Ρεπορτάζ : Γιώργος Φιντικάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Την ακριβότερη βενζίνη όλων των εποχών κλήθηκαν να πληρώσουν οι εκδρομείς του τριημέρου, καθώς με πρόσχημα την αύξηση του ειδικού φόρου και εκμεταλλευόμενη τη μεγάλη ζήτηση, μερίδα της αγοράς εκτίναξε την τιμή της σε πρατήρια των Εθνικών Οδών ακόμη και στα 1,47 ευρώ το λίτρο. Η τιμή της αμόλυβδης ξεπέρασε σε πολλές περιπτώσεις τα 1,32 - 1,33 ευρώ, ακόμη και στο Λεκανοπέδιο, όπου ο ανταγωνισμός... λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, ενώ παράγοντες του χώρου εκτιμούν ότι τα επίσημα στοιχεία που θα ανακοινώσει σήμερα το υπουργείο Οικονομίας θα δείξουν μέσο πανελλαδικό όρο της τάξης των 1,25-1,26 ευρώ. Να σημειωθεί ότι οι τιμοληψίες αυτές δεν θα συμπεριλαμβάνουν αυξήσεις που έγιναν από καθαρά κερδοσκοπικούς λόγους, στη διάρκεια του εορταστικού τριημέρου, αλλά θα αφορούν μόνο μετρήσεις της Παρασκευής, αποτυπώνοντας έτσι το πώς κινήθηκε η αγορά τις τρεις πρώτες ημέρες μετά την αύξηση του φόρου (μετακυλίστηκε στις τιμές αντλίας την Τετάρτη, κατόπιν κατάθεσης της σχετικής τροπολογίας το βράδυ της Τρίτης).
Ιστορικά, αντίστοιχες τιμές στην ελληνική αγορά έχουν να εμφανιστούν από την περίοδο Ιουνίου- Ιουλίου του 2008, όταν η βενζίνη πωλούνταν κατά μέσον όρο 1,26 ευρώ, αλλά με πετρέλαιο μπρεντ, τότε, πάνω από τα 140 δολάρια / βαρέλι, και όχι στα 74 δολάρια όπου βρισκόταν χθες.
Κλοιός απεργιών, άρωμα κερδοσκοπίας
Απεργιακός κλοιός σφίγγει από σήμερα την αγορά, με ορατό τον κίνδυνο προς το τέλος της εβδομάδας να προκληθούν σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας σε καύσιμα. Τα πρατήρια έχουν ήδη φουλάρει το Σαββατοκύριακο που πέρασε τις δεξαμενές τους με βενζίνη και πετρέλαιο, εν όψει της τριήμερης απεργίας των τελωνειακών υπαλλήλων που αρχίζει σήμερα και που σημαίνει πως καύσιμα θα εκτελωνιστούν ξανά από τα διυλιστήρια την Παρασκευή.
Με τη λήξη όμως της τριήμερης κινητοποίησης των τελωνιακών είναι πολύ πιθανό να αρχίσουν απεργία οι ιδιοκτήτες των 1.300 βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης. Δεν αποκλείεται μάλιστα να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και την επόμενη εβδομάδα, με στόχο να «στεγνώσει» από καύσιμα η αγορά. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί στη σημερινή γενική συνέλευση του κλάδου. Η διοίκηση πάντως θα επιχειρήσει προηγουμένως να συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Ουρές για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ
Το κλίμα ελλείψεων και ακρίβειας που διαμορφώνεται τις τελευταίες ημέρες ήταν και η αιτία για τις ουρές που σχημάτιζαν χθες οι οδηγοί έξω από τα λιγοστά πρατήρια που παρέμειναν ανοιχτά στην Αθήνα και στις άλλες πόλεις, προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους. Σημειωτέον ότι οι τελωνειακοί δούλεψαν εκτάκτως το τριήμερο, προκειμένου να εκτελωνιστούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ποσότητες από τα διυλιστήρια, ώστε να φουλάρουν τις δεξαμενές τους οι πρατηριούχοι, και να μην εμφανιστούν ελλείψεις στη διάρκεια τουλάχιστον των επόμενων δύο- τριών ημερών.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Την ακριβότερη βενζίνη όλων των εποχών κλήθηκαν να πληρώσουν οι εκδρομείς του τριημέρου, καθώς με πρόσχημα την αύξηση του ειδικού φόρου και εκμεταλλευόμενη τη μεγάλη ζήτηση, μερίδα της αγοράς εκτίναξε την τιμή της σε πρατήρια των Εθνικών Οδών ακόμη και στα 1,47 ευρώ το λίτρο. Η τιμή της αμόλυβδης ξεπέρασε σε πολλές περιπτώσεις τα 1,32 - 1,33 ευρώ, ακόμη και στο Λεκανοπέδιο, όπου ο ανταγωνισμός... λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, ενώ παράγοντες του χώρου εκτιμούν ότι τα επίσημα στοιχεία που θα ανακοινώσει σήμερα το υπουργείο Οικονομίας θα δείξουν μέσο πανελλαδικό όρο της τάξης των 1,25-1,26 ευρώ. Να σημειωθεί ότι οι τιμοληψίες αυτές δεν θα συμπεριλαμβάνουν αυξήσεις που έγιναν από καθαρά κερδοσκοπικούς λόγους, στη διάρκεια του εορταστικού τριημέρου, αλλά θα αφορούν μόνο μετρήσεις της Παρασκευής, αποτυπώνοντας έτσι το πώς κινήθηκε η αγορά τις τρεις πρώτες ημέρες μετά την αύξηση του φόρου (μετακυλίστηκε στις τιμές αντλίας την Τετάρτη, κατόπιν κατάθεσης της σχετικής τροπολογίας το βράδυ της Τρίτης).
Ιστορικά, αντίστοιχες τιμές στην ελληνική αγορά έχουν να εμφανιστούν από την περίοδο Ιουνίου- Ιουλίου του 2008, όταν η βενζίνη πωλούνταν κατά μέσον όρο 1,26 ευρώ, αλλά με πετρέλαιο μπρεντ, τότε, πάνω από τα 140 δολάρια / βαρέλι, και όχι στα 74 δολάρια όπου βρισκόταν χθες.
Κλοιός απεργιών, άρωμα κερδοσκοπίας
Απεργιακός κλοιός σφίγγει από σήμερα την αγορά, με ορατό τον κίνδυνο προς το τέλος της εβδομάδας να προκληθούν σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας σε καύσιμα. Τα πρατήρια έχουν ήδη φουλάρει το Σαββατοκύριακο που πέρασε τις δεξαμενές τους με βενζίνη και πετρέλαιο, εν όψει της τριήμερης απεργίας των τελωνειακών υπαλλήλων που αρχίζει σήμερα και που σημαίνει πως καύσιμα θα εκτελωνιστούν ξανά από τα διυλιστήρια την Παρασκευή.
Με τη λήξη όμως της τριήμερης κινητοποίησης των τελωνιακών είναι πολύ πιθανό να αρχίσουν απεργία οι ιδιοκτήτες των 1.300 βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης. Δεν αποκλείεται μάλιστα να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και την επόμενη εβδομάδα, με στόχο να «στεγνώσει» από καύσιμα η αγορά. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί στη σημερινή γενική συνέλευση του κλάδου. Η διοίκηση πάντως θα επιχειρήσει προηγουμένως να συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Ουρές για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ
Το κλίμα ελλείψεων και ακρίβειας που διαμορφώνεται τις τελευταίες ημέρες ήταν και η αιτία για τις ουρές που σχημάτιζαν χθες οι οδηγοί έξω από τα λιγοστά πρατήρια που παρέμειναν ανοιχτά στην Αθήνα και στις άλλες πόλεις, προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους. Σημειωτέον ότι οι τελωνειακοί δούλεψαν εκτάκτως το τριήμερο, προκειμένου να εκτελωνιστούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ποσότητες από τα διυλιστήρια, ώστε να φουλάρουν τις δεξαμενές τους οι πρατηριούχοι, και να μην εμφανιστούν ελλείψεις στη διάρκεια τουλάχιστον των επόμενων δύο- τριών ημερών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου