Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου 2010

ΣΧΕΔΙΟ "ΕΛΑΤΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ"...


Ρεπορτάζ : Κώστας Ντελέζος
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Πρόγραµµα ειδικής προβολής της τουριστικής - πολιτιστικής Αθήνας στο εξωτερικό, µε στόχο «τα βλέµµατα των πολιτών του κόσµου να στραφούν προς την ελληνική πρωτεύουσα», σχεδιάζει να...
θέσει σε άµεση εφαρµογή το υπουργείο Πολιτισµούκαι Τουρισµού. Τοπρόγραµµαµετίτλο «ATHENS every week» παρουσίασε χθες ο αρµόδιος υπουργός Παύλος Γερουλάνος στην ετήσια γενική συνέλευση της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών και Αττικής (ΕΞΑ-Α). Ηδη ο ξενοδοχειακός κόσµος της Αθήνας εκτιµά πως το συγκεκριµένο πρόγραµµα αποτελεί µια συγκροτηµένη και πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση προβολής της Αθήνας που θα συµβάλει στην αποκατάσταση της φήµης της ενώ θα αποτελέσει µια καλήαφετηρία για ουσιαστική συνεργασία µεταξύ δηµόσιου και ιδιωτικού τοµέα. Ο κ. Γερουλάνος εστιάζοντας στο συγκεκριµένοπρόγραµµα επισήµανε ότι «δηµιουργεί ένα νέο ενδιαφέρον για την Αθήνα και τα δρώµενά τηςκαι θα µας δώσει την ευκαιρία να επιµηκύνουµε την τουριστική περίοδο». Ο,τι συµβαίνει στην πόλη Το «ATHENS every week» θα ταξινοµεί καθετί που συµβαίνει στην πόλη, ώστε δράσεις και εκδηλώσεις µε συναφή θεµατολογία να συµπίπτουν χρονικάκαι να πολλαπλασιάζουν την ελκυστικότητά τους,θα δηµιουργεί µια ενιαίαπλατφόρµα προβολής για όλες τις δράσεις και εκδηλώσεις που πραγµατοποιούνται στη πόλη, ενώ θα δίνει την ευκαιρία σε φορείς να οργανώσουν παράλληλες δράσεις. Ως παραδείγµαταγεγονότων που µπορούν να ενταχθούν στο «ATHENS every week», ο κ. Γερουλάνος ανέφερε: Το αυγουστιάτικο φεγγάρι κάτω από την Ακρόπολη, το Φεστιβάλ Αθηνών που «ακούγεται» σε κάθε πόλη της Ευρώπης, τοArt Athina, το ελληνικό Πάσχα κατάτο οποίο η πόλη γεµίζει από τα κεριά των επιταφίων, το Καρναβάλι και η Πρωτοχρονιά, το Ράλι Αιγαίου, δύο Fashion Weeks, τις εκθέσεις βιβλίου και ανθοκοµίας, την Biennale της Αθήνας, τις Νύχτες Πρεµιέρας, το AthensPride και το Jazz Festival. Απευθυνόµενοςστους επιχειρηµατίε ς τουκλάδου,ο κ. Γερουλάνος υπογράµµισε ότι µέσα από το ΕΣΠΑ του Πολιτισµού αναβαθµίζονται τα µνηµεία µε γνώµονα όχιµόνο τηνπολιτιστική τους αξίααλλά καιτην ποιότητα των υπηρεσιώνπου προσφέρονται στους επισκέπτες τους. Το συνεδριακό κέντρο Οσον αφορά το συνεδριακό κέντρο της Αθήνας, ο υπουργός υπογράµµισε ότι ο σχετικός διαγωνισµός θα έχει δύο φάσεις. Η πρώτη φάση θα προκηρυχθεί εντός των προσεχών δέκα ηµερών και θα αφορά τη µετασκευή - συντήρηση του Tae Kwon Do σε συνεδριακό χώρο, ενώ η δεύτερη φάση για τη λειτουργίακαι εκµετάλλευση των χώρων - εγκαταστάσεών του θα προκηρυχθεί έως τον Ιούνιο του 2011 µε στόχο να υπάρξει ανάδοχος του έργου την άνοιξη του 2012. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α Γιάννης Ρέτσος παρουσιάζοντας τις δράσεις πουέχουν δροµολογηθει, στάθηκε κυρίως στην αντιµετώπιση του ενιαίου προορισµού Αθήνα - Αττική - Αργοσαρωνικός ως προορισµού διακοπών και όχι µόνο ως συνεδριακού, city break, υποδοχής κρουαζιέρας κ.λπ. Στόχος της ΕΞΑ-Α είναι, µεταξύ άλλων, να υποστηριχθεί η ξενοδοχία στις εκτός κέντρου περιοχές. Ηδη, για την ουσιαστική επίτευξη της διεύρυνσης, η ΕΞΑ-Α συνεργάζεται στενά µε την Ενωση των Ξενοδόχων της Αίγινας. Π. ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ «Το ‘‘ATHENS every week’’ θα µας δώσει την ευκαιρία να επιµηκύνουµε την τουριστική περίοδο» Το 90% των επισκεπτών θα ξανάρθουν ΣΤΗ ∆ΙΑΡΚΕΙΑ της γενικής συνέλευσης παρουσιάστηκε η έκτη ετήσια έρευνα περί «Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής - Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων», της GBR Consulting, σύµφωνα µε την οποία η Αθήνα εξακολουθεί να ικανοποιεί τους επισκέπτες της, παρά τα σοβαρά προβλήµατα που αντιµετώπισε το 2010. Συγκεκριµένα, οι επισκέπτες που δήλωσαν ότι θα ξανάρθουν στην Αθήνα ή θα τη συστήσουν σε φίλους τους ξεπέρασαν το 90% και παρέµειναν στα ίδια επίπεδα µε πέρυσι (σε ένα δείγµα άνω των 1.600 ερωτηµατολογίων από πελάτες των ξενοδοχείων της Αττικής όλων των κατηγοριών). Τα σηµάδια της κρίσης Από την άλλη πλευρά όµως, καταγράφηκε ότι η κρίση άφησε τα σηµάδια της, αφού αρκετοί δείκτες (π.χ. καθαριότητας, ασφάλειας, κοινόχρηστων χώρων της πόλης, µέσων µαζικής µεταφοράς) παρουσίασαν επιδείνωση. Επίσης, για πρώτη φορά από το 2003 και µετά, οι τρεις σηµαντικότεροι δείκτες απόδοσης των ξενοδοχείων (πληρότητα, µέση τιµή δωµατίου - RR και έσοδο ανά διαθέσιµο δωµάτιο - evPAR) παρουσιάζουν απόκλιση από τους αντίστοιχους µέσους όρους της ευρωπαϊκής και µεσογειακής αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: