Υπενθυμίζεται ότι η κατολίσθηση της 17ης Δεκεμβρίου, είχε προκαλέσει το θάνατο του ιταλού διευθυντή του έργου της Ν.Ε.Ο.
«Αυτός ο δρόμος είναι ούτως ή άλλως επικίνδυνος», τόνισε ο εδαφομηχανικός, μέλος της Επιτροπής, Σπύρος Καβουνίδης και πρόσθεσε πως «από το 1997 έχουν καταγραφεί επίσημα 35 τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα στα Τέμπη, εξαιτίας κατολισθήσεων, γεγονός, που καταδεικνύει την επικινδυνότητα της περιοχής».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ακόμα και μετά το τέλος των έργων ξεσκαρώματος και δικτυώματος, που επιτελούνται, στην περιοχή θα εξακολουθεί να υφίσταται κάποιος βαθμός επικινδυνότητας.
Τόνισε ότι από τη στιγμή που θα δοθεί στην κυκλοφορία το κομμάτι των Τεμπών και έως ότου ολοκληρωθεί η διάνοιξη των σηράγγων, απαιτούνται ο καθορισμός ελάχιστης ταχύτητας, ικανή απόσταση οχημάτων, απαγόρευση στάθμευσης, συστηματική ενόργανη παρακολούθηση, καθημερινή επιθεώρηση, ακόμα και αποκλεισμός της διέλευσης δια της Εθνικής Οδού, υπό έκτακτες συνθήκες, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί αυτός ο κίνδυνος.
Στο πόρισμα της Επιτροπής πάντως σημειώνεται πως καλύτερη δυνατή λύση είναι τα «κεκλιμένα ισχυρά στέγαστρα σε συγκεκριμένες περιοχές της Εθνικής Οδού, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν θεαματικά την ασφάλεια στην περιοχή των Τεμπών».
Σε καλό δρόμο η αποκατάσταση
Στο μεταξύ, κατά την επίσκεψη δημοσιογράφων στην περιοχή, οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας "Αιγαίο Α.Ε". δεν απάντησαν στο ερώτημα για το πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος, ενώ εμφανίστηκαν επιφυλακτικοί στο ενδεχόμενο να ανοίξουν κατά το Πάσχα, χωρίς να αποκλείσουν το ενδεχόμενο.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργού κ. Ρέππα, ο άξονας αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία, πιθανόν και πριν το Πάσχα.
Οι υπεύθυνοι ανέφεραν πάντως ότι οι εργασίες αποκατάστασης προχωρούν πολύ ικανοποιητικά και έχει εκτελεστεί το 70 με 80% των συμφωνηθέντων εργασιών. Γεγονός που σημαίνει ότι έχουν ξεπεράσει το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Όπως εκτίμησαν, το κόστος της αποκατάστασης θα κυμανθεί κάτω από τα 5 εκ. ευρώ, που όπως δήλωσαν θα τα καλύψει η εταιρεία, αν και, παρατήρησαν "ότι τελικό επιμερισμός είναι θέμα που άπτεται της σύμβασης και της διαιτησίας".
Για τις εργασίες αποκατάστασης απασχολούνται 70 άτομα εκ των οποίων οι 40 είναι αλπινιστές διαφόρων εθνικοτήτων. Μέχρις στιγμής έχει ξεσκαρωθεί μία επιφάνεια 1800 τμ ενώ απομακρύνθηκαν 1.750 τόνοι βράχων και τοποθετήθηκαν 2 χλμ φράκτες και 3,5 χιλιάδες τ.μ. προστατευτικό δίχτυ.
nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου