Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

ΔΙΑΡΡΟΗ - ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΕΚΘΕΣΗΣ ΣΤΟΝ ΟΣΕ...


Ρεπορτάζ : Αριστέα Μπουγάτσου
(από την Ελευθεροτυπία)
Ενα ακόμα σκάνδαλο προστίθεται στον βαρύ φάκελο της εργολαβίας του προαστιακού σιδηροδρόμου και ειδικότερα στη σύμβαση των 160 εκατ. ευρώ που ο ΟΤΕ υπέγραψε το 2005 με Siemens AG - ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ και ερευνάται από την εξεταστική επιτροπή. Αυτό έχει να κάνει με την...
«τεχνική έκθεση πραγματογνωμοσύνης» που ζήτησε ο 2ος ειδικός ανακριτής Δ. Οικονόμου για να διαπιστώσει αν ο ΟΣΕ υπέστη βλάβη απ' αυτή την «ολυμπιακή» απευθείας ανάθεση. Από μόνη της αυτή συνιστά σκάνδαλο, καθώς μετατρέπεται σε πλυντήριο ανομημάτων και φροντίζει να μείνει ανέπαφη με την πραγματικότητα. Η τελευταία σελίδα της έκθεσης με τις υπογραφές των μηχανικών και την αυτόματη σήμανση του fax από το DIMAKIS LAW OFFICES στην τελευταία σειρά (το έγγραφο παρουσιάζεται ανεστραμμένο για να είναι αναγνώσιμο) Η «Ε» σήμερα αποκαλύπτει ότι η πραγματογνωμοσύνη που πήρε στα χέρια του ο ανακριτής Δ. Οικονόμου στις 5 Μαΐου 2009 για το στοιχειωμένο έργο του προαστιακού, αυθημερόν διαβιβάστηκε στον ΟΣΕ! Πώς; Με fax εστάλη στις 5 Μαΐου 2009, ώρα 15.25 στους εμπλεκομένους με το έργο του προαστιακού από το Νομικό Γραφείο Δημάκη! Αυτό το πιστοποιεί η καθαρή εκτύπωση συνολικά σε 35 σελίδες της έκθεσης και των επισυναπτόμενων σ' αυτή σελίδων στην οποία αναγράφεται ότι αποστολέας είναι το DIMAKIS LAW OFFICES από το fax 3638181 που αντιστοιχεί στο νομικό αυτό γραφείο. Τα ερωτήματα λοιπόν που τίθενται είναι πώς, από ποιους και γιατί η δικαστική πραγματογνωμοσύνη βρέθηκε αυθημερόν στον ΟΣΕ, και μάλιστα στα χέρια εκείνων που μέχρι σήμερα έχουν δώσει έντεκα παρατάσεις χρόνου στην κοινοπραξία, η οποία είχε συμβατική υποχρέωση να παραδώσει το έργο στις 26 Δεκεμβρίου 2005! Την πραγματογνωμοσύνη στις 5 Μαΐου 2009 την είχαν οι τρεις συντάκτες (Θ. Κάκος, Ν. Ρόης και Ι. Γαλάτης) και ο 2ος ειδικός ανακριτής Δ. Οικονόμου. Ο τελευταίος δεν κάλεσε στην ανάκριση τον (τότε) κατηγορούμενο για απιστία Κ. Γιαννακό που ως διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ είχε υπογράψει τη σύμβαση και είχε λάβει γνώση της διάταξης για τον ορισμό πραγματογνωμόνων. Παρά ταύτα, ο νομικός συμπαραστάτης του Κ. Γιαννακού εμφανίζεται αυθημερόν με τον ανακριτή να έχει στα χέρια του το μαγικό πακέτο και να το στέλνει και στον ΟΣΕ, προφανώς για να ανακουφιστούν και όσοι -μετά τον κ. Γιαννακό- διαχειρίζονται αυτή τη σκανδαλώδη εργολαβία. Η εξεταστική επιτροπή ίσως μπορέσει να διερευνήσει το παράξενο αυτό σουλάτσο της πραγματογνωμοσύνης-πλυντήριο, που ήταν η βάση για το θάψιμο της δίωξης και κυρίως για τη συγκάλυψη ενός διαχρονικού σκανδαλού. Ηδη τα μέλη της επιτροπής εμβόντητα έχουν πληροφορηθεί ότι ο ΟΣΕ καλύπτει τις νομικές δαπάνες υπεράσπισης του Κ. Γιαννακού, ενώ ο ίδιος ο ανακριτής στις δύο καταθέσεις του έδωσε την εντύπωση ότι από την αρχή ήθελε να βάλει στο αρχείο την υπόθεση. Ως προς την πραγματογνωμοσύνη οι τρεις εμπειρογνώμονες: 1 Περιγράφουν στην έκθεσή τους το φυσικό αντικείμενο που αναφέρει η διακήρυξη, τις εργασίες που έχουν εκτελεστεί και το ανεκτέλεστο τμήμα τους. Δεν διαπιστώνουν ότι εκτελείται νέο έργο, ούτε ότι η ανάδοχος αξιώνει πανωπροίκια. 2 Υιοθετούν τις αποφάσεις για παράταση του έργου, όπως τις διατυπώνει η προϊσταμένη αρχή και 3 Υποστηρίζουν ότι οι δαπάνες αναθεώρησης των συμβατικών τιμών δεν αποτελούν αύξηση του προϋπολογισμού του έργου! Αυτό συμβαίνει, παρά το γεγονός ότι και στον πίνακα που παραθέτουν καταγράφουν μέχρι τον Μάρτιο του 2009 «καπέλο» 16,3 εκατ. ευρώ λόγω αναθεώρησης των δαπανών! «Καπέλο» που στην 11η παράταση που δόθηκε στον εργολάβο έχει ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το 2003 το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το την τότε Διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισαν για το περιορισμό των δαπανών του ΟΣΕ να μεταστεγασθούν όλες οι υπηρεσίες τους στη Θεσσαλονίκη, συμπεριλαμβανομένου και των θυγατρικών τους εταιριών στον ΕΣΣΘ(Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης).

Για το σκοπό αυτό εκπονήθηκε μελέτη για τη διασκευή, ανακαίνιση και διαμόρφωση των χώρων του Σταθμού και κυρίως της Δυτικής πτέρυγας αυτών. Το όλο έργο που κόστισε πλέον του 1.000.000 €
Πριν όμως γίνει η οριστική παραλαβή του έργου η Διοίκηση τις ΓΑΙΑΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) με την συγκατάθεση του ΟΣΕ προκήρυξε διαγωνισμό μίσθωσης του ίδιου χώρου που διαμορφώθηκε για την μετεγκατάσταση των Υπηρεσιών του ΟΣΕ και ενώ είχε μεταφερθεί προσωπικό στα καινούργια γραφεία.

Ακολούθησαν δύο διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι γιατί οι όροι τους ήταν εξωπραγματικοί και εντελώς ασαφές και έτσι κανένας επιχειρηματίας δεν πήρε μέρος.

Τελικά ο χώρος (1250 τ.μ.) μισθώθηκε το Σεπτέμβριο του 2007 σε μία νεοσύστατη ΕΠΕ με απευθείας διαπραγμάτευση και με όρους που δεν είχαν καμία σχέση με τους όρους των διαγωνισμών και μηνιαίο μίσθωμα για τα πρώτα δύο χρόνια 8.100€. Ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές εταιρίες στεγάζονται σε μισθωμένα ακίνητα και πληρώνουν υπέρογκα μισθώματα. Το Σεπτέμβριο του 2008, ο ΟΣΕ έκανε ΄΄έξωση΄΄ του προσωπικού του, τα γραφεία του κατεδαφίσθηκαν και το 1.000.000 € μετατράπηκε σε μπάζα.