Τρεις με τέσσερις μήνες θα χρειαστούν για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στα Τέμπη, που έχει διακοπεί λόγω της κατολίσθησης, εκτιμά μέσω του Flash 96 καθηγητής Γεωλογίας, Ευθύμιος Λέκκας.
Ο κ. Λέκκας εκτιμά ότι η κατολίσθηση ήταν αποτέλεσμα της έντονης βροχόπτωσης και δεν έχει να κάνει με τα έργα για τη διάνοιξη σήραγγας. Πρόσθεσε ότι το κόστος μπορεί να αγγίξει τα 30.000.000 ευρώ.
Τη Δευτέρα αναμένεται το πόρισμα που θα εκτιμήσει με ακρίβεια το μέγεθος του προβλήματος στα Τέμπη λόγω της κατολίσθησης που έχει κόψει την Ελλάδα στα δύο.
Την ίδια ώρα, επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο, καθώς οι εναλλακτικές διαδρομές δεν διαθέτουν αξιόπιστα οδικά δίκτυα και τη δυνατότητα να "σηκώσουν" τόση κυκλοφορία οχημάτων.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην πόλη της Ελασσόνας. Για "κομβόι" φορτηγών από τη μια άκρη της πόλης έως την άλλη κάνει λόγο ο δήμαρχος, Γιώργος Πασχόπουλος, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι τα οχήματα περνούν δίπλα από σχολεία.
Για τα μεγάλα οχήματα πάντως -κυρίως φορτηγά- προτείνεται και μία ακόμη διαδρομή μέσω Τρικάλων και από εκεί στην Εγνατία οδό, η οποία είναι ακόμη μεγαλύτερη χιλιομετρικά αλλά υπό καλύτερες οδικές συνθήκες.
O νομάρχης Λάρισας ζητεί "ο παραλιακός δρόμος της Λάρισας να αναβαθμιστεί και να γίνει εθνικών προδιαγραφών, ώστε να μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική λύση για την εθνική κυκλοφορία, δεδομένου ότι και όταν ακόμη γίνουν τα τούνελ των Τεμπών, τίποτε δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι ένα ατύχημα στο μέλλον δεν θα αποκόψει και πάλι τη χώρα".
Εναλλακτικές διαδρομές
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Τροχαίας, τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνων, που κινούνται στην ΠΑΘΕ, προερχόμενα από Θεσσαλονίκη, θα εκτρέπονται στο ύψος της Κατερίνης (κόμβος Κορινού Πιερίας) προς Άγιο Δημήτριο και μέσω της εθνικής οδού Κατερίνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου -Αμπελώνα - Γυρτώνης θα συνεχίζουν επί της παλιάς εθνικής οδού Λάρισας-Θεσσαλονίκης προς την επαρχιακή οδό Συκουρίου - Λάρισας, όπου θα εισέρχονται εκ νέου στην ΠΑΘΕ, από τον κόμβο Συκουρίου.
Εξάλλου, όλα τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και τα λεωφορεία που κινούνται επί της ΠΑΘΕ, προερχόμενα από τη Θεσσαλονίκη, θα εκτρέπονται από το Κλειδί Ημαθίας προς την Εγνατία Οδό Βέροιας - Κοζάνης απ’ όπου μέσω της εθνικής οδού Κοζάνης-Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα - Γυρτώνης θα συνεχίζουν επί της παλιάς εθνικής οδού Λάρισας - Θεσσαλονίκης προς την επαρχιακή οδό Συκουρίου - Λάρισας, όπου θα εισέρχονται στην ΠΑΘΕ, από τον κόμβο Συκουρίου.
Αντίθετα, τα ΙΧ αυτοκίνητα και φορτηγά, μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνων, που κινούνται στην ΠΑΘΕ με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, θα εκτρέπονται από τον κόμβο Συκουρίου προς την επαρχιακή οδό Συκουρίου-Λάρισας και στη συνέχεια μέσω της παλιάς εθνικής οδού Λάρισας-Θεσσαλονίκης θα συνεχίζουν στην επαρχιακή οδό Γυρτώνης – Αμπελώνα – Τυρνάβου - Ελασσόνας-Αγίου Δημητρίου-Κατερίνης, όπου θα εισέρχονται στην ΠΑΘΕ προς Θεσσαλονίκη.
Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και τα λεωφορεία που ακολουθούν διαδρομή προς Θεσσαλονίκη, θα εκτρέπονται επίσης από τον κόμβο Συκουρίου και θα ακολουθούν το ίδιο δρομολόγιο μέχρι το Μικρό Ελευθεροχώρι και στη συνέχεια μέσω της Εγνατίας Οδού Κοζάνης-Βέροιας θα εισέρχονται στην ΠΑΘΕ από τον κόμβο «Κλειδί» Ημαθίας.
nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου