Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΟΠΙΝ... ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΑΣ


Ρεπορτάζ : Γιώργος Φιντικάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Κατόπιν εορτής αποφάσισαν τα συναρμόδια υπουργεία να λάβουν μέτρα για την αισχροκέρδεια στα καύσιμα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο και επιτρέποντας έτσι στην τιμή της βενζίνης να ξεφύγει ακόμη και πάνω από το 1,60 ευρώ. Τα υπουργεία Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Οικονομικών καθυστέρησαν να...
απευθυνθούν στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (το έκαναν μόλις προ ημερών) ζητώντας της να γνωμοδοτήσει για την ανάγκη επιβολής πλαφόν και ενώ η κερδοσκοπία στην αγορά οργίαζε ήδη από τις 10 Φεβρουαρίου, έναρξη ισχύος της πρώτης δόσης του αυξημένου ειδικού φόρου στα καύσιμα.
Ταυτόχρονα, δεν εντατικοποιήθηκαν οι κοστολογικοί έλεγχοι προκειμένου να ασκηθεί πίεση σε όσους είχαν- ούτως ή άλλως- πρόθεση αισχροκέρδειας, όπως παραδέχονται ακόμη και οι ίδιοι οι πρατηριούχοι. Μόνο τις τελευταίες ημέρες θυμήθηκαν οι αρμόδιοι την εντατικοποίηση των ελέγχων, όταν η βενζίνη «πετούσε» ήδη σε αρκετούς νομούς σε επίπεδα πάνω από το 1,50 ευρώ το λίτρο.
Προειδοποιούν με απεργίες το Πάσχα
Στο μεταξύ ανοικτό αφήνουν οι βενζινοπώλες το ενδεχόμενο για νέες απεργίες ακόμη και μέσα στο Πάσχα, ενώ η αρχή θα γίνει αύριο Πέμπτη με 24ωρο κλείσιμο των πρατηρίων. Επικαλούνται την υποχρεωτική από 1ης Απριλίου έκδοση αποδείξεων από τις υπάρχουσες ταμειακές μηχανές, χωρίς όμως την παράλληλη εγκατάσταση συστήματος μέτρησης εισροώνεκροών όγκου καυσίμων. Υποστηρίζουν ότι χωρίς το εν λόγω σύστημα, η Εφορία θα χρησιμοποιεί τα δεδομένα των ταμειακών μηχανών για έλεγχο και διασταύρωση με τον όγκο των αγορών σε λίτρα, ο οποίος ωστόσο αυξομειώνεται μέσα στη δεξαμενή, χωρίς δική τους ευθύνη, λόγω της θερμοκρασίας. Για την αισχροκέρδεια, δηλώνουν ότι «βρίσκεται αλλού» και δείχνουν ως υπεύθυνες τις εταιρείες, σημειώνοντας ότι το κέρδος τους (4,8 λεπτά) είναι μεγαλύτερο από το δικό τους (4,6 λεπτά), γεγονός που, όπως λένε, δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο. Γι΄ αυτό και ζητούν να επιβληθεί πλαφόν σε όλα τα επίπεδα, όχι μόνο στη λιανική, αλλά και στα διυλιστήρια και τη χονδρική.
Μετά πάντως και τις πρόσφατες αυξήσεις των φόρων, σύμφωνα με τους πρατηριούχους η αγορά υγρών καυσίμων παρουσιάζει την εξής εικόνα:
15% έχουν μειωθεί οι πωλήσεις καυσίμων 61% της τιμής της βενζίνης εισπράττει το κράτος ως φόρους 2η ακριβότερη τιμή στην Ευρώπη έχει η Ελλάδα 5ο υψηλότερο φόρο καυσίμων στην Ε.Ε. έχει η Ελλάδα. Κατά 106% έχει αυξηθεί από το 2005 ο Ειδικός Φόρος και κατά 17% ο ΦΠΑ.
Όσο για τη μέση τιμή της αμόλυβδης, ανακοινώθηκε χθες ότι την Παρασκευή μετρήθηκε στο 1,394 ευρώ, που ωστόσο λόγω μετακύλισης του αυξημένου ΦΠΑ τη Δευτέρα κυμαίνεται σε 1,42-1,43 ευρώ.
fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: