Ρεπορτάζ: Γιώργος Τσακίρης (απο Enet.gr)
Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε ουσιαστικά χθες την πρόταση του ομίλου Abu Dhabi Mar (“ADM”) για εξαγορά των ναυπηγείων. Εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας...
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι Γερμανοί, (βλέπε ThyssenKrupp Marine Systems (“TKMS”)) μεταβιβάζουν από το ένα χέρι στο άλλο τα ναυπηγεία.
Αυτό διότι η ADM έχει εξαγοράσει το τελευταίο διάστημα σχεδόν όλο τον όμιλο TKMS.
Εν ολίγοις οι Γερμανοί δεν φεύγουν από τα ναυπηγεία, γεγονός που φαίνεται να υποστηρίζει και η ελληνική κυβέρνηση.
Η υποστήριξη αυτή προκύπτει και από το γεγονός ότι την περασμένη εβδομάδα με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δανειοδοτήθηκαν από ιδιωτική τράπεζα της Ελλάδας.
Η νέα σύνθεση προβλέπει η ADM να κατέχει το 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά ενώ το υπόλοιπο 24,9% παραμένει και τυπικά στους Γερμανούς.
Αυτό λοιπόν αναμένεται να δημιουργήσει πρόβλημα στα εξοπλιστικά προγράμματα που έχουν ανακοινωθεί ότι θα δοθούν στον Σκαραμαγκά.
Κύκλοι του υπουργείου Άμυνας έλεγαν ότι είναι σχεδόν αδύνατον οι Γερμανοί να δεχθούν να δώσουν τα ναυπηγεία για την κατασκευή των γαλλικών φρεγατών όπως αδύνατον είναι και η Γαλλία να δώσει τεχνογνωσία στους Γερμανούς για την κατασκευή των δικών της φρεγατών.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι μεν φρεγάτες που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα θα μείνουν εκτός Σκαραμαγκά και το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα κατασκευάζει ο Σκαραμαγκάς καθώς δεν υπάρχουν άλλες δουλειές.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του enet, ανώτατα στελέχη του υπουργείο Άμυνας εξέφραζαν την άποψη ότι τα ναυπηγεία δεν έχουν λόγο να είναι ιδιωτικά.
Συγκεκριμένα έλεγαν ότι "δεν καταλαβαίνουν γιατί τα ναυπηγεία δεν επιστρέφουν στο κράτος, αφού οι μόνες δουλειές που έχουν είναι αναθέσεις από το ελληνικό κράτος και ουδείς έχει φέρει κάποια επισκευή από την ελεύθερη αγορά".
Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε ουσιαστικά χθες την πρόταση του ομίλου Abu Dhabi Mar (“ADM”) για εξαγορά των ναυπηγείων. Εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας...
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι Γερμανοί, (βλέπε ThyssenKrupp Marine Systems (“TKMS”)) μεταβιβάζουν από το ένα χέρι στο άλλο τα ναυπηγεία.
Αυτό διότι η ADM έχει εξαγοράσει το τελευταίο διάστημα σχεδόν όλο τον όμιλο TKMS.
Εν ολίγοις οι Γερμανοί δεν φεύγουν από τα ναυπηγεία, γεγονός που φαίνεται να υποστηρίζει και η ελληνική κυβέρνηση.
Η υποστήριξη αυτή προκύπτει και από το γεγονός ότι την περασμένη εβδομάδα με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δανειοδοτήθηκαν από ιδιωτική τράπεζα της Ελλάδας.
Η νέα σύνθεση προβλέπει η ADM να κατέχει το 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά ενώ το υπόλοιπο 24,9% παραμένει και τυπικά στους Γερμανούς.
Αυτό λοιπόν αναμένεται να δημιουργήσει πρόβλημα στα εξοπλιστικά προγράμματα που έχουν ανακοινωθεί ότι θα δοθούν στον Σκαραμαγκά.
Κύκλοι του υπουργείου Άμυνας έλεγαν ότι είναι σχεδόν αδύνατον οι Γερμανοί να δεχθούν να δώσουν τα ναυπηγεία για την κατασκευή των γαλλικών φρεγατών όπως αδύνατον είναι και η Γαλλία να δώσει τεχνογνωσία στους Γερμανούς για την κατασκευή των δικών της φρεγατών.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι μεν φρεγάτες που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα θα μείνουν εκτός Σκαραμαγκά και το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα κατασκευάζει ο Σκαραμαγκάς καθώς δεν υπάρχουν άλλες δουλειές.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του enet, ανώτατα στελέχη του υπουργείο Άμυνας εξέφραζαν την άποψη ότι τα ναυπηγεία δεν έχουν λόγο να είναι ιδιωτικά.
Συγκεκριμένα έλεγαν ότι "δεν καταλαβαίνουν γιατί τα ναυπηγεία δεν επιστρέφουν στο κράτος, αφού οι μόνες δουλειές που έχουν είναι αναθέσεις από το ελληνικό κράτος και ουδείς έχει φέρει κάποια επισκευή από την ελεύθερη αγορά".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου