Η Κομισιόν απαγόρευσε σήμερα την προτεινόμενη συγχώνευση μεταξύ της Aegean Airlines και της Olympic Air, υποστηρίζοντας ότι θα είχε ως αποτέλεσμα ημι-μονοπωλιακή κατάσταση στην ελληνική αγορά αερομεταφορών.
Αυτό -αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή- θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων για τα τέσσερα από τα έξι εκατομμύρια Έλληνες και Ευρωπαίους καταναλωτές που ταξιδεύουν σε γραμμές από και προς την Αθήνα κάθε έτος.
Από κοινού οι δύο αερογραμμές ελέγχουν περισσότερο από το 90% της ελληνικής εσωτερικής αεροπορικής αγοράς.
Η έρευνα της Κομισιόν έδειξε ότι δεν υπάρχουν ρεαλιστικές προοπτικές ότι μια καινούργια εταιρεία ικανού μεγέθους θα εισερχόταν στις γραμμές και θα περιόριζε την τιμολογιακή πολιτική της οντότητας που θα προέκυπτε από την συγχώνευση.
Οι αντιδράσεις Aegean-Ολυμπιακής
Για μια «σημαντική ευκαιρία που χάθηκε για ακόμη ισχυρότερη εκπροσώπηση στον ευρωπαϊκό κλάδο αερομεταφορών», έκανε λόγο ο πρόεδρος της Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης, προσθέτοντας ότι από την συγχώνευση θα προέκυπταν οφέλη για τις δύο εταιρείες, για το επιβατικό κοινό και για την οικονομία της χώρας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της MIG, Ανδρέας Βγενόπουλος, δήλωσε ότι «η απόφαση της ΕΕ θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για την οικονομία της χώρας μας, θα λειτουργήσει δε υπέρ των συμφερόντων των αλλοδαπών ανταγωνιστών μας».
Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι λύεται η μεταξύ τους συμφωνία συγχώνευσης που είχε συναφθεί στις 22 Φεβρουαρίου 2010 και πρόσθεσαν ότι, αφού μελετήσουν το κείμενο της απόφασης, θα αποφασίσουν για τις τυχόν περαιτέρω ενέργειες τους.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των δύο εταιρειών:
Οι εταιρείες ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. και MARFIN INVESTMENT GROUP ανακοινώνουν τα ακόλουθα:
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε σήμερα, ύστερα από έρευνα που διήρκεσε 10 μήνες, την τελική απόφασή της σύμφωνα με την οποία δεν εγκρίνει την προτεινόμενη συγκέντρωση που αφορούσε τη συγχώνευση της Olympic Air με την AEGEAN όπως αυτή είχε συμφωνηθεί και γνωστοποιηθεί στις 22/02/2010.
Η συναλλαγή είχε προσυμφωνηθεί μεταξύ των βασικών μετόχων της ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. και της MARFIN INVESTMENT GROUP την 22/02/2010, τελούσε όμως υπό την αίρεση της παροχής της εγκρίσεως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού. Δεδομένης της ανωτέρω απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η συμφωνία της 22/02/10 μεταξύ των δύο μερών λύεται.
Σχολιάζοντας την ανωτέρω εξέλιξη ο Πρόεδρος της AEGEAN κ. Θεόδωρος Βασιλάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Κατά το τελευταίο έτος παρουσιάσαμε στην ΕΕ τα οφέλη από τη συγχώνευση για τις εταιρείες μας αλλά και για το επιβατικό κοινό και την οικονομία της χώρας.
Παράλληλα προσφέραμε σημαντικές διαβεβαιώσεις για την προστασία των καταναλωτών καθώς και διευκολύνσεις για την είσοδο νέων ανταγωνιστών στην εσωτερική αγορά. Δυστυχώς, η ΕΕ κατέληξε στη μη έγκριση της συγκέντρωσης.
Χάθηκε μία σημαντική ευκαιρία για ακόμη ισχυρότερη εκπροσώπηση στον ευρωπαϊκό κλάδο αερομεταφορών. Προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και συνεχίζουμε. Η πορεία μας άλλωστε έχει δείξει ότι πετυχαίνουμε στα δύσκολα».
Ο Πρόεδρος της MARFIN INVESTMENT GROUP κ. Ανδρέας Βγενόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η απόφαση της ΕΕ θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για την οικονομία της χώρας μας, θα λειτουργήσει δε υπέρ των συμφερόντων των αλλοδαπών ανταγωνιστών μας. Προφανώς κι εμείς, όπως και η AEGEAN, θα συνεχίσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για τα στελέχη και το προσωπικό μας, τους μετόχους μας και το επιβατικό κοινό».
Οι εταιρείες, θα μελετήσουν το κείμενο της απόφασης της ΕΕ που σήμερα μόλις παραλαμβάνουν και κατόπιν προσεκτικής ανάλυσης και συζήτησης με τους συμβούλους τους, θα αποφασίσουν για τις τυχόν περαιτέρω ενέργειες τους στα πλαίσια των δυνατοτήτων που τους δίνει η κείμενη νομοθεσία।
Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011
Με το σκεπτικό ότι θα έφερνε ημι-μονοπωλιακή κατάσταση στην ελληνική αγορά «Κατέρριψε» η Κομισιόν τη συγχώνευση Ολυμπιακής - Aegean
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου