Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα κατέχει την τελευταία θέση στην ΕΕ των 15 στο θέμα της οδικής ασφάλειας, δηλαδή είναι πρώτη σε θύματα και από τις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ των 27. "Κάθε χρόνο χάνεται μια κωμόπολη" στον ακήρυχτο πόλεμο της ασφάλτου, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας, ο οποίος εξήρε το ρόλο της τροχαίας στην περιπέτεια που περνούν οι οδηγοί με αφορμή το κλείσιμο των Τεμπών, αλλά και των ίδιων των οδηγών που είναι πιο προσεχτικοί και πειθαρχημένοι, με αποτέλεσμα σε μικρότερο δρόμο και μεγάλο όγκο οχημάτων να μην έχουν σημειωθεί σοβαρά ατυχήματα.
Στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου στην οποία ήταν παρόντες οι δύο υφυπουργοί του ΥΥΜΔ κύριοι Νίκος Σηφουνάκης και Γιάννης Μπαγκριώτης, καθώς και ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Σπύρος Βούγιας, ανακοινώθηκε ότι στο πλαίσιο υλοποίησης απόφασης του υπουργικού συμβουλίου, που ελήφθη τον περασμένο Δεκέμβριο, ύστερα από παρέμβαση του ίδιου του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου εκπονείται μελέτη για παρεμβάσεις σε όλο το οδικό δίκτυο, δηλαδή σε συνολικό μήκος περίπου 10.000 χιλιομέτρων, ή όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά σε περίπου 150 χιλιόμετρα δικτύου ανά Νομό. Το συνολικό κόστος θα ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια ευρώ.
Οι παρεμβάσεις αυτές χωρίζονται σε δύο σκέλη. Τις Θεσμικές και τις πρακτικές.
Στις θεσμικές περιλαμβάνονται:
- Η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 2008/96 για τη διαχείριση της οδικής ασφάλειας.
- Η εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια, της περιόδου 2011 - 2020. Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:
- Η εκπόνηση πρότυπων οδηγιών, σχεδιασμού μέτρων οδικής ασφάλειας.
Στο σκέλος των πρακτικών παρεμβάσεων περιλαμβάνονται 4 ενότητες που αφορούν τους κόμβους στις οδικές αρτηρίες, τα υδραυλικά των οδών, την οριζόντια και κάθετη σήμανση και τις βελτιώσεις των γεωμετρικών χαρακτηριστικών στις οδικές αρτηρίες. Η επιλογή των τμημάτων των οδικών αρτηριών που απαιτούνται παρεμβάσεις θα γίνει σε συνεργασία με τους Γενικούς Γραμματείς των Περιφερειών. Θα απαιτηθούν συνολικά 15 μελέτες οι οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2010, ενώ οι εργασίες θα αρχίσουν το αργότερο σε 1 χρόνο από σήμερα, δηλαδή στις αρχές του 2011.
Για την Αττική ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε την κατασκευή 20 πεζογεφυρών σε κρίσιμα σημεία από άποψη επικινδυνότητας για τους πεζούς. Ειδικά για την πεζογέφυρα στην Κηφισίας που έχασε τη ζωή του ένας 15χρονος μαθητής, είπε ότι είναι έτοιμη η αρχιτεκτονική και στατική μελέτη και το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2011.
nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου