Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

"ΑΓΚΑΘΙΑ" ΣΤΟ ΦΛΕΡΤ OLYMPIC AIR-AEGEAN


Ρεπορτάζ : Κώστας Ντελέζος
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Έντονο προβληματισμό προκαλεί στην κυβέρνηση το... ξαφνικό φλερτ μεταξύ των μετόχων της Οlympic Αir και της Αegean Αirlines, καθώς και η πιθανή συγχώνευση των δύο αερομεταφορέων, που θα οδηγήσει σε ένα ισχυρό ιδιωτικό μονοπώλιο στο εσωτερικό της χώρας. Όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν πλέον ανοιχτά, καθώς οι αποφάσεις των βασικών μετόχων... της Οlympic Αir και της Αegean Αirlines για το αν η συγχώνευση θα προχωρήσει ή όχι, αναμένεται να ληφθούν εντός της εβδομάδας. Την ίδια στιγμή, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών δεν κρύβουν την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα είχε το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός μονοπωλίου κυρίως στις αερομεταφορές εσωτερικού, μέσω των οποίων διακινούνται ετησίως περίπου 6,5 εκατ. επιβάτες.
Η Ελλάδα- επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές- δεν μπορεί να συγκριθεί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Ιταλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία κ.λπ.), καθώς σε καμία δεν υπάρχει αντίστοιχο γεωγραφικό ανάγλυφο. Άλλωστε, προσθέτουν, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, η οποία για την πλήρη εξυπηρέτηση των εσωτερικών μετακινήσεων διατηρεί σε λειτουργία 34 περιφερειακά αεροδρόμια. Τα περισσότερα από τα αεροδρόμια αυτά βρίσκονται στα νησιά. Η μόνη εναλλακτική λύση είναι η ακτοπλοΐα, η οποία ωστόσο είναι προβληματική.
Στο υπουργείο Μεταφορών, αν και διατηρούν επιφυλάξεις για την ολοκλήρωση του νέου αεροπορικού εγχειρήματος, παραπέμπουν για το όλο ζήτημα στις αρμόδιες Επιτροπές Ανταγωνισμού. Ωστόσο, ξεκαθαρίζουν ότι «θα πρέπει πάση θυσία να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον».
Κι άλλο «αγκάθι»
Η σημερινή κυβέρνηση, η οποία και ως αντιπολίτευση είχε ταχθεί κατά των ιδιωτικών μονοπωλίων στις αερομεταφορές, επισημαίνουν κυβερνητικά στελέχη, θα βρεθεί αντιμέτωπη και με άλλο ένα «αγκάθι». Αφορά τα έσοδα του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο σε περίπτωση συγχώνευσης της Οlympic με την Αegean θα μείνει για πρώτη φορά με έναν βασικό χρήστη, αντί δύο που έχει μέχρι σήμερα.
fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: