Καταρρίπτεται, σύμφωνα με τα έγγραφα που αποκάλυψε η Real news, το βασικό επιχείρημα του Ακη Τσοχατζόπουλου, πως η προμήθεια των γερμανικών υποβρυχίων ήταν μονόδρομος για τη χώρα μας.
Βάσει δύο ενημερωτικών - εισηγητικών σημειωμάτων, του... ότε γενικού γραμματέα Εξοπλισμών Γιάννη Σμπώκου, τον Φεβρουάριο του 1998, και της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, με ημερομηνία 20 Αυγούστου 1997, υπήρχε προσφορά για 4 βρετανικά υποβρύχια τύπου UPHOLDER σε άριστη κατάσταση, όπως αναφέρεται στο έγγραφο του ΓΕΝ, τα οποία το βρετανικό ναυτικό πωλούσε σε συμφέρουσα τιμή, λόγω αλλαγής στη ναυτική στρατηγική της Βρετανίας:
«Η γενική κατάσταση των Υ/Β εκτιμάται από πολύ καλή έως άριστη [...] η ποιότητα κατασκευής θεωρείται υψηλή [...] το κόστος πρόσκτησης είναι ιδιαίτερα χαμηλό, 185 δισ. δρχ., με πιθανότητα μειώσεώς του, ενώ ο χρόνος παράδοσης είναι ιδιαίτερα μικρός -1,5 έως 3 χρόνια- σε αντίθεση με τη ναυπήγηση των νέων, που θα απαιτήσει 6 με 7 χρόνια περίπου...».
Παρότι στο εν λόγω έγγραφο επισημαίνονται και μειονεκτήματα που παρουσιάζουν τα βρετανικά υποβρύχια, όπως σημειώνεται: «Παρά τα ανωτέρω μειονεκτήματα, πρόθεση του ΓΕΝ είναι να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του Πολεμικού Ναυτικού για τα Υ/Β τύπου UPHOLDER, προκειμένου αυτά να συνεξεταστούν με τις προσφορές για τη ναυπήγηση νέων υποβρυχίων...».
Υπέρ της απόκτησης των βρετανικών υποβρυχίων ήταν και ο τότε γ.γ. Εξοπλισμών Γ. Σμπώκος, όπως φαίνεται από το έγγραφο-σχόλιο που καταθέτει στις 17 Φεβρουαρίου 1998.
«Προφήτης»
Ο Γ. Σμπώκος εξ αυτού αποδεικνύεται και προφητικός: «Η απόκτηση των 4 υποβρυχίων UPHOLDER αποτελεί μοναδική ευκαιρία γρήγορης ενίσχυσης των δυνατοτήτων υποβρύχιου αγώνα του Πολεμικού Ναυτικού και κάλυψης πιεστικών αναγκών για τα προσεχή 8 χρόνια [...] η προετοιμασία, διενέργεια και κατακύρωση διαγωνισμού για την πρόσκτηση του μελλοντικού τύπου Υ/Β του Πολεμικού Ναυτικού θα απαιτήσει τουλάχιστον 26 μήνες, με αφετηρία την αρχική έγκριση προμήθειας. Η ναυπήγηση, οι έλεγχοι και δοκιμές και οι διαδικασίες επιχειρησιακής ένταξης του πρώτου Υ/Β θα απαιτήσουν συνολικά τουλάχιστον 56 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ετσι, με τις καλύτερες προϋποθέσεις, το πρώτο νέο Υ/Β θα είναι επιχειρησιακό στις αρχές του 2005, το δεύτερο στα μέσα ή στο τέλος του 2007 και το τρίτο στα μέσα ή στο τέλος του 2009.
Το διάστημα των 7 χρόνων μέχρι την επιχειρησιακή ένταξη του πρώτου νέου Υ/Β αποτελεί το αισιόδοξο σενάριο, αν ληφθούν υπόψη η δυσκολία του διαγωνισμού λόγω πολυπλοκότητας και μεγάλου οικονομικού μεγέθους (ουσιαστικά πρόκειται για προμήθεια άνω των 300 δισ. δρχ. - 4 νέα Υ/Β μέχρι το 2010) και το ενδεχόμενο έναρξης ναυπήγησης λόγω πιθανής εκτέλεσης προηγούμενης παραγγελίας».
Αξιόμαχα έως το 2020
Σύμφωνα με τον γ.γ. Εξοπλισμών, σε αυτό το κρίσιμο διάστημα των 7-8 ετών ο μόνος τρόπος κάλυψης των πιεστικών αναγκών σε υποβρύχια είναι η γρήγορη αγορά μεταχειρισμένων: «Τα 4 UPHOLDER, επειδή είναι σχεδόν αμεταχείριστα, θα μπορέσουν να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες της 8ετίας, αλλά και να συνεχίσουν να αποτελούν αξιόμαχες μονάδες και μετά την απόκτηση των καινούριων υποβρυχίων τουλάχιστον μέχρι το 2020...».
Λαμβάνοντας υπόψη το τεταμένο κλίμα της εποχής, καθώς είχε προηγηθεί η κρίση των Ιμίων, ο Γ. Σμπώκος επισημαίνει και το εξής: «Το γεγονός ότι είναι άγνωστο οπλικό σύστημα για τους Τούρκους δημιουργεί πρόσθετα πλεονεκτήματα. Αλλά και μόνο το γεγονός της ταχείας αύξησης του αριθμού των Υ/Β του Πολεμικού Ναυτικού θα υποχρεώσει τους Τούρκους να αναθεωρήσουν τα πολεμικά τους σχέδια και επιπρόσθετα να διατηρήσουν σε ενέργεια τις 8 φρεγάτες τύπου Knox, με όλα τα μεγάλα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται για το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό...».
Μπήκαν στα συρτάρια
Οι παραπάνω θετικές εισηγήσεις χωρίς αιτιολογία μπήκαν στα συρτάρια και ξεχάστηκαν, καθώς δεν δόθηκε καμία συνέχεια στη συζήτηση για τα βρετανικά υποβρύχια, τα οποία, όπως προκύπτει, θα μπορούσαν να είναι μια συμφέρουσα λύση για την Ελλάδα αλλά και ένα μέσο πίεσης για τους Γερμανούς να προσφέρουν χαμηλότερη τιμή και καλύτερους όρους. Αντιθέτως, όλο το ενδιαφέρον έπεσε στα γερμανικά τα οποία -σύμφωνα και με τη Δικαιοσύνη, όπου η υπόθεση εκκρεμεί- χρυσοπληρώσαμε και παραλάβαμε με καθυστέρηση πολλών ετών.
Ετοιμάζει προσφυγή για το σπίτι της Αρεοπαγίτου
Tις επόμενες ημέρες αναμένεται ο πρώην υπουργός Ακης Τσοχατζόπουλος, πρωταγωνιστής στην υπόθεση της προμήθειας των γερμανικών υποβρυχίων, να προσφύγει κατά των όρων που του επέβαλλε ο εφέτης ανακριτής Θεόδωρος Κανελλόπουλος, μετά την απολογία του για ανειλικρινές «πόθεν έσχες» του 2010 (αφορά χρήση του 2009). Ο Θ. Κανελλόπουλος έκλεισε τα σύνορα της χώρας για τον Α. Τσοχατζόπουλο, στον οποίο επίσης επέβαλε χρηματική εγγύηση 150.000 ευρώ, ενώ δεσμεύτηκε και το ακίνητο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, καθώς -όπως φαίνεται- δεν έκρινε επαρκείς τις εξηγήσεις του. Η υπόθεση έφτασε στη Δικαιοσύνη μετά τον επανέλεγχο που διενεργήθηκε με βάση στοιχεία από την άρση του τραπεζικού, φορολογικού και χρηματιστηριακού απορρήτου, από την αρμόδια Επιτροπή Ελέγχου των οικονομικών των κομμάτων και των βουλευτών της Βουλής.
Σύμφωνα με το πόρισμα που διαβιβάστηκε στη Δικαιοσύνη, ο Α. Τσοχατζόπουλος έχει συνολικό εισόδημα 250.955,87 ευρώ, εκ των οποίων τα 150.000 αφορούν τη λήψη δύο δανείων, ενώ δεν είχε δηλώσει το ακίνητο της Αρεοπαγίτου. Ο πρώην υπουργός ισχυρίζεται ότι όλα του τα εισοδήματα δικαιολογούνται, ενώ για το επίμαχο ακίνητο υποστηρίζει πως η κατοικία δηλώθηκε στο «πόθεν έσχες» του 2011, καθώς αποκτήθηκε το 2010.
real.gr
Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012
Καταρρέει και το τελευταίο άλλοθι του Άκη...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου