Η τεχνολογία στην υπηρεσία της ιστορίας
- Ο Μέγας Αλέξανδρος στη σύγχρονη κουλτούρα και όπως τον «είδαν» οι αρχαιολόγοι, θα βρίσκεται στο επίκεντρο του Μουσείου
Θεσσαλονίκη
Ο Μέγας Αλέξανδρος μέσα από τα μάτια αρχαιολόγων και σύγχρονων δημιουργών όπως ο Όλιβερ Στόουν και ο Άντι Γουόρχολ θα «πρωταγωνιστήσει» σε ένα εικονικό μουσείο που σχεδιάζει η ΙΖ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.Το μουσείο θα έχει τίτλο «Μέγας Αλέξανδρος: από τις Αιγές στην Οικουμένη» και θα κάνει χρήση νέων τεχνολογιών.
Διάθεση ψηφιακών εικόνων, άμεση ενημέρωση των ενδιαφερομένων μέσα από σύστημα εξατομικευμένης αποστολής ειδήσεων, φόρουμ ανταλλαγής απόψεων, διαδραστικός χάρτης, ψηφιακή βιβλιοθήκη, συστήματα εικονικής ξενάγησης, ηλεκτρονικά παιχνίδια, διαδραστικά ντοκιμαντέρ, αλλά και σύνδεση με τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter και άλλες) είναι μερικές μόνο από τις εφαρμογές που θα περιλαμβάνει το εικονικό μουσείο.
«Διαστάσεις ασύλληπτες στον πραγματικό κόσμο μπορούν με άξονα συνοχής τον Αλέξανδρο και με τη βοήθεια του διαδικτύου να διασυνδεθούν για πρώτη φορά και να κάνουν φανερή τη συνάφεια, δημιουργώντας έναν ψηφιακό κόσμο, ένα Μουσείο στην πρωταρχική έννοια του όρου, ναό της γνώσης, της μνήμης και της τέχνης, αντάξιο του πρώτου πολίτη της Οικουμένης, του εισηγητή, θα μπορούσε κανείς να πει, της παγκοσμιοποίησης» επισημαίνει η προϊσταμένη της ΙΖ ΕΠΚΑ, Αγγελική Κοτταρίδη.
Οι θεματικοί άξονες του μουσείου θα αφορούν το βασίλειο της Μακεδονίας, την παράδοση και τις δομές στις οποίες στηρίχθηκε ο Αλέξανδρος, τη θριαμβευτική πορεία του στο χώρο και το χρόνο, τις συνέπειες της δράσης του, τους διαδόχους του και την καταγραφή του μύθου του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Το εικονικό μουσείο, σε συνδυασμό με το «Πολυκεντρικό μουσείο των Αιγών», που αναμένεται να δημιουργηθεί στον αρχαιολογικό χώρο, με επίκεντρο το μουσείο των μακεδονικών τάφων αλλά και το ανάκτορο, θα στοχεύουν τελικά στη γεωγραφική και ψηφιακή ενοποίηση και τη συστηματική προστασία και ανάδειξη του συνολικού αρχαιολογικού χώρου των Αιγών.
Newsroom ΔΟΛ, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου