Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Για να μας δώσουν οι Γερμανοί χρήματα, ΘΕΛΟΥΝ να τους δώσουμε και το μονοπώλιο των Σιδηροδρόμων μας!

Ο πιο… φτηνός τρόπος για να ταξιδέψεις ή να μεταφέρεις εμπορεύματα ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΟΝ ΗΜΕΡΑ ή ΝΥΧΤΑ είναι το τρένο! Και σαν ένας … ατσάλινος ιστός αράχνης που απλώνεται παντού, τα σύγχρονα τρένα, πάνε να αντικαταστήσουν τα… αεροπλάνα! Αναπτύσσοντας ταχύτητες ακόμη και 600 χλ(και… ανεβαίνει το κοντέρ) την ώρα! ( Η διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη είναι εφικτή σε… δέκα λεπτά με πλήρη ασφάλεια τεράστιου όγκου εμπορευμάτων και ανθρώπων)!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝ τα χρήματα που πρέπει να πληρώσουμε για τα χρέη μας φέτος. Μετά τους δρόμους (που φτιάχνει η «Χόφτιχ»), μετά το αεροδρόμιο (στα Σπάτα, που ελέγχουν οι Γερμανοί), μετά τον ΟΤΕ(που αγόρασαν οι Γερμανοί), μετά το… λιανικό εμπόριο, ΘΕΛΟΥΝ και ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ που οι επιτήδειοι –με το αζημίωτο προφανώς - το εμφανίζουν (και είναι) ως ... αμαρτωλό, βουτηγμένο στα χρέη, τις ρεμούλες και τα σκάνδαλα ΟΣΕ! Το «ΟΧΙ» που είπε ο Γ.Παπανδρέου στην Α.Μέρκελ την… ερέθισε ώστε να μας στέλνει στο ΔΝΤ(στις ΗΠΑ δηλαδή) – κάνοντας «βαπόρια» τον Ν.Σαρκοζί και τον Σ.Μπερλουσκόνι. Το φιλέτο είναι το μονοπώλιο των σιδηδρομόων. Κατάφεραν κι αυτό το μονοπώλιο να το δώσουν σε… αρχιλαμόγια για να το… εξευτελίσουν ώστε να μπορούνη μετά (τώρα δηλαδή) να το πάρουν για «ένα κομμάτι ψωμί» και να τους λέμε και…ευχαριστώ! Και να τους… παρακαλάμε! Γιατί πληρώνουμε ως φορολογούμενοι ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ 2,5 εκ.ευρώ ζημιές! Σε… μονοπώλιο! Κι ακόμη δεν έχουν στηθεί αγχόνες στην Πλατεία Συντάγματος! Ο έλεγχος των υποδομών δηλαδή είναι το … διακύβευμα συνολικά. Γιο αυτό και… κιτρίνισαν από το θυμό τους ακόμη και στην υποψία ότι μπορεί να αναλάβει ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ η Κίνα, και να μην χρειαζόταν ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΜΕΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ με αντάλλαγμα πρόσβαση σε ορισμένες «υποδομές» της χώρας (όπως είναι λιμάνια ή «τραπεζικές θέσεις» ή συμμετοχή σε επενδυτικά σχέδια στον τουρισμό και την «πράσινη ανάπτυξη»).
Η απόφαση του Γ.Παπανδρέου ΝΑ ΜΗΝ παραδώσει άλλες υποδομές της χώρας στη Γερμανία, εξόργισε την Α.Μέρκελ (και όχι μόνο) με αποτέλεσμα όσα ζήσαμε και ζούμε (την απίστευτη… κακία και μοχθηρία που εκδηλώθηκε σε βάρος του ελληνικού λαού). Ο Γ.Παπανδρέου εξήγησε ότι δεν ζούμε στο Δ’ Ράϊχ, ούτε το ευρώ είναι το… καμουφλάζ του μάρκου, αλλά σε μια ενωμένη Ευρώπη που θέλουμε να έχει ομοσπονδιακή μορφή με ενιαίο σύνταγμα και αντίστοιχες δομές «κράτους». Και ότι το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι τα χρέη της, όσο η προστασία του ευρώ.
ΕΑΝ συνεχίσουν οι Γερμανοί να βλέπουν την ΕΕ ως…μπαξέ τσιφλίκι τους και μάλιστα με νοοτροπία Δ’ Ράϊχ, τότε απλά ΔΕΝ θα εχει ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ ούτε το ευρώ – όπως είπε ο Θ.Πάγκαλος πεντακάθαρα και με σαφήνεια – αλλά και δεν θα ενδιαφέρει καθόλου ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΛΛΗΝΑ τουλάχιστον.
Από εκεί και μετά διαβάστε να…φρίξετε για τον ΟΣΕ (που λογικά θα έπρεπε ο εισαγγελέας να μην προλαβαίνει να στέλνει στις φυλακές τις… ηγεσίες του).
«ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ τα 700 εκατ. ευρώ οι πόροι από το Γ΄ ΚΠΣ που... έκαναν φτερά για τον ΟΣΕ, καθώς δεν στάθηκε δυνατό να απορροφηθούν στα πέντε χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η Ν.Δ. αν και παρέλαβε έτοιμο πρόγραμμα έργων ύψους 5,5 δισ. ευρώ, το οποίο αφορούσε την περίοδο 2001-2005 και αρκούσε για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, προχώρησε στην... απένταξη πόρων άνω των 700 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, στις διαπραγματεύσεις για το ΕΣΠΑ το ζήτημα του σιδηροδρόμου «ξεχάστηκε», με αποτέλεσμα να μειωθούν οι προβλέψεις του προγράμματος σε 1,5 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο δεν αρκεί καν για την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ. Όμως, και από το ποσό του 1,5 δισ. ευρώ της περιόδου 2007-2010 δεν απορροφήθηκε ούτε ένα ευρώ από το ΕΣΠΑ, γεγονός που έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Τα ίδια στοιχεία του υπουργείου Υποδομών περιγράφουν τη δεινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο ΟΣΕ την τελευταία πενταετία, κατά την οποία το χρέος του Ομίλου, από τα 3,5 δισ. ευρώ το 2004, ξεπερνά ήδη τα 10 δισ. ευρώ. Τα σκάνδαλα- σύμφωνα με το υπουργείοπου προέκυψαν τα προηγούμενα χρόνια και αφορούσαν κυρίως τις προμήθειες, τις απώλειες υλικών κ.λπ. επιβάρυναν τον Όμιλο σε ποσοστό πάνω από 40% του ελλείμματος. Ακόμα και η νέα εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέσα σε διάστημα δύο ετών λειτουργίας της δημιούργησε έλλειμμα πάνω από 700 εκατ. ευρώ. Σήμερα, από το περίπου 1,5 δισ. ευρώ όλων των έργων αρμοδιότητας του τομέα Μεταφορών που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, τα τελευταία χρόνια δεσμεύτηκαν μόλις 107 εκατ. ευρώ.
*** Στον ΟΣΕ, το συσσωρευμένο έλλειμμα του οποίου έχει ξεπεράσει τα 9,2 δισ. ευρώ ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας και ο υφυπουργός Β. Σηφουνάκης αναζητούν λύσεις για τη μείωση του προσωπικού, καθώς τα κόστη μισθοδοσίας έχουν εκτιναχθεί το τελευταία πέντε χρόνια, ενώ επίσης επανεξετάζει τα δρομολόγια ώστε να γίνουν πιο αποδοτικά.
Μεγάλη σημασία δίνεται πλέον και στις εμπορευματικές μεταφορές μέσα από συμφωνίες με άλλες χώρες, ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αυξήσει τα έσοδά της.
** «Ψαλίδι» σε υπερωρίες και προσαυξήσεις μισθών από πληρωμένα ρεπό στους εργαζόμενους του ΟΣΕ, αναδιάρθρωση των δρομολογίων, ανάπτυξη της εμπορευματικής πολιτικής και τέλος επανεξέταση του εταιρικού μετασχηματισμού του Οργανισμού μελετά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων, σε μία προσπάθεια να μειώσει τις καθημερινές ζημιές του Οργανισμού που αγγίζουν τα 2,3 εκατομμύρια ευρώ.
Το ετήσιο κόστος επιπλέον απολαβών στους μισθούς των εργαζομένων του ΟΣΕ άγγιξε πέρυσι τα 100 εκατ. ευρώ οδηγώντας την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να αναζητά τρόπους για να «ισορροπήσει» τα έσοδα με τις υπέρογκες δαπάνες του Οργανισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισε την πρόσληψη ειδικού συμβούλου για τον ΟΣΕ, προκειμένου μέχρι το καλοκαίρι να έχει συντάξει το νέο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του Οργανισμού. Μέσα σε οκτώ μήνες ο σύμβουλος αναμένεται να έχει συντάξει το νέο σχέδιο ανασυγκρότησης, στο οποίο θα καταγράφονται οι επόμενες κινήσεις, προκειμένου να δοθεί λύση σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Οργανισμού, ο οποίος τα τελευταία πέντε χρόνια έχει υπερδιπλασιάσει τις δαπάνες μισθοδοσίας, όταν το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 2.200 άτομα.
Ήδη το υπουργείο έχει ζητήσει και τη συνδρομή του υπουργείου Εργασίας, προκειμένου να συνταχθούν μελέτες, με στόχο να γνωρίζουν το πραγματικό κόστος εργασίας στον ΟΣΕ.
Στόχος είναι να εντοπιστούν οι αυξημένες απολαβές εργαζομένων που η εργασία τους δεν εμπλέκεται με την κυκλοφορία των συρμών, οι οποίοι είναι σε πολλές περιπτώσεις υποχρεωμένοι να κάνουν υπερωρίες, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια του μέσου.
Αρχικώς εκτιμάται ότι από τη μείωση αυτής της δαπάνης, μπορούν να εξοικονομηθούν έως και 40 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η μείωση αυτή σε συνάρτηση με τη μείωση του προσωπικού μέσα από μετατάξεις και στοχευμένη έξοδο υπαλλήλων θα συμπεριληφθούν στο νέο πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες και το οποίο θα προβλέπει επίσης:
Την επανεξέταση του πλέγματος των δρομολογίων. Συγκεκριμένα, θα επανεξεταστούν και οι περικοπές δρομολογίων που έχουν ήδη αποφασιστεί κυρίως στο δίκτυο της Πελοποννήσου και σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν και το 60% των δρομολογίων. Στόχος είναι να υπάρχει μεγαλύτερη προσφορά στα δρομολόγια με τη μεγαλύτερη ζήτηση, αλλά και να συνεχίσει ο σιδηρόδρομος να έχει παρουσία στις περιοχές που η ζήτηση δεν είναι αρκετά αυξημένη.
Την επανεξέταση του μοντέλου λειτουργίας του ΟΣΕ στα πρότυπα δημιουργίας εταιρείας holding κάτι που έχει ήδη γίνει σε Γαλλία και Γερμανία. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, η ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ δεν αποτελεί λύση, καθώς η εταιρεία εμφανίζει μόνο ζημίες, οι οποίες πέρυσι ανήλθαν σε 800 εκατομμύρια ευρώ.
Μάλιστα, αν συνεχίσει τη λειτουργία της και με δεδομένο ότι δεν διαθέτει μετοχικό κεφάλαιο, τροχαίο υλικό, περιουσιακά στοιχεία και προσωπικό εκτιμάται ότι ετησίως θα «γεννά» ζημίες περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Την ανάπτυξη εμπορικών συμφωνιών με άλλες χώρες. Μέσα στο καλοκαίρι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιδιώξει να ξεκινήσει η μεταφορά εμπορευμάτων από τη Βόρεια Ελλάδα στη Μόσχα στο πλαίσιο της πρώτης εμπορικής συμφωνίας μεταξύ του ΟΣΕ και της θυγατρικής των Ρωσικών Σιδηρόδρομων OJSC Transcontainer.
Είναι η πρώτη από μία σειρά συμφωνιών που αναμένεται να γίνουν μέσα στο επόμενο διάστημα, με στόχο να αυξηθεί σημαντικά το εμπορευματικό έργο του ΟΣΕ και να επιφέρει σημαντικά έσοδα.

i-reporter

Δεν υπάρχουν σχόλια: