nooz.gr
Στα ίδια σχεδόν επίπεδα παραμένει τον Απρίλιο, μετά από δύο μήνες υποχώρησης, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα και διαμορφώνεται στις 69,1 μονάδες(από 69,6 μονάδες), σε υψηλότερα πάντως επίπεδα από τα αντίστοιχα περυσινά.
Στα ίδια σχεδόν επίπεδα παραμένει τον Απρίλιο, μετά από δύο μήνες υποχώρησης, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα και διαμορφώνεται στις 69,1 μονάδες(από 69,6 μονάδες), σε υψηλότερα πάντως επίπεδα από τα αντίστοιχα περυσινά.
Οπως τονίζεται στην έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ, από τη μία πλευρά αμβλύνονται οι πολύ απαισιόδοξες επιχειρηματικές προσδοκίες, με το κλίμα να βελτιώνεται ελαφρά στη Βιομηχανία και τις Υπηρεσίες και περισσότερο στο Λιανικό Εμπόριο, ενώ στις Κατασκευές παραμένει στο ιστορικά χαμηλό επίπεδο του Μαρτίου, από την άλλη πλευρά η καταναλωτική εμπιστοσύνη σημειώνει νέο ιστορικό χαμηλό ρεκόρ τον Απρίλιο, γεγονός ενδεικτικό του διάχυτου φόβου των καταναλωτών για τις εξελίξεις στην οικονομία.
Η μείωση του εισοδήματός τους, οι δυσμενείς προοπτικές για την εξέλιξη της ανεργίας και τα επιπρόσθετα φορολογικά μέτρα, εντείνουν την αβεβαιότητα από την πλευρά της ζήτησης. Άλλωστε, το διάστημα αυτό δεν είχε ακόμα αποσαφηνιστεί η υιοθέτηση ή όχι της επιλογής πρόσβασης στον ευρωπαϊκό «μηχανισμό διάσωσης» ως διέξοδος από τον ασφυκτικό κλοιό των αγορών. Επιπροσθέτως όμως δεν είχαν ανακοινωθεί και τα νέα δημοσιονομικά μέτρα που λήφθηκαν πρόσφατα και τα οποία αναμένεται να επηρεάσουν ακόμα περισσότερο την καταναλωτική εμπιστοσύνη τον επόμενο μήνα.
Σε ό,τι αφορά το δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αυτός καταγράφει υποχώρηση και τον Απρίλιο, για έκτο μήνα και διαμορφώνεται σε νέα ιστορικά χαμηλή επίδοση, μετά την προηγούμενη του Μαρτίου, στις -61 μονάδες(από -58 μονάδες). Οι Έλληνες είναι σταθερά οι πιο απαισιόδοξοι πολίτες της Ευρώπης, με τους Βούλγαρους και τους Ρουμάνους να ακολουθούν. Αντίθετα, οι σχετικοί ευρωπαϊκοί δείκτες κινούνται ελαφρώς ανοδικά τον Απρίλιο, στις -12 και -15 μονάδες αντίστοιχα σε ΕΕ και Ευρωζώνη.
Οι προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους το προσεχές 12μηνο επιδεινώνονται για έκτο συνεχή μήνα, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -49 μονάδες, κατά 5 μονάδες χαμηλότερα σε σχέση με τον Μάρτιο. Το 10% των καταναλωτών(από 13%)αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση, ενώ ένας στους δύο προβλέπει και πάλι σημαντική επιδείνωση. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώνονται στις -8 και -12 μονάδες αντίστοιχα.
Στα ιστορικά υψηλά επίπεδα του Μαρτίου παραμένουν οι προβλέψεις των καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνες, με το σχετικό δείκτη να μη μεταβάλλεται από τις +82 μονάδες και τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών(91%)να κάνει πρόβλεψη για ελαφρά ή αισθητή ενίσχυση της ανεργίας το επόμενο 12μηνο. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη κινούνται στις +33 και +36 μονάδες.
Σχετικά με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, οι καταναλωτές δηλώνουν σε ποσοστό 21%(από 25%)ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ, ενώ αυξάνεται στο 62%(από 56%)το ποσοστό εκείνων που αναφέρουν ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα». Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι έχουν χρεωθεί περιορίζεται στο 9%(από 11%), ενώ όσοι δηλώνουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους παραμένουν για τρίτο μήνα στο 8%.
Ευρωζώνη
Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος τον Απρίλιο συνεχίζει την ανοδική του πορεία η οποία έχει μάλιστα ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά μετά τα μέσα του 2008 να διαμορφώνεται πάνω από το μακροχρόνιο μέσο όρο του, στις 101,9 μονάδες(από 99,6 μονάδες τον Μάρτιο)στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις 100,6 μονάδες(από 97,7 μονάδες τον προηγούμενο μήνα)στην Ευρωζώνη. Φαίνεται επομένως σταδιακά η Ευρώπη να εξέρχεται από τη βαθιά οικονομική κρίση στην οποία είχε περιέλθει την τελευταία διετία και να αποκαθίσταται ένα σχετικά ικανοποιητικό κλίμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου