Καλώς τα και πάλι τα παιδιά…
Για φέτος η κυβέρνηση παρουσίασε επιπλέον μέτρα 4,8 δισ. ευρώ, από τα συνολικά 6,4 που απαιτούνται.
Απομένει να καθοριστούν μέτρα ύψους 1,6 δισ. ευρώ και να εξειδικευτούν, ενώ θα πρέπει να αποφασιστούν και να ανακοινωθούν επιπλέον μέτρα εξοικονόμησης έως 9 δισ. ευρώ και για την περίοδο 2012 -2015 (συνολικά δηλαδή 10,6 δισ.).
Θέμα ωρών ή ημερών θεωρείται πάντως η επίτευξη συμφωνίας για το 10% του ΟΤΕ, για έσοδα 400 εκατ. ευρώ φέτος. Η πλευρά της γερμανικής Deutsche Telekom θα ξεκαθαρίσει έως ποιο ποσοστό ενδιαφέρεται να αγοράσει, από το συνολικά 16% που διαθέτει προς πώληση το Δημόσιο. Αν και οι όροι για το 10% είναι σαφείς και καθορισμένοι, εφόσον οι Γερμανοί δηλώσουν ενδιαφέρον για ποσοστό 11%-16% τότε θα γίνει παζάρι και για τους όρους (και τυχόν premium στην τιμή που θα διατεθεί το επιπλέον ποσοστό) το οποίο θα αναλάβει να οριστικοποιήσει ο σύμβουλος που θα επιλεγεί από το δημόσιο στις αρχές Ιουνίου.
Η κυβέρνηση θα πρέπει άμεσα να εκχωρήσει ως «προίκα» και περιουσία ύψους 40 δισ. ευρώ στις εταιρίες ειδικού σκοπού ( Special Purpose Vehicles) τις οποίες θα δημιουργήσει προκειμένου να τρέξει τις αποκρατικοποιήσεις που ζητά «εδώ και τώρα» η Τρόικα.
Σε αυτές τις εταιρίες το Δημόσιο θα μεταβιβάσει δικαιώματα εσόδων τα οποία θα προέλθουν από διάφορα περιουσιακά στοιχεία της χώρας. Από λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους αλλά και από κρατικά ακίνητα.
Μέσω εταιριών ειδικού σκοπού επιδιώκεται να πουληθεί και ποσοστό 49% έως 66% από την εταιρία που διαχειρίζεται σήμερα τα κρατικά λαχεία.
Η εταιρία ειδικού σκοπού θα έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό μετοχών που θα διατίθενται με δημόσια εγγραφή και τις οποίες θα μπορούν να αγοράσουν οι ιδιώτες συμμετέχοντας αναλόγως με τον αριθμό τους στα κέρδη της εταιρίας .
Σε άλλη τέτοια εταιρία θα εκχωρηθούν και τα δικαιώματα είσπραξης του μεριδίου του δημοσίου από τα διόδια, για τους πέντε νέους υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους.
Πρόκειται για εισπράξεις οι οποίες θα προέλθουν από τα διόδια των παρακάτω πέντε αυτοκινητοδρόμων της χώρας:
1. του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κόρινθος- Τσακώνα
2. του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος
3. της Ιονίας Οδού
4. του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα
5. του αυτοκινητοδρόμου Μεταμόρφωση – Σκάρφεια – Φθιώτιδα
Μέσω της πώλησης μεριδίων από εταιρίες ειδικού σκοπού θα αποκρατικοποιηθούν και τα περιφερειακά λιμάνια και αεροδρόμια, αλλά και το σύνολο της ακίνητης περιουσίας των 35 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων και το Ελληνικό. Η αξιοποίηση θα γίνει τμηματικά από το 2011 μέχρι και το 2013.
Ειδική εταιρία θα ιδρυθεί και για την μετοχοποίηση του 21% από το 55% του μεριδίου του δημοσίου στην εταιρία διαχείριση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος μετά βέβαια την παράταση της σύμβαση της Hochtief που προγραμματίζεται για το τέλος του χρόνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου