Φορολογικά κίνητρα για αναπλάσεις
Στο πλαίσιο του νέου Σχεδίου, αναμένεται να δοθούν φορολογικά κίνητρα για αναπλάσεις σε τρεις περιοχές του κέντρου της Θεσσαλονίκης, τις οδούς Βαλαωρίτου, Αγγελάκη και Διοικητηρίου. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο για αναπλάσεις που αφορούν τον άξονα Αχειροποιήτου - Αγίας Σοφίας, τα 46 στρέμματα του περιβάλλοντος χώρου του Επταπυργίου, τη Βαλκανική Πλατεία στη Νεάπολη. Θα χρηματοδοτηθεί, εξάλλου, ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την εκπόνηση μελέτης, που θα αφορά στην ανάπλαση της οδού Τσιμισκή.
Όπως εξαγγέλθηκε, το Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί το «master plan» για το θαλάσσιο μέτωπο από τον Γαλλικό έως τη Μηχανιώνα, ενώ θα υλοποιηθεί και το πρόγραμμα «Θεσσαλονίκη Χ 4», κατ' αντιστοιχία του «Αθήνα Χ 4», που αφορά στην εφαρμογή στην πόλη της ιδέας μετατροπής του «σταυρού» που σχηματίζουν οι ενδιάμεσοι δρόμοι τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων, σε χώρους πρασίνου, παιχνιδιού και αναψυχής της γειτονιάς. Επίσης, μέχρι τον Ιούλιο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η ανάπλαση της περιφερειακής τάφρου, προϋπολογισμού 9,6 εκατομμυρίων ευρώ.
Για το Σέιχ Σου, για το οποίο επεκτείνεται η προστατευόμενη περιοχή του, η κα. Μπιρμπίλη τόνισε ότι προωθείται ειδική περιβαλλοντική μελέτη, που θα ορίσει το πλαίσιο διαχείρισης και προστασίας του. Αναφερόμενη στην ποιότητα των υδάτων, η υπουργός ανακοίνωσε ότι θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΠΠΕΡΑΑ το έργο κατασκευής του συμπληρωματικού κεντρικού αποχετευτικού αγωγού λυμάτων, προϋπολογισμού περίπου 35 εκατομμυρίων ευρώ.
Ανακοίνωσε, τέλος, ότι με πόρους του ΕΠΠΕΡΑΑ, ύψους 30 εκατ. ευρώ, θα γίνει η επέκταση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας πόσιμου νερού, έτσι ώστε η δυναμικότητά τους να αυξηθεί από 150,000 m3 την ημέρα σε 300,000 m3 την ημέρα και με τον τρόπο αυτό να αντιμετωπιστεί οριστικά το υδροδοτικό πρόβλημα της πόλης.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Σηφουνάκης, αναφέρθηκε σε δράσεις που αφορούν στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης και είναι ο ανασχεδιασμός της Β' προβλήτας του λιμένα και της περιοχής μεταξύ Ποσειδωνίου και Κυβερνείου, όπου η επικαιροποίηση των χρήσεων γης, η ιεράρχηση των οδών, οι προτάσεις ρυμοτομίας και αναπλάσεων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την υψηλή δόμηση, τους χώρους πολιτισμού και αθλητισμού, αλλά και την ανάγκη των κατοίκων της ανατολικής Θεσσαλονίκης για πρόσβαση στη θάλασσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου