To ενιαίο μισθολόγιο επί τάπητος στην εν εξελίξει ευρεία σύσκεψη των ηγεσιών των δύο συναρμόδιων αρμοδίων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών. Βενιζέλος και Ρέππας θέτουν στο μικροσκόπιο μισθούς και επιδόματα αλλά και το βαθμολόγιο των δημόσιων υπαλλήλων.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα οι βασικές αρχές του.
Αποτέλεσμα των αλλαγών για τη συντριπτική πλειονότητα των δημοσίων υπαλλήλων θα είναι να δουν το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών τους να περικόπτεται σημαντικά. Οι απώλειες ορισμένων υπουργείων όπως Οικονομικών, Εσωτερικών, που διαθέτουν μεγάλα επιδόματα και θα καταργηθούν, θα φθάσουν ακόμη και το 40%.
Kυρίαρχα αγκάθια των διαβουλέυσεων μεταξύ των δύο υπουργείων οι μικρές αυξήσεις στους βασικούς μισθούς αλλά το «μαχαίρι» στα επιδόματα και αυστηρότερες καθώς και ο χρόνος εξέλιξης και η απαιτούμενη προϋπηρεσία για την κατάληψη θέσεων.
Η διαφορά έγκειται στην αφετηρία από την οποία ξεκινάει κάθε υπουργείο, με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να επικεντρώνεται μόνο στα οικονομικά μεγέθη και τον στόχο περιστολής του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο και την ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης να επιχειρεί να συνδυάσει τις αναγκαίες περικοπές και να διατηρήσει κάποια στοιχεία ώστε να είναι ελκυστική η απασχόληση στους δημόσιους φορείς. Ετσι, για παράδειγμα, έχει συμφωνηθεί ότι θα υπάρξει επιμήκυνση του απαιτούμενου χρόνου για αλλαγή βαθμού αλλά και διαφοροποίηση ανάλογα με την εκπαιδευτική κατηγορία των εργαζομένων: οι υπάλληλοι υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα χρειάζονται περισσότερα χρόνια σε σχέση με τους συναδέλφους τους της πανεπιστημιακής και της τεχνολογικής.
Ωστόσο, στις προθέσεις του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης ήταν να καταλαμβάνει τον ανώτερο βαθμό υπάλληλος των κατηγοριών τεχνολογικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ύστερα από προϋπηρεσία 16 - 18 ετών αντί 13 - 15 που ορίζεται με το ισχύον σύστημα. Αντιθέτως, στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών οριζόταν ως χρόνος για να φτάσει κάποιος στον ανώτερο βαθμό τα 26 χρόνια. Η κατάληψη του ανώτερου βαθμού αποτελεί, όμως, κλειδί για να μπορέσει κάποιος να διεκδικήσει θέσεις ευθύνης - τμηματάρχη, διευθυντή ή γενικού διευθυντή - και ως εκ τούτου να λάβει και ένα από τα ελάχιστα επιδόματα που θα παραμείνουν σε ισχύ και αναμένεται να φτάνει έως τα 800 ευρώ για θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης.
Κοινή γραμμή πλεύσης εμφανίζουν πάντως τα δύο υπουργεία ως προς τα επιδόματα που θα διατηρηθούν από το σύνολο των 100 και πλέον επιδομάτων που δίνονται σήμερα.
Εκτός από το επίδομα θέσης ευθύνης, οι δημόσιοι υπάλληλοι θα λαμβάνουν οικογενειακό επίδομα, επίδομα απασχόλησης ειδικών συνθηκών, επίδομα παραμεθόριων περιοχών και θα καθιερωθεί και ένα νέο επίδομα παραγωγικότητας.
Το κίνητρο απόδοσης
Σε αντίθεση με τη σημερινή πρακτική όπου σε όλους τους υπαλλήλους καταβαλλόταν το αντίστοιχο κίνητρο απόδοσης, για τη χορήγηση του επιδόματος παραγωγικότητας θα λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα αντικειμενικά κριτήρια ανάλογα με τους στόχους που θα επιτυγχάνει κάθε εργαζόμενος. Συμφωνία έχει επιτευχθεί και για τη θέσπιση κριτηρίων αξιολόγησης προκειμένου κάποιος υπάλληλος να εξελιχθεί στη βαθμολογική κλίμακα και να λάβει τις μισθολογικές ωριμάσεις. Δεδομένη θεωρείται και η μείωση των μισθολογικών κλιμακίων και οι κυρίαρχες σκέψεις είναι να γίνουν 10 - 11 από 18 που υπάρχουν. Παράλληλα, έχει ήδη ανακοινωθεί πως θα θεσμοθετηθούν και γραπτές εξετάσεις για καθήκοντα προϊσταμένου.
Πηγή: Τα Νέα
Στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα οι βασικές αρχές του.
Αποτέλεσμα των αλλαγών για τη συντριπτική πλειονότητα των δημοσίων υπαλλήλων θα είναι να δουν το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών τους να περικόπτεται σημαντικά. Οι απώλειες ορισμένων υπουργείων όπως Οικονομικών, Εσωτερικών, που διαθέτουν μεγάλα επιδόματα και θα καταργηθούν, θα φθάσουν ακόμη και το 40%.
Kυρίαρχα αγκάθια των διαβουλέυσεων μεταξύ των δύο υπουργείων οι μικρές αυξήσεις στους βασικούς μισθούς αλλά το «μαχαίρι» στα επιδόματα και αυστηρότερες καθώς και ο χρόνος εξέλιξης και η απαιτούμενη προϋπηρεσία για την κατάληψη θέσεων.
Η διαφορά έγκειται στην αφετηρία από την οποία ξεκινάει κάθε υπουργείο, με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να επικεντρώνεται μόνο στα οικονομικά μεγέθη και τον στόχο περιστολής του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο και την ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης να επιχειρεί να συνδυάσει τις αναγκαίες περικοπές και να διατηρήσει κάποια στοιχεία ώστε να είναι ελκυστική η απασχόληση στους δημόσιους φορείς. Ετσι, για παράδειγμα, έχει συμφωνηθεί ότι θα υπάρξει επιμήκυνση του απαιτούμενου χρόνου για αλλαγή βαθμού αλλά και διαφοροποίηση ανάλογα με την εκπαιδευτική κατηγορία των εργαζομένων: οι υπάλληλοι υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα χρειάζονται περισσότερα χρόνια σε σχέση με τους συναδέλφους τους της πανεπιστημιακής και της τεχνολογικής.
Ωστόσο, στις προθέσεις του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης ήταν να καταλαμβάνει τον ανώτερο βαθμό υπάλληλος των κατηγοριών τεχνολογικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ύστερα από προϋπηρεσία 16 - 18 ετών αντί 13 - 15 που ορίζεται με το ισχύον σύστημα. Αντιθέτως, στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών οριζόταν ως χρόνος για να φτάσει κάποιος στον ανώτερο βαθμό τα 26 χρόνια. Η κατάληψη του ανώτερου βαθμού αποτελεί, όμως, κλειδί για να μπορέσει κάποιος να διεκδικήσει θέσεις ευθύνης - τμηματάρχη, διευθυντή ή γενικού διευθυντή - και ως εκ τούτου να λάβει και ένα από τα ελάχιστα επιδόματα που θα παραμείνουν σε ισχύ και αναμένεται να φτάνει έως τα 800 ευρώ για θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης.
Κοινή γραμμή πλεύσης εμφανίζουν πάντως τα δύο υπουργεία ως προς τα επιδόματα που θα διατηρηθούν από το σύνολο των 100 και πλέον επιδομάτων που δίνονται σήμερα.
Εκτός από το επίδομα θέσης ευθύνης, οι δημόσιοι υπάλληλοι θα λαμβάνουν οικογενειακό επίδομα, επίδομα απασχόλησης ειδικών συνθηκών, επίδομα παραμεθόριων περιοχών και θα καθιερωθεί και ένα νέο επίδομα παραγωγικότητας.
Το κίνητρο απόδοσης
Σε αντίθεση με τη σημερινή πρακτική όπου σε όλους τους υπαλλήλους καταβαλλόταν το αντίστοιχο κίνητρο απόδοσης, για τη χορήγηση του επιδόματος παραγωγικότητας θα λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα αντικειμενικά κριτήρια ανάλογα με τους στόχους που θα επιτυγχάνει κάθε εργαζόμενος. Συμφωνία έχει επιτευχθεί και για τη θέσπιση κριτηρίων αξιολόγησης προκειμένου κάποιος υπάλληλος να εξελιχθεί στη βαθμολογική κλίμακα και να λάβει τις μισθολογικές ωριμάσεις. Δεδομένη θεωρείται και η μείωση των μισθολογικών κλιμακίων και οι κυρίαρχες σκέψεις είναι να γίνουν 10 - 11 από 18 που υπάρχουν. Παράλληλα, έχει ήδη ανακοινωθεί πως θα θεσμοθετηθούν και γραπτές εξετάσεις για καθήκοντα προϊσταμένου.
Πηγή: Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου