Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

Νέοι τσαμπουκάδες από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό

Παραμονές της επίσκεψης Ερντογάν στην Αθήνα...

.protothema.gr
Προσπάθεια να ελέγξουν την εναέρια κυκλοφορία στο Αιγαίο κατέβαλαν τουρκικά πολεμικά πλοία που παρενέβησαν στον ασύρματο ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών ζητώντας πληροφορίες για τις πτήσεις τους!

Στο πλαίσιο της τουρκικής αεροναυτικής άσκηση «Μπεγιάζ Φιρτίνα» η οποία εξελίσσεται σε περιοχές του κεντρικού Αιγαίου και αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τις 21 Μαϊου, τουρκικά πολεμικά πλοία ήταν αναπτυγμένα στην περιοχή μεταξύ της Χίου, της Άνδρου και της Σκύρου.

Λίγο μετά τις πέντε το απόγευμα της Τρίτης, το πλήρωμα της τουρκικής φρεγάτας «Γκαζιαντέπ» -που τυπικώς εκτελούσε ανθυποβρυχιακές ασκήσεις- έκανε παρεμβολή στον ασύρματο ελληνικού μεταγωγικού αεροσκάφους C-130 που εκτελούσε δρομολόγιο από τη Λέσβο στη Λήμνο. Προσπαθώντας να δείξουν ότι έχουν τον επιχειρησιακό έλεγχο της περιοχής εντός του FIR Αθηνών, οι Τούρκοι ζήτησαν από τους πιλότους του C-130 να απαντήσουν που κατευθύνονται, σε ποιες κινήσεις θα προβούν και πότε αναμένεται να προσγειωθούν! Με απλά λόγια επιχείρησαν να ελέγξουν την εναέρια κυκλοφορία στο FIR Αθηνών, αρμοδιότητα που ανήκει αποκλειστικά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι στα τέλη Φεβρουαρίου του 2010, η τουρκική φρεγάτα «Γκαζιαντέπ» και πάλι είχε φτάσει να κινείται χωρίς λόγο ανάμεσα στο Σούνιο και την Κέα, παραβιάζοντας τους κανόνες της αβλαβούς διέλευσης.

Θεωρώντας προφανώς ότι η αναγνώριση του C-130 ήταν… εύλογη και… αιτιολογημένη, το πλήρωμα της τουρκικής φρεγάτας επέμεινε στην προσπάθεια αναγνώρισης ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών.
Λίγο πριν τις 22.00 το βράδυ της Τρίτης και ενώ δύο ελληνικά Φάντομ εκτελούσαν προγραμματισμένη νυχτερινή πτήση, η τουρκική φρεγάτα κάλεσε τους Έλληνες πιλότους και τους ρώτησε ποιες είναι οι προθέσεις τους (!).
Περίπου στην ίδια περιοχή, δηλαδή ανατολικά της Σκύρου, έγινε και η δεύτερη παρενόχληση ακόμη δύο ελληνικών μαχητικών F-16 αυτή τη φορά, λίγο πριν τις 11 το βράδυ της Τρίτης. Και σε αυτή την περίπτωση το πλήρωμα της φρεγάτας «Γκαζιαντέπ» αξίωσε να μάθει ποιες είναι οι προθέσεις των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών, από πού απογειώθηκαν, πότε και σε ποιο αεροδρόμιο θα προσγειωθούν!

Δεν θα πρέπει να διαφύγει της προσοχής ότι η προσπάθεια των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων να ελέγξουν την εναέρια κυκλοφορία στο Αιγαίο έγινε νυχτερινές ώρες. Επίσης σημαντικό είναι ότι τα ελληνικά μαχητικά –όταν δέχθηκαν τις παρεμβολές από τον ασύρματο της τουρκικής φρεγάτας- πετούσαν στο όριο του 25ου μεσημβρινού. Υπενθυμίζεται ότι μόλις προσφάτως η Άγκυρα αξίωσε από το ΝΑΤΟ να λάβει την ευθύνη έρευνας και διάσωσης ανατολικά του 25ου μεσημβρινού, διχοτομώντας στην ουσία το Αιγαίο στο μέσον.

Δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο ότι η περιοχή που κινούνταν η τουρκική φρεγάτα δεν ήταν δεσμευμένη με ΝΟΤΑΜ, άρα για άλλη μια φορά η «Γκαζιαντέπ» βγήκε εκτός της περιοχής ασκήσεων για … σεργιάνι και αποπειράθηκε να ελέγξει την πτήση ελληνικών μαχητικών που δεν προσέγγιζαν την περιοχή ασκήσεων του τουρκικού πολεμικού ναυτικού.

Πηγές του ελληνικού Πενταγώνου διέψευδαν πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες τα ελληνικά μαχητικά εγκλωβίστηκαν από τα ραντάρ της τουρκικής φρεγάτας.

Ωστόσο, προφανώς για να μη διαταραχθεί το κλίμα εν όψει της προγραμματιζόμενης για την Παρασκευή άφιξης του πρωθυπουργού της Τουρκίας κ. Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα, το υπουργείο Άμυνας δεν δίνει πληροφορίες για όσα συνέβησαν στο Αιγαίο το βράδυ της Τρίτης.

Κι αν η ελληνική πλευρά έχει επιλέξει το δρόμο της αποκλιμάκωσης, δεν φαίνεται να ισχύει το ίδιο και για τους απέναντι γείτονες, έστω κι αν κάποιοι ισχυριστούν ότι οι «τσαμπουκάδες» οφείλονται στη διάσταση απόψεων μεταξύ των Τούρκων στρατηγών και της κυβέρνησης Ερντογάν.

Από το πρωί της Τετάρτης μέχρι και σήμερα έχουν σημειωθεί περίπου 20 παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου, κυρίως από τουρκικά ελικόπτερα. Κι αυτό διότι όταν τα τουρκικά ελικόπτερα απονηώνται από τις φρεγάτες, μπορεί τα τουρκικά πλοία να βρίσκονται εκτός των ελληνικών χωρικών υδάτων, τα εναέρια μέσα παραβιάζουν αυτομάτως τον ελληνικό εναέριο χώρο. 


Δεν υπάρχουν σχόλια: