίλη, του Βούλγαρου υπουργού Οικονομίας και Ενέργειας Τράιτσο Τράικοφ και του υφυπουργού Ενέργειας της Ιταλίας Στέφανο Σάλια.
Όπως είπε η κ. Μπιρμπίλη, στόχος είναι η κατασκευή του έργου- προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ θα είναι κοινοτική συμμετοχή- να αρχίσει εντός του 2010 και να ολοκληρωθεί τα επόμενα δύο χρόνια.
Ακόμη επεσήμανε ότι ο αγωγός ΙGΒ σε συνδυασμό με τον ελληνοϊταλικό αγωγό (που βρίσκεται ήδη στο στάδιο κατασκευής) ενισχύει ακόμη περισσότερο τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδος, ενώ πρόσθεσε ότι «είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε έναν τόνο αισιοδοξίας, ένα μήνυμα αναπτυξιακό μέσα στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα». Μέσω του αγωγού ΙGΒ θα μπορεί να διοχετευθεί αέριο στη Ρουμανία και την Ουγγαρία, μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή δύο ακόμη διασυνδετικών αγωγών μεταξύ Βουλγαρίας- Ρουμανίας και μεταξύ Ρουμανίας- Ουγγαρίας, ανάλογης δυναμικότητας με τον ΙGΒ. Οι διασυνδέσεις αυτές αναμένεται να ανοίξουν τον δρόμο για την εισαγωγή ποσοτήτων αραβικού υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ΝΑ Ευρώπη, διαφοροποιώντας ουσιαστικά τις εισαγωγές της περιοχής.
Για τον Μπουργκάς
Ερωτηθείσα σχετικά με τις εξελίξεις στον αγωγό Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, η κ. Μπιρμπίλη ανέφερε ότι «αποτελεί προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης, όπως πολύ πρόσφατα επιβεβαιώθηκε και από το ταξίδι του Πρωθυπουργού στη Ρωσία».
Η πρώτη από τις συμφωνίες που υπεγράφησαν αφορούσε τη σύσταση της εταιρείας Αsset Company, με έδρα τη Σόφια, η οποία θα αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού. Σε αυτή συμμετέχουν με ποσοστό 50% η βουλγαρική ΒΕΗ (Βulgarian Εnergy Ηoldings) και με 50% η ελληνοϊταλική κοινοπραξία ΙGΙ/ ΠΟΣΕΙΔΩΝ, που ελέγχεται από τη ΔΕΠΑ (50%) και την ιταλική Εdison (50%).
Η δεύτερη συμφωνία αφορούσε την ίδρυση εμπορικής εταιρείας με έδρα την Αθήνα, η οποία θα έχει την ευθύνη της εμπορικής διαχείρισης. Σε αυτή συμμετέχουν η ΔΕΠΑ και η ΒΕΗ με 35% καθεμία, όπως και η ιταλική Εdison με 30%.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Υπεγράφησαν χθες στη Θεσσαλονίκη οι συμφωνίες για τη σύσταση των εταιρειών που θα αναλάβουν τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την εμπορική εκμετάλλευση του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου ΙGΒ, με αφετηρία την Κομοτηνή και κατάληξη τη Στάρα Ζαγόρα της Βουλγαρίας. Oι συμφωνίες υπεγράφησαν παρουσία της... υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνας Μπιρμπίλη, του Βούλγαρου υπουργού Οικονομίας και Ενέργειας Τράιτσο Τράικοφ και του υφυπουργού Ενέργειας της Ιταλίας Στέφανο Σάλια.
Όπως είπε η κ. Μπιρμπίλη, στόχος είναι η κατασκευή του έργου- προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ θα είναι κοινοτική συμμετοχή- να αρχίσει εντός του 2010 και να ολοκληρωθεί τα επόμενα δύο χρόνια.
Ακόμη επεσήμανε ότι ο αγωγός ΙGΒ σε συνδυασμό με τον ελληνοϊταλικό αγωγό (που βρίσκεται ήδη στο στάδιο κατασκευής) ενισχύει ακόμη περισσότερο τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδος, ενώ πρόσθεσε ότι «είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε έναν τόνο αισιοδοξίας, ένα μήνυμα αναπτυξιακό μέσα στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα». Μέσω του αγωγού ΙGΒ θα μπορεί να διοχετευθεί αέριο στη Ρουμανία και την Ουγγαρία, μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή δύο ακόμη διασυνδετικών αγωγών μεταξύ Βουλγαρίας- Ρουμανίας και μεταξύ Ρουμανίας- Ουγγαρίας, ανάλογης δυναμικότητας με τον ΙGΒ. Οι διασυνδέσεις αυτές αναμένεται να ανοίξουν τον δρόμο για την εισαγωγή ποσοτήτων αραβικού υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ΝΑ Ευρώπη, διαφοροποιώντας ουσιαστικά τις εισαγωγές της περιοχής.
Για τον Μπουργκάς
Ερωτηθείσα σχετικά με τις εξελίξεις στον αγωγό Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, η κ. Μπιρμπίλη ανέφερε ότι «αποτελεί προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης, όπως πολύ πρόσφατα επιβεβαιώθηκε και από το ταξίδι του Πρωθυπουργού στη Ρωσία».
Η πρώτη από τις συμφωνίες που υπεγράφησαν αφορούσε τη σύσταση της εταιρείας Αsset Company, με έδρα τη Σόφια, η οποία θα αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού. Σε αυτή συμμετέχουν με ποσοστό 50% η βουλγαρική ΒΕΗ (Βulgarian Εnergy Ηoldings) και με 50% η ελληνοϊταλική κοινοπραξία ΙGΙ/ ΠΟΣΕΙΔΩΝ, που ελέγχεται από τη ΔΕΠΑ (50%) και την ιταλική Εdison (50%).
Η δεύτερη συμφωνία αφορούσε την ίδρυση εμπορικής εταιρείας με έδρα την Αθήνα, η οποία θα έχει την ευθύνη της εμπορικής διαχείρισης. Σε αυτή συμμετέχουν η ΔΕΠΑ και η ΒΕΗ με 35% καθεμία, όπως και η ιταλική Εdison με 30%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου